Agressie op de weg!

Dat er weinig agressie onder motorrijders voorkomt, heeft denk ik te maken met het feit dat er zich domweg niet zoveel motorrijders op de weg bevinden.

Stel je nou eens voor dat iedereen zou motorrijden i.p.v. autorijden, dan zou er ook echt wel agressie onder motorrijders zijn hoor. Gewoon omdat het dan 'te druk' is.

Een interessantere discussie is volgens mij:
Hoe komt het toch dat het bijna 100% alleen maar MANNEN zijn die agressie in het verkeer veroorzaken?

Trek bijvoorbeeld maar eens een Blik op de weg open: je ziet alleen maar kerels die zich associaal gedragen in 't verkeer. Een heel enkele keer is het een vrouw, maar die heeft zich dan echt niet zo erg gedragen als de 'heren' in 't verkeer....
 
en dan krijg je dus dit :

NISTELRODE - Het moeten volstrekte wildwesttaferelen zijn geweest, donderdagmorgen op de autosnelweg A50 ter hoogte van het Brabantse Nistelrode. Een 33-jarige vrachtwagenchauffeur uit Hollandscheveld maakte zich boos op een medeweggebruiker. Die zou hem met zijn personenauto na het inhalen hebben gesneden.

De vrachtwagenchauffeur ging daarop rechts op de vluchtstrook rijden. Vervolgens week hij plotseling naar links uit om de andere auto te rammen. Dat lukte bijzonder goed. De personenwagen werd volgens een woordvoerder van de politie aan de rechterflank helemaal opengereten.


De bestuurder, een 47-jarige man uit Apeldoorn, zag kans zijn wagen tot stilstand te brengen. Hij raakte niet gewond. De politie heeft de vrachtwagenchauffeur aangehouden en in de cel gezet.


nu.nl
 
Ja als reactie kwaad worden wel..maar om vervolgens die gozer te volgen, klem te rijden en dan je gram te halen niet... dan heb je al weer even tijd gehad om na te denken d8 ik zo....
Je moet het niet te spannend maken ,ben ernaast gaan rijden en heb hem een beetje aan de kant gedrukt,en met gebaren duidelijk gemaakt dat tie is uit zijn doppen moet kijken en anders???????ben hem niet gevolgd want we reden dezelfde kant op
 
De enige die het hier spannend heeft gemaakt ben je zelf...


maar okee... ik snap dat je schrikt en ff pissed word... maar aan de kant drukken is imho niet zo slim...tenzij je een Hummer oid rijdt.... Daarbij blijf ik erbij dat een vinger naar het voorhoofd duidelijk genoeg was geweest....

en dan nog is het de vraag hoe de medewegmisbruiker daar op reageert... ik ben laatst in het koekblik ca 40 km gevolgd door een idioot die het niet leuk vond dat ik met mijn licht seinde...omdat hij zomaar een voorrangsrotonde opschoot... terwijl ik er reed...ik wilde zelf helemaal geen confrontatie... en kon um gelukkig zoekrijden ....
 
Dat er weinig agressie onder motorrijders voorkomt, heeft denk ik te maken met het feit dat er zich domweg niet zoveel motorrijders op de weg bevinden.

Stel je nou eens voor dat iedereen zou motorrijden i.p.v. autorijden, dan zou er ook echt wel agressie onder motorrijders zijn hoor. Gewoon omdat het dan 'te druk' is.

Ik denk eerder dat automobilisten agressiever zijn omdat ze gefrustreerd raken door die K*T-files... als motorrijder heb je daar veel minder last van...
Conclusie..als iedereen motor zou rijden zouden er geen files zijn..en geen agressie in het verkeer.. en en... zou het leven prachtig zijn en...en....

Poef... toen werd ik wakker.... :Z
 
Ik denk eerder dat automobilisten agressiever zijn omdat ze gefrustreerd raken door die K*T-files... als motorrijder heb je daar veel minder last van...
Conclusie..als iedereen motor zou rijden zouden er geen files zijn..en geen agressie in het verkeer.. en en... zou het leven prachtig zijn en...en....

Poef... toen werd ik wakker.... :Z

Droom sowieso maar lekker door als je denkt dat er geen files zouden zijn als iedereen motor zou rijden; al die verschillende motoren door elkaar heen; gezellige opstoppingen zou dat veroorzaken hoor.

Ik denk ook niet dat automobilisten frustie worden van files (ik niet iig); denk dat 'we' ons eerder ergeren aan associale medeweggebruikers, en dat vooral mannen zich daaraan ergeren!
 
Droom sowieso maar lekker door als je denkt dat er geen files zouden zijn als iedereen motor zou rijden; al die verschillende motoren door elkaar heen; gezellige opstoppingen zou dat veroorzaken hoor.

Ik denk ook niet dat automobilisten frustie worden van files (ik niet iig); denk dat 'we' ons eerder ergeren aan associale medeweggebruikers, en dat vooral mannen zich daaraan ergeren!

nou..ik weet wel waar ik frustie van word in de auto... indirect aan de eikels (associale coureurs) die files veroorzaken door geen ruimte te verlenen etc. Dus ja.. door files en door associale medeweggebruikers....

en "Poef toen werd ik wakker" is ironisch bedoeld he... ;)
 
nou..ik weet wel waar ik frustie van word in de auto... indirect aan de eikels (associale coureurs) die files veroorzaken door geen ruimte te verlenen etc. Dus ja.. door files en door associale medeweggebruikers....

en "Poef toen werd ik wakker" is ironisch bedoeld he... ;)

Dat had ik wel door natuurlijk ;)
Vooralsnog klopt m'n theorie wel hè :P
 
Dat had ik wel door natuurlijk ;)
Vooralsnog klopt m'n theorie wel hè :P

Maar de mijne dus ook ;)

Nou..hebben we allebei gelijk.. :}

maar je moet het toch wel met me eens zijn dat aggresief reageren op iemand die een stommiteit uithaalt niet heel verstandig is... :?
 
ah, okee. maar nu ik je toch spreek: heb jij ook een groen pak en een groene helm bij die fiets?
Ja dat klopt heb een Groene Kawa,Groene Helm en een Groen pak,en nu ga jij natuurlijk vertellen dat hij dacht dat ik een stoplicht was en op Groen stond *D
 
De enige die het hier spannend heeft gemaakt ben je zelf...


ik ben laatst in het koekblik ca 40 km gevolgd door een idioot die het niet leuk vond dat ik met mijn licht seinde...omdat hij zomaar een voorrangsrotonde opschoot... terwijl ik er reed...ik wilde zelf helemaal geen confrontatie... en kon um gelukkig zoekrijden .... [/sup]
Dat is dom misschien wilde hij zijn excuses wel aanbieden voor het voorvalletje en dan rij jij rustig door, 40 km ver om hem af te schudden over volwassen gesproken *D
 
Dat is dom misschien wilde hij zijn excuses wel aanbieden voor het voorvalletje en dan rij jij rustig door, 40 km ver om hem af te schudden over volwassen gesproken *D

Jij hebt die kop van die gozer niet gezien... en ga nou aub niet oordelen over dit specifieke geval... die was echt op rottigheid uit... 40 km volgen om excuses aanbieden voor een voorval... tjeezus.. denk ff na man !~

En ja.. dat is volwassen...als ik dat niet was geweest had ik um klem gereden... :+

meer zeg ik er niet over... veel wijsheid en geluk toegewenst :X
 
Jij hebt die kop van die gozer niet gezien... en ga nou aub niet oordelen over dit specifieke geval... die was echt op rottigheid uit... 40 km volgen om excuses aanbieden voor een voorval... tjeezus.. denk ff na man !~

En ja.. dat is volwassen...als ik dat niet was geweest had ik um klem gereden... :+

meer zeg ik er niet over... veel wijsheid en geluk toegewenst :X
Jij heb toch ook een oordeel over mijn schrijven,als je het er moeilijk mee hebt dat ik mijn mening over jou voorvalletje schrijft had je het niet moeten posten :9~ no hard feelings *D
 
ik rijd vandaag in breda,op de linkerstrook.
Komt er een dikke auto naar links voor mijn neus,zonder richting aan te geven.

Dus ik zit er kort achterop,gaat die kl##tzak bovenop zijn rem staan.Ik knijp met alle macht mijn voorrem in en mijn achterwiel komt omhoog....

bij de eerst volgende stoplicht stopt die geitebreier...ik loop tegen hem te vloeken en te tieren,maar is te schijterig om zijn raampje open te draaien en toen werd ik helemaal pislink en heb een ferme knal tegen zijn spiegel gegeven.
Licht springt op groen en die asshole er met een noodgang vandoor...


agressie??neeee???duidelijk geval van even niet kunnen beheersen.. B|
 
[

maar je moet het toch wel met me eens zijn dat aggresief reageren op iemand die een stommiteit uithaalt niet heel verstandig is... :?
[/quote]
psies....dan kan je wel aan de gang blijven,kom je uitgeput thuis,van al dat matte.. ;)
 
zo had ik er vandaag eentje in een blauwe golf :r

iedereen achter op de reet rijden op de snelweg , en als het meneer niet snel genoeg ging zijn knipper naar links uit om te laten merken dat hij er lang MOEST!

rijd ik de afrit af hopende dat ik meneertje ongeduldig kwijt zou zijn, zet die ze auto nast mijn motor(om rechts af te gaan= een wat krom lopende brede rijstrook. ik stond gewoon in het midden)
probeerde die mij ook nog eens af te snijden!!! door m rechts ervoor te sturen

maar natuurlijk trok zealot veel sneller op en was die al weg voordat meneer golf hem kon afsnijden :P

indd een beetje jammer dit agressieve gedrag
 
Als jij graag een klap op je bek wilt moet je vooral doorgaan met 't openen van dergelijke onzinnige topics, ro 1710!

8-)

Heerlijk he...internet, zo gemakkelijk om je anoniem zo af te reageren. Van mij mag het, daarvoor bestaat er zo'n forum.
 
Ik rij ong. 60.000km per jaar in een koektrommel (busje!) :) en "vroeger" wide ik zelf ook nog wel eens agressief reageren en klevend rijden, maar als je wat wijzer bent/wordt wat overegens 85% van nederland niet is (frustraties, ondercapaciteit op het werk/prive.) begin je je toch wel in te zien dat het eigenlijk achterlijk is als je zo agressief reageerd. Rij trouwens wel steeds harder op de motor (zonder agro te wezen, gewoon gas geven en weg koekblik ;) )
 
Ik rij ong. 60.000km per jaar in een koektrommel (busje!) :) en "vroeger" wide ik zelf ook nog wel eens agressief reageren en klevend rijden, maar als je wat wijzer bent/wordt wat overegens 85% van nederland niet is (frustraties, ondercapaciteit op het werk/prive.) begin je je toch wel in te zien dat het eigenlijk achterlijk is als je zo agressief reageerd. Rij trouwens wel steeds harder op de motor (zonder agro te wezen, gewoon gas geven en weg koekblik ;) )
Ik rijd best wel netjes op de motor en probeer niemand tot last te wezen ,maar als je dan met 3 motoren op een zonnige Zondag lekker wilt rijden en genieten,en zo,n Assh..le probeert je ff te piepelen dan zit je bij mij in ieder geval verkeerd en dat laat ik weten en eventueel ook merken en noem het agressief of niet als het Zondag weer gebeurt doe ik weer precies hetzelfde
 
ja man :} ze moeten eens leren dat niet alles zomaar kan :( gewoon af en toe iemand klemrijden en zeggen wat jij ervan vond *D alleen als iemand sorry zegt dan hou ik me in, maar als ik een vinger krijg word ik wel pissed off en ik laat zelfs een truck stoppen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan