Alles over motorbanden Deel 7

Chasseur

MF'er
11 mei 2009
162
0
51
Mierlo
Ik ben ook van plan om deze te kopen als vervanging voor de Rosso 3 die er nu op liggen.
Er is nog weinig over te vinden, dus gewoon proberen denk ik.:]
Waarom iets anders dan de Rosso 3? Die heb ik er net onder en vind ze echt fantastisch! Nog nooit zo makkelijk de motor om kunnen leggen en bakken grip.
Heb je andere ervaringen, of wil je gewoon een keer wat anders?

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
8.058
1.714
Ook ik ben heel tevreden met de Rosso 3, de reden is dat ik alleen op straat rijd en een sport/tour band dan denk ik ruim voldoende is.
En ik verwacht een wat langere levensduur.

MaxMantis

Rookie
26 jul 2017
4
0
Op zoek naar nieuwe set voor de BMW S1000XR - nu de af fabriek T30 nog, maar dat is het echt niet. Heb met vorige fiets
met de S21 en T31 gereden. Denk dat ik toch keer overstap van merk. Tips voor straatband (sportief. 165pk, geen circuit),
snel warm, veel grip en goed in regen -> levensduur is niet 1e prioriteit, prijs ook niet.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.856
159
Utrecht
Op zoek naar nieuwe set voor de BMW S1000XR - nu de af fabriek T30 nog, maar dat is het echt niet. Heb met vorige fiets
met de S21 en T31 gereden. Denk dat ik toch keer overstap van merk. Tips voor straatband (sportief. 165pk, geen circuit),
snel warm, veel grip en goed in regen -> levensduur is niet 1e prioriteit, prijs ook niet.
Continental road/sport attack 3
Pirelli angel GT (II)
Michelin Road 5
Dunlop Sportsmart 2max
Pirelli Diablo Rosso 3
Metzeler M7RR

1 van deze zal het worden, afhankelijk van waar jij een goed gevoel bij krijgt. Als je echt iets anders zoekt dan Bridgestone en je zoekt sportiviteit, dan zou ik zeggen de Diablo Rosso 3. Die is circuitwaardig, heel wendbaar, maar ook heel stabiel. Heeft wel een klein beetje warmte nodig.

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.907
24
58
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Continental road/sport attack 3
Pirelli angel GT (II)
Michelin Road 5
Dunlop Sportsmart 2max
Pirelli Diablo Rosso 3
Metzeler M7RR

Heeft wel een klein beetje warmte nodig.
Dat geldt ook voor de Dunlop Sportsmart 2 Max, en als je met iets minder natte grip genoegen neemt dan is de Dunlop TT ook een aanrader.
Ook "goede" koude grip en gaat verbazingwekkend lang mee. Warm een superband, vind ik. :}

• Like
Waarderingen: lennart0r

Miglowie

MF veteraan
21 mei 2016
1.189
496
42
Vollenhove
Op 4taktwinkel bieden ze mooi wat banden aan op 10 inch.
De troep (voor mijn gevoel negerend)
Kom ik uit op Kenda k415 of Michelin S1
Kenda hebben ze ook nog 2 andere types, maar de k415 vind ik wel mooi, ja oog wil ook wat
Ik kan alleen geen reviews van Kenda vinden, zijn ze goed? En met name als het nat is. Want een slechte droog weer band maken is knap!
Michelin S1 ken ik ook niet, en ik zit niet aan dat bedrijf vast of zo
Kenda zit standaard om scooters en worden ook wel kauwgumballenrubber genoemd op scooterfora. Zo-zo op droog, levensgevaarlijk op nat. Had ze op mijn AGM Devil ook liggen en was zo onwijs blij dat ik ze vervangen heb voor Michelins. Met 4000km waren ze ook allebei op. Op een 50cc'tje.

martin117

MF veteraan
13 jun 2014
1.514
199
43
Deventer
Welk type was dit? Wil nog wel eens verschil in zitten, maar maakt me wel sceptisch

Zelf nog rond gesnuft, kom ik op Bridgestone ml50
110/80 en 130/70 schijnt te passen, bandjes lees ik wel goeds over.
Nog ff uitzoeken of het zeker gaat passen.
Anders "moet" ik wellicht naar Michelin s1, goed, maar ik vind ze niet bij mijn plaatje passen, te racy, wil graag een wat ruigere band
Maar veilig rijden gaat voor looks, ml50's hebben wel de juiste look. Als het past, zullen die het waarschijnlijk worden, tenzij er beter adviezen voorbij komen

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.856
159
Utrecht
Dat geldt ook voor de Dunlop Sportsmart 2 Max, en als je met iets minder natte grip genoegen neemt dan is de Dunlop TT ook een aanrader.
Ook "goede" koude grip en gaat verbazingwekkend lang mee. Warm een superband, vind ik. :}
Dunlop Sportsmart TT is (volgens Dunlop) eigenlijk ontwikkeld voor 50% straat- en 50% circuitgebruik. Desondanks een erg goede straatband maar niet helemaal wat hij zoekt.

Laatst bewerkt:

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.717
651
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
De nieuwe Dunlop Sportsmart MK3, de opvolger van de eerder genoemde Sportsmart 2 Max.
Belangrijkste verbetering is de ongekende grip in de regen, en de snellere opwarmtijd.
Levensduur moet zich nog bewijzen, zijn voorganger was daarmee de beste in het veld.

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.907
24
58
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
De nieuwe Dunlop Sportsmart MK3, de opvolger van de eerder genoemde Sportsmart 2 Max.
Belangrijkste verbetering is de ongekende grip in de regen, en de snellere opwarmtijd.
Levensduur moet zich nog bewijzen, zijn voorganger was daarmee de beste in het veld.
Hmmm, belangrijke criteria voor mij. Misschien aanstaande Opkiktoer toch die maar eens proberen. TT's waren perfect hiervoor ( ook in nat prima!) maar na de bijna 4000 laagvliegkilometers wel bijna op.
Sportsmarts 2 deden het iets minder goed qua rijgevoel/grip maar wél ruim 2 keer zo ver, icl ook een Opkiktoer dus. :}:}:}
Langere opwarmtijd voor lief nemend dus, eerste 10/15 km wat minder laagvliegen en dan kon het gas er wel op. :]:]:]

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.292
442
Assen
Dag mensen,ik heb me gsiteren een heuse xj900F aangeschaft.
Afgelopen jaar is er een nwe voorband opgekomen,
De achterband heeft een DOT code van 357 <(dus geen 3507 of-17)
Kan iemand vertellen of deze band van 2007 of 2017 is? Google kan het me ook niet wijsmaken..

Mar1tin

Spa is gááááf!
Donateur
19 nov 2001
5.907
24
58
Weert (Limburg, NL)
www.motormaf.nl
Dag mensen,ik heb me gsiteren een heuse xj900F aangeschaft.
Afgelopen jaar is er een nwe voorband opgekomen,
De achterband heeft een DOT code van 357 <(dus geen 3507 of-17)
Kan iemand vertellen of deze band van 2007 of 2017 is? Google kan het me ook niet wijsmaken..
Bij banden geproduceerd voor het jaar 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers . :X

Dus achter heb je een band die in de 35-ste week 1997 is gemaakt. *O*

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.292
442
Assen
Bij banden geproduceerd voor het jaar 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers . :X

Dus achter heb je een band die in de 35-ste week 1997 is gemaakt. *O*
Dus toch..
Het is een continental super twin.

Ik vindt de motor er pima mee sturen maar er moet dus een verse op.
Dezelfde of heeft iemand een -betere-tip voor een goed-op-nat-wegdek-grippende band? (achterband xj900F)

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.963
262
Naaldwijk
Een band uit 1997, voor mij zou gelden dat als de band nog redelijk oogt hij voldoende is om naar een bandenzaak te rijden !

En als de band ook uiterlijk zeer oud oogt (droogtescheuren glimmend) zou ik het achterwiel uit de motor halen en met de auto naar een bandenzaak/motorzaak gaan waar ik dan een verse laat monteren (echter dat vereist het bezit van werkruimte en een koekblik).
En als ik daar niet over zou beschikken (auto en/of werkplek) zou ik alleen met mooi weer naar de motorzaak gaan (oude banden geven met mooi weer nog wel wat grip, maar hoe natter en kouder hoe slechter het wordt).

En voor welke banden geschikt zijn voor een XJ900, Motoplus heeft een test uitgevoerd met Youngtimers (en voor de test is een XJ900 gebruikt geworden, dus test zoeken en lezen en daarna kiezen zou ik zeggen).

Wat natuurlijk wel van invloed is, wat voor band zit er aan de voorzijde ?

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.422
372
Enschede
Bezoek site
Gisteren mijn Rosso’s 3 geprobeerd in te rijden....iig in de bochten invallen wat ik met de MPR had is niet meer aan de orde. Voor de rest was het me te koud om lekker te rijden.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.292
442
Assen
Wel, ik ga er ook mee in de regen rijden en wil dan geen gekloot met banden die minder grip hebben..
ik ga zo eens verder aan net ding neuzen en melden wat voor voorband(vorig jaar nieuw) er op ligt.

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.422
372
Enschede
Bezoek site
Beetje neuzen op internet is ook een deel cd hobby,maar op een gegeven moment zie door de bomen het bos niet meer....en dan ga ik af op advies vd ‘mijn’ motorzaak...350 euro ff proberen voor de ‘gein’ vind ik teveel.

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.598
1.368
57
Den Haag
eh dat klinkt eh..duidelijk.
Voor op zit een conti-go.
Is er een achterbandversie van en is die geschikt voor deze motor/goede grip?
Die ken ik niet.
edit: op de website van Continental staat hij in 120/90V18, wat volgens mij de juiste maat is voor een XJ900.

Laatst bewerkt:

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
8.038
63
29
Avenhorn
Ben hem aan het testen, tot nu toe positief.
Ligt lekker stabiel op de weg. Wel even wennen aan het insturen, dat vergt wat extra input. Grip enkel op droog getest, lijkt goed. Al houd ik nog wel rekening met de lage asfalt temperatuur.

Ben heel benieuwd hoe de band is naarmate deze ouder wordt.
Dat punt was het enige waarom ik een vervanger voor de m7rr zocht.

• Like
Waarderingen: Super Blackbird