alarm op de motor wat moet dat kostten?

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Afgelopen zaterdag heb ik een motor gekocht.
Nu ben ik aan de stoei met wat verzekeringen. Unive geeft ongeveer 200 euro korting als ik er een goedgekeurd alarm op laat zetten.
Mijn dealer rekent voor deze klus 550 euro.
Is dit een normale prijs? (het gaat om een spyball of redalert alarm) beide even duur?

Welke is van die twee het best?
 
510 Eurie.
DataTool systeem 3.
Inclusief een pager die bij alarm ook afgaat tot op een afstand van 500 mtr.
FF checken volgens mij is het een premiekorting van 30% op je verzekering bij Unive, of is dat omgerekend die 200 Eurie
 
idd dat is omgerekend die 200 eurie, tenminste ik heb gebeld naar nie lui en met alarm kost het 208 euro minder de all-risk verzekering. Maar die prijs klopt dus wel ongeveer?
 
sorry had ik niet gezegd maar dat wist ik al :)

iemand die goede of juist slechte ervaringen heeft met spyball tov redalert?
 
Ik weet dat er mensen zijn die problemen hebben(gehad) met spyball, maar heb hierzelf nooit last mee gehad.
Denk dat ´t ook een beetje aan de kwaliteit van de inbouw ligt.
Honda heeft ook een SCM alarm als orgineel Honda acc. , je raad het al, is nl Spyball.
Kosten incl. inbouw €500,-
 
Ik heb zelf afgelopen zaterdag ook een motor opgehaald, en bewust geen alarm ingebouwd op advies van de dealer ( veel problemen met de alarmen ). Daarnaast weet ik niet hoe lang ik op deze motor ga rijden... dus is dat waarschijnlijk de eerste vraag die je jezelf moet stellen? Is het een blijvertje? Je moet toch minimaal drie jaar verzekeren om de korting eruit te halen ( Ja een echte Hollander }) )Als ik voor mezelf hieruit ben, kan een alarm altijd nog, het alarm inclusief inbouwen was i.i.g. begroot op max. € 500,00.

Ik heb met Univé gebeld ipv de website on-line, en ga nu voor all-risk, inclusief opzittenden en rechtsbijstand bij 0 jaar schadevrij +/- 930 Euro per jaar betalen.
( dit is inclusief terugrekenen naar maandelijkse betaling en al die andere geintjes zoals assurantiebelasting die er nog eens bij komen ).

Grtz!
 
Terug
Bovenaan Onderaan