Airbag topic

D-air Misano ligt inderdaad rond de 2000 euro maar, niet alle D-air modellen bieden evenveel bescherming!

De airbag uit de goedkopere modellen van Dainese is niet zo compleet als de Mugello R (+- 4.000 euro)
 
Misano vs mugello
 

Bijlagen

  • dainese-d-air-tercera-generacion.jpg
    dainese-d-air-tercera-generacion.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 10
  • dainese-d-air-tercera-generacion-noticia.jpg
    dainese-d-air-tercera-generacion-noticia.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 12
Die rechter is een D-air pak voor op straat (is ook tweedelig).
Onderstaand is de Mugello. Lijkt dus wel een verschil, wat ik zo kan zien bij de ribbenkast.
dainese-mugello-r-d-air-1pc-eendelig-motorpak.jpg
 
Ja zit zeker wel verschil in ja.
Tja.. Die van Dainese zal z'n werk vast ook wel goed doen.
In het verleden wel eens een A* pak aangehad, maar de pasvorm van A* past mij totaal niet, dus vandaar toen ik een airbag pak aan ging schaffen heb ik die overgeslagen...
Ach ja :)
 
Ja zit zeker wel verschil in ja.
Tja.. Die van Dainese zal z'n werk vast ook wel goed doen.
In het verleden wel eens een A* pak aangehad, maar de pasvorm van A* past mij totaal niet, dus vandaar toen ik een airbag pak aan ging schaffen heb ik die overgeslagen...
Ach ja :)

Same here, ik heb veel te dikke kuiten. Ik heb wel een pak, maar daar moet ik de ritsen op de kuiten open laten anders kom ik er niet in.
Maar ik heb de tech air dan ook in een 4SR pak zitten nu :)
 
Ik ben voor de Alpinestars Tech Air race vest gegaan.
Meeste bescherming naar mijn idee, niet vast aan een abonnement, en is geheel stand alone zonder gebruik van GPS wat andere vests wel gebruiken.
En wat ik gelezen heb is dat je dit vest wel via de computer kunt omzetten naar Street of Track.
 
Ik ben voor de Alpinestars Tech Air race vest gegaan.
Meeste bescherming naar mijn idee, niet vast aan een abonnement, en is geheel stand alone zonder gebruik van GPS wat andere vests wel gebruiken.
En wat ik gelezen heb is dat je dit vest wel via de computer kunt omzetten naar Street of Track.

Klopt, maar dat omzetten is wel omslachtig. Ik rij te vaak op circuit en heb geen zin om voor een ritje eerst de computer aan te sluiten.
 
ik heb een dainesse d-air maar hoop geen gebruik te hoeven maken van het systeem.
mijn vorige dainesse pak bood goede bescherming toen ik het nodig vond om de asfalt kwaliteit te testen in brno.
deze was zonder airbag maar was niet meer te redden dus nu met airbag en mocht het tot een grondige test komen zal ik hier de uitslag plaatsen.
persoonlijk heb ik liever een geintegreert systeem dan een los vest
 
Die rechter is een D-air pak voor op straat (is ook tweedelig).
Onderstaand is de Mugello. Lijkt dus wel een verschil, wat ik zo kan zien bij de ribbenkast.
dainese-mugello-r-d-air-1pc-eendelig-motorpak.jpg
Ah zie nu idd dat ik verkeerde plaatje erbij had gezet,maar het verschil is nu wel duidelijk.
Heb zelf dezelfde combi als Roy, 4SR pak met A- stars tech-air vest.
Voor mij geen dainese meer, 3x gecrasht met een dainese en 3x opengescheurd.....
 
ik heb een dainesse d-air maar hoop geen gebruik te hoeven maken van het systeem.
mijn vorige dainesse pak bood goede bescherming toen ik het nodig vond om de asfalt kwaliteit te testen in brno.
deze was zonder airbag maar was niet meer te redden dus nu met airbag en mocht het tot een grondige test komen zal ik hier de uitslag plaatsen.
persoonlijk heb ik liever een geintegreert systeem dan een los vest
Erin is wel mooier. Dat vest in mijn pak hannessen (1x per jaar) is wel kut maar vervolgens geen last van. Zit goed op zijn plek als het er eenmaal in zit.
Ah zie nu idd dat ik verkeerde plaatje erbij had gezet,maar het verschil is nu wel duidelijk.
Heb zelf dezelfde combi als Roy, 4SR pak met A- stars tech-air vest.
Voor mij geen dainese meer, 3x gecrasht met een dainese en 3x opengescheurd.....
Kan natuurlijk met een ander pak ook gebeuren, het is ook maar net hoe je valt maar het vertrouwen word er niet beter van dat geloof ik.
 
"Alpinestars is geheel stand alone zonder gebruik van GPS wat andere vests wel gebruiken"

Ixon heeft wel GPS, maar heeft dit niet nodig om bij een crash goed te kunnen functioneren.
GPS heeft als super voordeel dat wanneer jij een crash hebt gehad zij zeer veel data hebben.
Bijvoorbeeld bij een lowsider of de airbag op tijd is gedeployed etc.

Dus geen zorgen in de tunnel ben je ook beschermd
 
Ik zie net dat het TechAir 5 vest al in prijs omhoog gegaan is; van 599,- naar 639,- en zelfs 649,-
Schijnbaar worden ze meer en meer gekocht.
Vinnik wel een beetje sneu dat ze toch besloten hebben nog meer daaraan te moeten verdienen.
 
Ik zie net dat het TechAir 5 vest al in prijs omhoog gegaan is; van 599,- naar 639,- en zelfs 649,-
Schijnbaar worden ze meer en meer gekocht.
Vinnik wel een beetje sneu dat ze toch besloten hebben nog meer daaraan te moeten verdienen.
Of er komen zaken uit de UK en hebben ze meer kosten.
Ik weet het niet hoor, roep maar wat.
 
Tech air 5 is puur op straat gericht dus voor racers geen optie...
Ontwikkeling gaat wel snel, in de Dakar rally rijden ze nu verplicht met een tech air vest in offthe road versie.
 
Ik was opzoek naar het Tech air Race vest, overal uitverkocht. gelukkig nog 1 bij motorkledingcenter in hun vestiging in België.
Anders had ik mooi kunnen wachten tot de nieuwe levering die dan (hopelijk) in maart zou arriveren.

Verkoopt wel goed dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan