Als je een motor wil slepen

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
1
Hoi,

ff serieus vraagje (expres niet op vrijdag gesteld)

als ik een motor wil slepen met een andere motor, waar bevestig je dan best het lint of koord, dingen waar ik op moet letten? gaat over een r1200gsa en een 650gs (welke combinatie weten we nog niet, maar stel dat).

Ik dacht bij mijn r1200 om hem gewoon aan het bagage rek vast te maken en bedacht toen "zet dat niet teveel stres op het frame?) misschien is het beter om het lint aan de crashbars vast te maken om te trekken?

en om getrokken te worden? voorvork lijkt mee een coctail voor een ramp :') , misschien de paralever? :?
 
Ik heb me eens laten slepen toen ik zonder benzine stond door een collega die t grappig vond gewoon door te trekken tot 80km/u.

Heb doodsangsten doorstaan en dat t goed gegaan is, is een wonder. Je mist alle stabiliteit in de motor die gesleept word.
Je geeft hiermee (voor mij althans) aan dat je hem niet onder controle had en dat je het overige verkeer in gevaar bracht. Ongeacht ontheffingen mag dat natuurlijk nooit het geval zijn. Maar nood breekt wet... ik zou het ook gewoon proberen als het echt nodig is.

Ik heb zelf regelmatig enduro's geduwd met mijn voet tegen de voetsteun. Met een enduro gaat dat best al moet het niet te ver zijn en ook moet je niet harder dan 25kmh willen rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan