Elk airbag vest biedt meer bescherming dan welk schuimpje dan ook.Hoezo minder bescherming? Op het oog/tekst lees ik dat de airbag een hoog volume biedt en dus ook erg veilig is.
Verder is het een vest voor over je pak (voor en nadelen zijn al benoemd) en de sliders van de airbag kunnen eventueel ook vervangen worden in geval van een crash. Het patroon kun je ook zelf eenvoudig vervangen.
De tech air 5 zal zeker ook goed zijn begrijp me niet verkeerd, maar als je voorkeur uitgaat naar een vest over je pak heen is dit naar mijn mening zeker een goede kandidaat. Deze past namelijk altijd itt de techair5 waarbij je zeker moet zijn dat je nog minimaal 4 cm ruimte hebt qua borstomvang en ook dit vest gaat elektronisch af i.p.v. via een koordje.
Ik weet niet of dit vest al eens is geopperd, maar dit lijkt me zelf wel een goede
Helite e-GP-Air Airbag Vest - beste prijzen ▷ FC-Moto
Helite e-GP-Air Airbag Vest - bestel voor geweldige prijzen bij FC-Moto ✓ uitstekende beoordelingen van klanten ☆☆☆☆☆ wereldwijde levering ✓ enorm productassortiment ✓www.fc-moto.de
Ik vind het er nogal lomp, log, bulkerig en oncomfortabel uitzien. En al helemaal voor dat geld!
Onder je pak is toch een veel betere oplossing?!
Ja ok, maar dan kan je je ook afvragen of je dan het juiste pak gekocht hebt.
Het vest behoort als een gilet te zitten. Gewoon netjes op je lijf.Hoe strak zit het Alpinestars vest bij jullie? Heb het Tech Air 5 online gekocht met korting, maar de vrije ruimte die ik dacht te hebben in mijn pak, wordt opgevreten door o.a. het vest zelf dat erg ruim zit, en dubbel of zelfs driedubbel gaat zitten (ik kan een paar vuisten tussen het vest en mijn borst stoppen). Ja ik ben klein en ik heb vest maatje XS hier.Heb het vest maar weer terug in de doos gestopt, zit absoluut niet fijn zo.
Als je geen plek over hebt onder je motorkleding is zo’n Helite of voornoemde Dainese zeker het overwegen waard.Ik heb al bijna moeite om mijn pak aan te doen, laat staan dat er ruimte is om ook nog een airbagvest eronder te doen (al kan ik wel mijn rugprotector weglaten natuurlijk) maar daarom staat die helite airbag e-gp op het verlanglijstje. Zag er iemand mee rijden op Assen, en het zag er niet belachelijk bulky uit
Stuk makkelijker om naar een winkel te gaan met goede voorlichting en passen?Bedankt. Zal nog wel eens kijken bij Dainese en Helite, eventueel een keertje beide laten komen.
Maar die mag alleen niet op circuit. (Geen idee of die daarvoor gebruikt gaat worden maar just sayin’)Misschien dan toch maar bij Dainese kijken. Die hebben nog kleinere maten.
Huh? Waarom "mag" die niet op circuit?Maar die mag alleen niet op circuit. (Geen idee of die daarvoor gebruikt gaat worden maar just sayin’)
Klopt, weet alleen niet waar ze beiden in het assortiment hebben. Voorlopig ga ik er waarschijnlijk niks meer mee doen overigens. Eigenlijk denk ik, dat het verstandiger is in mijn geval om nog een paar jaartjes te wachten.Stuk makkelijker om naar een winkel te gaan met goede voorlichting en passen?
Omdat deze geen track/street standen heeft en puur voor straat gebruik gemaakt is. Als we het over hetzelfde D-air vest hebben.Huh? Waarom "mag" die niet op circuit?
Je verwacht nog veel te groeien?Klopt, weet alleen niet waar ze beiden in het assortiment hebben. Voorlopig ga ik er waarschijnlijk niks meer mee doen overigens. Eigenlijk denk ik, dat het verstandiger is in mijn geval om nog een paar jaartjes te wachten.
Dus als je te plat door de bocht gaat (spelen op ind terrein) ploft de Ixon? Lijkt me sterk?Omdat deze geen track/street standen heeft en puur voor straat gebruik gemaakt is. Als we het over hetzelfde D-air vest hebben.
Ik zag deze wel zitten toen (voordelig, geen contract enz) maar na informeren bij importeur, een motorzaak én bij Dainese zelf (via insta) was 3x hetzelfde antwoord “not for track use”.
Zal wel, net als de Ixon in street mode, dsn te vroeg afgaan bij bepaalde hellingshoeken enz.
Ik zeg alleen wat mij gezegd door Dainese zelf. En ja ook bij de Ixon loop je bij streetmode op circuit risico dat ie veel eerder (onnodig) ploftDus als je te plat door de bocht gaat (spelen op ind terrein) ploft de Ixon? Lijkt me sterk?
Ik dènk dat het meer is dat een straatvest niet de veiligheid heeft die je wil op circuit, maar bij een sessie grind tellen genoeg zal doen?
Again, aannames nergens op gebaseerd.
Ja "wij van wc-eend"... zal hij ideaal zijn voor circuit werk? Nee dat zal.. Maar het zal ongetwijfeld beter zijn dan géén airbag denk ik toch? Als er geen (pasbaar) alternatief is?Ik zeg alleen wat mij gezegd door Dainese zelf. En ja ook bij de Ixon loop je bij streetmode op circuit risico dat ie veel eerder (onnodig) ploft
Dat kan ik op geen enkele pagina van Dainese of productpagina van een webshop vinden?En “wij van wc eend” gaat hier juist niet op wat Dainese zegt dus “nee ons vest kan niet op circuit”
Afgelopen woensdag nog de Ixon airbag uit geprobeerd, wederom zeer tevreden.
met 103 op GPS afgestapt over de motor heen, head first op de grond gekomen met de helm.
of wat stijve spieren en gekneusde vinger en duim na geen klachten.
Bekijk bijlage 1688092Bekijk bijlage 1688159