alu remleidingen

Klopt €5500 is best een smak geld voor zo'n motortje. Een Benelli TNT125 is een stuk goedkoper. Maar als je bv in de klasse van de CB500/CMX500 kijkt, zeg tot zo'n €8000, komen de Honda's uit de lage lonen landen. En daar is best wel bespaard op wat zaken. Niet zozeer op betrouwbaarheid maar inderdaad meer op zaken als dikte van het chroom, OEM banden en kettingen etc. Niets wat niet later te upgraden valt maar het is nu eenmaal een prijsklasse waarin geschraapt wordt.
 
Als je er vaak bent geweest zal je ook weten dat Hel en Magura daar ook hun km ters rvs leidingen vandaan halen.

Eerlijk is eerlijk.
Magneetje er tegen gehouden.
De Ali kleeft aanzienlijk pittiger op de banjo.
Als de Hel die op m.n harley zit.
En de Magura op mijn ktm.
Geen van allen zijn zuiver rvs of het moet 304 zijn en zijn familie.
Ik ben er blij mee.
En ja ik hou van een gokje.
Maar om bij voorbaat alles af te kraken wat uit china komt is koeiepoep.
Bekijk bijlage 1982116blauwe op de monkey 125 honda


Bekijk bijlage 1982117
Gele en zwarte op de Harley xr1200.


Bekijk bijlage 1982118
Blanke op de ktm 500exc
Het zijn staalomvlochten leidingen. Het werkende deel is een teflon slang. Of de buitenmantel magnetisch is zegt misschien iets over de cosmetische eigenschappen, niet over de technische kwaliteit.
 
Oh, Daar zou ik nooit aan denken, die dingen zijn voor mij verchroomd, verzinkt of vernikkeld. Ik zou er niet eens aan denken dat het RVS zou kunnen zijn. Hebben Japanners niet nog steeds van die groene banjo's?
 
Weet niet of het een goed idee was toen ik RVS banjo's en bouten gebruikte om mijn rubbere remleidingen te vervangen .
Zie nog steeds niets veranderen aan de Brembo's en ja afgelopen winter zijn ze los geweest zonder prblemen .
P.S.
Het is geen Remolie maar Rem vloeistof , olie stoot water af en remvloeistof neemt water op vandaar dat dat regelmatig moet verversen
 
Is het eigenlijk wel een goed idee, RVS banjos in aluminium remklauwen en dan wellicht ook nog met remolie ertussen?
In de praktijk geen enkel probleem, ik kies bij aftermarket remleidingen indien mogelijk altijd voor RVS, én RVS banjobouten wat jij eigenlijk bedoeld denk ik? Je remvloeistof niet op tijd vervangen, wat heel veel gebeurt, zorgt voor veel meer problemen, het vocht in de remvloeistof is wat zorgt voor corrosie waardoor alles vast komt te zitten.
 
Ik denk dat hij bedoelt de werking tussen rvs en alu.
Als daar pekel op komt en dat komt er want je remleidingen zitten laag.
Vreet het alu weg tov rvs het minst edele metaal verliest.
Corrosie maar dan ik agressieve vorm.

Screenshot_20240310_115535_Chrome.jpg
 
Ik denk dat hij bedoelt de werking tussen rvs en alu.
Als daar pekel op komt en dat komt er want je remleidingen zitten laag.
Vreet het alu weg tov rvs het minst edele metaal verliest.
Corrosie maar dan ik agressieve vorm.

Bekijk bijlage 1982742
Volgens mij zijn aluminium banjo’s niet langer toegestaan bij een MoT in engeland, vanwege het risico dat de banjo verrot idd.
 
Maar dan spoel je het systeem helemaal door?
Waarmee?
Of alleen als je systeem puur geschikt is voor siliconen remvloeistof?
Heb ik niet gedaan,zo gekocht,remsysteem moet volledig schoongemaakt worden dat weet ik er van .
Klauwen zijn ook gesplitst,.
Er zal ook vast wel een middel zijn dat alle resten wegspoelt.
Ondertussen nieuwe radiale rem/koppeling pompen gemonteerd, deze waren nog schoon daarna
met Shell (:})dot 5.0 door het systeem gevoerd .
 
Heb ik niet gedaan,zo gekocht,remsysteem moet volledig schoongemaakt worden dat weet ik er van .
Klauwen zijn ook gesplitst,.
Er zal ook vast wel een middel zijn dat alle resten wegspoelt.
Ondertussen nieuwe radiale rem/koppeling pompen gemonteerd, deze waren nog schoon daarna
met Shell (:})dot 5.0 door het systeem gevoerd .
Ik keek van de week zo eens naar een andere rempomp en daar stond expliciet bij: Niet geschikt voor DOT 5.0.
Het leek mij juist minder aggressief voor pakkingen. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan