Alweer gezeik met Safe

kan aan mij liggen hoor maar waarom kan die import motor niet op kenteken gewijzigd worden naar 25kw?
Is er voor deze typegoedkeuring geen 25kW afvoerset te verkrijgenn of zit het op andere dingen vast?

Waar heb je die motor dan gekocht TS?
ik weet ook niet zozeer waar het op vast loopt, op zich is het terug voeren zelf technisch gezien niet het probleem. maar waarom de rdw er lastig over doet................
 
Het kan zijn dat er in een ander land net iets andere specificaties zijn, dus een ander vermogen, en dan werkt je afvoersetje niet meer... Maar het blijft gezeik...

Gewoon geld terugeisen hoor! Dat lijkt me duidelijk, jij wil het op kenteken, dus dan hadden zij dat moeten checken. Het is gewoon een bepaalde nonchalantheid, van "o, dat doen we wel ff", bij die Safe. Ik kom er alleen nog maar voor klein spul wat ik zo snel niet ergens anders kan halen in de buurt.
Desnoods verzin je er een verhaal omheen dat je het op deze manier niet wilt en erover zit te denken om dan maar de motor te verkopen, dus dat die hele uitdraai (en kitje) sowieso niet meer nodig is.
 
Dit is inderdaad zeker een fout van Safe die ze ook dienen te herstellen naar mijn mening.

Maar TS, een beetje vooronderzoek kan ook geen kwaad toch, voordat je een motor koopt? Dan had je op voorhand geweten dat je had moeten vragen bij de koop of het een import was of niet. Dus misschien ook een beetje te snel gekocht?
 
Dit is inderdaad zeker een fout van Safe die ze ook dienen te herstellen naar mijn mening.

Maar TS, een beetje vooronderzoek kan ook geen kwaad toch, voordat je een motor koopt? Dan had je op voorhand geweten dat je had moeten vragen bij de koop of het een import was of niet. Dus misschien ook een beetje te snel gekocht?
Ik kan me voorstellen dat je daar niet aan denkt. Safe kan zoiets simpel nagaan, maar staat daar echt niets over op je kentekenbewijs? Twee data oid?
 
kan aan mij liggen hoor maar waarom kan die import motor niet op kenteken gewijzigd worden naar 25kw?
Is er voor deze typegoedkeuring geen 25kW afvoerset te verkrijgenn of zit het op andere dingen vast?

Waar heb je die motor dan gekocht TS?

Heb hem bij een bekende gekocht, particulier dus
 
Het kan zijn dat er in een ander land net iets andere specificaties zijn, dus een ander vermogen, en dan werkt je afvoersetje niet meer... Maar het blijft gezeik...

Gewoon geld terugeisen hoor! Dat lijkt me duidelijk, jij wil het op kenteken, dus dan hadden zij dat moeten checken. Het is gewoon een bepaalde nonchalantheid, van "o, dat doen we wel ff", bij die Safe. Ik kom er alleen nog maar voor klein spul wat ik zo snel niet ergens anders kan halen in de buurt.
Desnoods verzin je er een verhaal omheen dat je het op deze manier niet wilt en erover zit te denken om dan maar de motor te verkopen, dus dat die hele uitdraai (en kitje) sowieso niet meer nodig is.

Ja ik ga zeker zeggen dat ze hem in originele staat moeten terugbrengen en dat ik me geld terug wil, ga zoveel mogelijk dreigen en er zoveel mogelijk uit proberen te halen!
 
Het is dat ik niet licht hoef te rijden (ben gelukkig oud zat) maar ik wist dus ook niet dat het bij een ingevoerde motor niet kon en ik zou dus ook de lul zijn geweest.
Ik denk dat de meeste het niet hadden geweten.

Maar het is en lift wel lullig als ze je niet correct behandelen.
 
Het is dat ik niet licht hoef te rijden (ben gelukkig oud zat) maar ik wist dus ook niet dat het bij een ingevoerde motor niet kon en ik zou dus ook de lul zijn geweest.
Ik denk dat de meeste het niet hadden geweten.

Maar het is en lift wel lullig als ze je niet correct behandelen.

Ja en daar gaat het mij om, het feit dat een motorzaak zijn werk niet doet zoals die het hoort te doen.

En die bekende wist t ook niet, omdat ie zelf gewoon zwaar kon rijden, tja dan vraag je ook niet na of ie teruggevoerd kan worden ;)
 
Liefst nog meer tips hoe ik dit het beste kan aanpakken!
Wat kan ik eruit halen?
Wat kan ik het beste doen?
 
ik weet ook niet zozeer waar het op vast loopt, op zich is het terug voeren zelf technisch gezien niet het probleem. maar waarom de rdw er lastig over doet................

de rdw is het probleem niet, de importeur is het probleem die wil geen typegoedkeuring afgeven voor een fiets die zij niet geimporteerd heeft en
een typegoedkeuring heb je nodig bij de rdw om het kenteken aan te passen
 
de rdw is het probleem niet, de importeur is het probleem die wil geen typegoedkeuring afgeven voor een fiets die zij niet geimporteerd heeft en
een typegoedkeuring heb je nodig bij de rdw om het kenteken aan te passen
aah, weer wat geleerd, dank u :)
 
Dan heeft hij je dus een oor aangenaaid, want hij moet geweten hebben dat het een import bike was en dat deze niet op 25kw te zetten is... ;)
:? Mijn fiets is import, maar tot nu wist ik echt niet dat dat betekende dat ie niet officieel 25kw te maken is. Je kan ook niet alles weten...


@TS: zie mijn onderschrift O-)
 
:? Mijn fiets is import, maar tot nu wist ik echt niet dat dat betekende dat ie niet officieel 25kw te maken is. Je kan ook niet alles weten...


@TS: zie mijn onderschrift O-)

Zal eens even je onderschrift bekijken, heb liever eigenlijk gegevens van instanties die me hiermee kunnen helpen :P
 
Als jij niet weet dat je motor import is... hoe moeten zij het dan weten... :?
Lijkt me dat ze gewoon hun werk hebben gedaan en dat ze helaas de pech hebben dat jij een import bike hebt... :X

Ik snap dat je baalt, want je hebt nu een motor waar je niet op mag rijden... '(
Een vermogensuitdraai is nu eenmaal niet geldig, ookal accepteren diverse verzekeringsmaatschappijen een dergelijke uitdraai. Als puntje bij paaltje komt, rij jij echter onbevoegd op een zware motor en ben je dus niet verzekerd... B|

Het is klote, maar ik zie niet in waarom Safe hier slecht werk heeft gedaan... :?
Staat tenslotte niet op jouw kenteken dat het import is, dat moet je op andere manieren wel kunnen zien, maar daar kan je overheen kijken. Da's menselijk lijkt me... :X

:^
 
Je zou de fiets naar duitsland kunnen exporteren en dan weer importeren als 25 kw fiets.Het staat dan nl op het kenteken. Is een beetje geemmer, maar dan omzijl je wel de lullige regels hier voor wat betreft 25 kw
 
Je zou de fiets naar duitsland kunnen exporteren en dan weer importeren als 25 kw fiets.Het staat dan nl op het kenteken. Is een beetje geemmer, maar dan omzijl je wel de lullige regels hier voor wat betreft 25 kw

Kan dat? Hoe regel je eventueel zoiets? Wat kost dat? Want op een gegeven moment houd t wat geld betreft ook op ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan