Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.304
10.907
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Binnendoor naar huis doe ik uiteraard al regelmatig, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk helaas. Ben een beetje beperkt door de combi van route en tijd.

Waarom zou overigens het truukje niet werken? Het klinkt mij vrij logisch, mits je het karkas niet sloopt.

Omdat het midden van de band ook nog steeds het wegdek raakt en door de veel te lage spanning ook sneller zal slijten, en je de edge van de band compleet verkeerd belast dus die waarschijnlijk heel raar weg gaat slijten.
 
Binnendoor naar huis doe ik uiteraard al regelmatig, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk helaas. Ben een beetje beperkt door de combi van route en tijd.

Waarom zou overigens het truukje niet werken? Het klinkt mij vrij logisch, mits je het karkas niet sloopt.
Omdat het geen truc, maar onzin is.
Montage van een nieuwe achterband is de oplossing.
 
De Rosso Corsa 2 is helemaal geen verkeerde band, en deze sportieve Pirelli's zijn ook nog nooit zo goed op straat geweest sinds versie 1.
Bovendien doen ze het ook nog eens goed in de regen.
Lekker oprijden en dan verder kijken. :Y

Bekijk bijlage 1467454
Heb je ook de hele test? O-) ik lees dat dit in nr2 van motoplus zat ;)

[small]Op circuit rijd ik nu met SC2's r6je en daarvoor met de Diablo Rosso2 (fzr600r), waarmee ik ook WW deed :X Op de 600cc FZR was ik niet heel erg tevreden over de km's. Daarnaast vond ik dat de Rosso2 echt moest opwarmen en in de regen echt niet super was.[/small]

Echter op straat heb ik nu op mijn Tuono nu 1,5 set Conti RoadAttack2 evo's versleten afgelopen jaartjes.

Opzich fijn bandje, maar ik overweeg nu een pirelli setje (Rosso Corsa voor en Diablo Rosso achter) of toch weer een conti set (sportattack voor en roadattack achter).
Echter mijn info is alweer super oud en met de Tuono zou ik waarderen dat ik achter met meer dan 8k km volmaak (netals de huidige roadattack achter). Bij de Diablo Rosso2 of 3 heb ik mijn twijfels over qua levensduur en natte grip.
Ervaringen hier?
 
Heb je ook de hele test? O-) ik lees dat dit in nr2 van motoplus zat ;)

[small]Op circuit rijd ik nu met SC2's r6je en daarvoor met de Diablo Rosso2 (fzr600r), waarmee ik ook WW deed :X Op de 600cc FZR was ik niet heel erg tevreden over de km's. Daarnaast vond ik dat de Rosso2 echt moest opwarmen en in de regen echt niet super was.[/small]

Echter op straat heb ik nu op mijn Tuono nu 1,5 set Conti RoadAttack2 evo's versleten afgelopen jaartjes.

Opzich fijn bandje, maar ik overweeg nu een pirelli setje (Rosso Corsa voor en Diablo Rosso achter) of toch weer een conti set (sportattack voor en roadattack achter).
Echter mijn info is alweer super oud en met de Tuono zou ik waarderen dat ik achter met meer dan 8k km volmaak (netals de huidige roadattack achter). Bij de Diablo Rosso2 of 3 heb ik mijn twijfels over qua levensduur en natte grip.
Ervaringen hier?
Die volledige test is in het Duits waarschijnlijk wel te vinden op testberichte.de

De test betrof trouwens maar 3 banden: RC2, Dunlop Sportsmart TT en de Conti RaceAttack endurance compound.

Diablo Rosso 3 heeft een behoorlijk harde middencompound en kan op straat heel lang meegaan. Ik heb er veel woonwerk-kilometers opgereden met een zeer rustige rijstijl en toen hielden ze het echt lang vol. Natte grip is gewoon in orde.

Voor op straat is de Dunlop Sportsmart TT trouwens echt goed, die had het testonderdeel straat gewonnen. In de regen is die minder dan de Pirelli, maar het is niet zo dat ze dan compleet geen vertrouwen geven. Ik heb ervaring op verschillende motoren met alle banden die je noemt en voor sportief straatgebruik beviel de TT het best.

Voor op straat zou ik zelf niet de keuze maken om een sportiever type voorband te nemen (zoals jij aangeeft). Zowel van de RoadAttack 3 als de Diablo Rosso 3 zijn de voorbanden prima in orde. De RA3 voorband sleet bij mij even snel als de achterband.
 
Heb je ook de hele test? O-) ik lees dat dit in nr2 van motoplus zat ;)
Ik toonde het puur en alleen voor de Triumph rijder met Corsa Rosso II op de motor die aan de eigenschappen van de banden twijfelde.
Dus je moet mijn post alleen in dat licht zien.

Voor de rest even lid worden, ze hebben regelmatig dit soort testen, en je kan alle testhistorie gemakkelijk terug lezen. :Y
Het was trouwens nummer 13 van 2018. :+

Ik moet mij ook aan het kopierecht houden. dit stukje had ik terug kunnen vinden.
De test betrof trouwens maar 3 banden: RC2, Dunlop Sportsmart TT en de Conti RaceAttack endurance compound.
Nee, vier banden met de Power RS erbij en geen half werk met tien pagina's leesvoer. :9

Vorig jaar is er ook nog de test geweest met zes verschillende merken.
De S22 - Sport Attack 3 - Sportsmart MK3 - Sportec M7RR - Power RS+ - Diablo Rosso Corsa II.

Hier werd de S22 met de kleinst mogelijke voorsprong op de Corsa II testwinnaar omdat de S22 op bochtige straatwegen nog iets gemakkelijker stuurt.
De Corsa Rosso II is in die test de kooptip vanwege de natweer eigenschappen (ook weer een enorm klein verschil met de S22).
Het stukje circuitbeoordeling is daar achterwege gelaten(!) , waardoor de einduitslag naar mijn idee anders uitvalt. :)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar is er ook nog de test geweest met zes verschillende merken.
De S22 - Sport Attack 3 - Sportsmart MK3 - Sportec M7RR - Power RS+ - Diablo Rosso Corsa II.

Hier werd de S22 met de kleinst mogelijke voorsprong op de Corsa II testwinnaar omdat de S22 op bochtige straatwegen nog iets gemakkelijker stuurt.
De Corsa Rosso II is in die test de kooptip vanwege de natweer eigenschappen (ook weer een enorm klein verschil met de S22).
Het stukje circuitbeoordeling is daar achterwege gelaten(!) , waardoor de einduitslag naar mijn idee anders uitvalt. :)
Volgens mij is dat die test geweest waar ze de levensduur niet in hebben meegeteld. Dat had namelijk nogal wat verschil gemaakt in de einduitslag.
 
Volgens mij is dat die test geweest waar ze de levensduur niet in hebben meegeteld. Dat had namelijk nogal wat verschil gemaakt in de einduitslag.
Ik kwam er inderdaad ook achter dat je nog meer zaken wel/niet mee kan wegen, en dat het weglaten van een onderdeel adverteerders kan kietelen. _O-

En dan is er nog de locale bandenbranche met een belang bij Dunlop. :+
 
Daarom ben ik dus officieel dealer geworden van Dunlop, Michelin, Pirelli, Metzeler, en later deze maand ook van Bridgestone.
Wel grappig dat je van verschillende merken verschillende reacties hoort over dezelfde tests.
Je kan er ook van alle banden positieve punten uitpakken die voor het individu belangrijk zijn. :Y
Voor mij zijn dat de circuit eigenschappen.
In het geval van de Pirelli Rosso Corsa 2 is het ook een band die rijders niet bang mag maken bij eerste montage (ik refereer weer naar de bandenvraag vorige week).
Hij is misschien over de top bij onervaren rijders, maar zeker niet gevaarlijk en onvoorspelbaar.
De natweer eigenschappen zijn ook op straat heel goed voor een hypersportband.
Zijn prestaties zijn ook op straat bij normaal gebruik uitstekend, in tegenstelling tot zijn voorganger.

Onderling zijn de banden in de test geen hemel of hel meer. En de uitgever wil eigenlijk ook niemand tot de grond toe afbranden.
Ze moeten vooral blijven adverteren. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dus.... Ik ben toe aan een nieuwe achterband, nou ben ik aan het overwegen om m'n huidige Pilot Power 2ct set(voor en achter) te vervangen voor de S22. Uit reviews lees ik dat de S22 wel goed eruit komt. Iemand enig ervaring hiermee? Hoe lang is de levensduur van de S22?

Het prijsverschil tussen de twee is ongeveer 100 euro, op zich maakt de prijs me niet zo heel veel uit, maar ik vond de 2CT wel een prima band. Ik rijd momenteel een Yamaha R6 uit 2008, houd voornamelijk van bochtenwerk, maar het circuit zit er dit jaar nog niet in.
 
Dus.... Ik ben toe aan een nieuwe achterband, nou ben ik aan het overwegen om m'n huidige Pilot Power 2ct set(voor en achter) te vervangen voor de S22. Uit reviews lees ik dat de S22 wel goed eruit komt. Iemand enig ervaring hiermee? Hoe lang is de levensduur van de S22?

Het prijsverschil tussen de twee is ongeveer 100 euro, op zich maakt de prijs me niet zo heel veel uit, maar ik vond de 2CT wel een prima band. Ik rijd momenteel een Yamaha R6 uit 2008, houd voornamelijk van bochtenwerk, maar het circuit zit er dit jaar nog niet in.
Heb ze zojuist besteld voor mijn s1000r heb nu pirelli roso corsa1 dat vond ik niet fijn. Op mijn cbr 600f heb ik Bridgestone bt016pro dat is een lekker bandje. Erg benieuwd hoe de s22 bevalt.
 
Die volledige test is in het Duits waarschijnlijk wel te vinden op testberichte.de

De test betrof trouwens maar 3 banden: RC2, Dunlop Sportsmart TT en de Conti RaceAttack endurance compound.

Diablo Rosso 3 heeft een behoorlijk harde middencompound en kan op straat heel lang meegaan. Ik heb er veel woonwerk-kilometers opgereden met een zeer rustige rijstijl en toen hielden ze het echt lang vol. Natte grip is gewoon in orde.

Voor op straat is de Dunlop Sportsmart TT trouwens echt goed, die had het testonderdeel straat gewonnen. In de regen is die minder dan de Pirelli, maar het is niet zo dat ze dan compleet geen vertrouwen geven. Ik heb ervaring op verschillende motoren met alle banden die je noemt en voor sportief straatgebruik beviel de TT het best.

Voor op straat zou ik zelf niet de keuze maken om een sportiever type voorband te nemen (zoals jij aangeeft). Zowel van de RoadAttack 3 als de Diablo Rosso 3 zijn de voorbanden prima in orde. De RA3 voorband sleet bij mij even snel als de achterband.
Bedankt iedereen voor alle tips 😃

De sportsmart TT hoor je idd ook goede verhalen over echter dunlop heb ik nog nooit gehad en aangezien ik niet veel straat kms meer maak, met lange weekendjes ook wel eens in de regen terecht kom, ga ik denk ik voor iets bekends
Prijsverschil tussen mijn setjes zijn vrijwel nihil

Vwb sportievere voorband; daar was ik zelf ook nooit voorstander van maar, ondanks mijn eigen fout 😬, heb ik een erg vervelend momentje meegemaakt met de roadattack2 evo. Dus meer tussen de oren 🤔
Jij doet het niet vanwege kmtrage begrijp ik?
 
Vwb sportievere voorband; daar was ik zelf ook nooit voorstander van maar, ondanks mijn eigen fout 😬, heb ik een erg vervelend momentje meegemaakt met de roadattack2 evo. Dus meer tussen de oren 🤔
Jij doet het niet vanwege kmtrage begrijp ik?
Ik doe het vanwege de koudweer-eigenschappen. Sportbanden hebben iets meer temperatuur nodig. Voor het circuit heb ik een tweede motor en met m'n straatmotor rij ik meer dan 95% van de tijd rustig.
 
Gisteren een setje Supercorsa's laten monteren en de Speed stuurt weer zoals het moet. Gister de banden ingereden, vandaag nog een toertochtje gemaakt. Een wereld van verschil met de Rosso's, die hadden ook nog eens allerlei bijverschijnselen ontwikkeld toen ze sleets waren. Het leek net of het balhoofdlager kapot was. Gelukkig zorgde een kopspijkertje in de achterband ervoor, dat ik ze niet helemaal op heb gereden.
 
SC’s op straat lijkt mij dan ook wel erg overdreven 🤔

Ik doe het vanwege de koudweer-eigenschappen. Sportbanden hebben iets meer temperatuur nodig. Voor het circuit heb ik een tweede motor en met m'n straatmotor rij ik meer dan 95% van de tijd rustig.
Ja, dat klopt idd, heb je wel een punt!
Maar lager dan 10’C zit ik niet snel meer op de fiets. 😇 Ik laat nog even bezinken heb nog de tijd 🙂
 
Ben een beetje in dubio dus vraag hier de experts om hulp. Ben recent trotse bezitter van een 2014 Street Triple R. Hier zit als achterband een “nieuwe” Dunlop Sportmax Qualifier 1 op. Band is er door oude eigenaar op laten zetten en is dus nog nieuw, ondanks het type band al flink wat jaren meegaat. Op zich ben ik prima tevreden over de achterband, alleen de voorband is nog de originele pirelli corsa rosso en die is toch echt aan het einde en geeft me nu nog maar weinig vertrouwen in de bochten. De vraag nu: Welke band zou ik goed kunnen combineren met de achterband? Moet ik dan toch in de Sportmax Qualifier lijn gaan kijken voor geschikte prestaties ? Of zou een andere voorband er goed mee gaan? Suggesties ? Hoor het graag!
 
Ben een beetje in dubio dus vraag hier de experts om hulp. Ben recent trotse bezitter van een 2014 Street Triple R. Hier zit als achterband een “nieuwe” Dunlop Sportmax Qualifier 1 op. Band is er door oude eigenaar op laten zetten en is dus nog nieuw, ondanks het type band al flink wat jaren meegaat. Op zich ben ik prima tevreden over de achterband, alleen de voorband is nog de originele pirelli corsa rosso en die is toch echt aan het einde en geeft me nu nog maar weinig vertrouwen in de bochten. De vraag nu: Welke band zou ik goed kunnen combineren met de achterband? Moet ik dan toch in de Sportmax Qualifier lijn gaan kijken voor geschikte prestaties ? Of zou een andere voorband er goed mee gaan? Suggesties ? Hoor het graag!
mijn keuze zou zijn dat er twee gelijke banden gemonteerd worden of een dunlop zelfde type als achter. Het is verstandig te kijken wat de productie datum is van de achterband als deze een paar jaar oud is kun je misschien beter voor een nieuwe set kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan