Amsterdam - MFA deel 37: Okay stop, Wheelietime!

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo mensen,

Ik ga morgen een motor uit de stalling halen. Vanavond weer online verzekerd en uit de schorsing gehaald. (langer dan 3 maanden geschorst geweest) Krijg ik de mrb-rekening vanzelf of rij ik illegaal en is dat dan meteen een boete als ze me flitsen?
Iemand een een antwoord? :?

Mochten er zich geen technische probleempjes openbaren dan doe ik moeite om er @BK bij te zijn. :]
 
hallo mensen,

Ik ga morgen een motor uit de stalling halen. Vanavond weer online verzekerd en uit de schorsing gehaald. (langer dan 3 maanden geschorst geweest) Krijg ik de mrb-rekening vanzelf of rij ik illegaal en is dat dan meteen een boete als ze me flitsen?
Iemand een een antwoord? :?

Mochten er zich geen technische probleempjes openbaren dan doe ik moeite om er @BK bij te zijn. :]

Ik heb ook nog geen MRB aanslag gehad voor mijn nieuwe fiets, dus ik denk dat je gewoon kan gaan rijden zodra ie uit de schorsing en verzekerd is. :)
 
Maakt me niet uit, zo lang het niet lijkt op een spijkerbroek vind ik het prima.

Dit moet je me even uitleggen. Ik rij al een jaar of 35 op de motor en ben nog nooit ergens geweigerd bij een rit omdat ik een spijkerbroek draag. Nu heb ik hier de afgelopen 2 seizoenen niet gereden maar ik vind dit een vreemde benadering en ben toch een MFAer vanaf het begin.
Ik heb geen pak en kan ook niet gedwongen worden om een pak te kopen.

Ik ga er derhalve dan ook van uit dat ik het verkeerd begrepen heb.
 
Dit moet je me even uitleggen. Ik rij al een jaar of 35 op de motor en ben nog nooit ergens geweigerd bij een rit omdat ik een spijkerbroek draag. Nu heb ik hier de afgelopen 2 seizoenen niet gereden maar ik vind dit een vreemde benadering en ben toch een MFAer vanaf het begin.
Ik heb geen pak en kan ook niet gedwongen worden om een pak te kopen.

Ik ga er derhalve dan ook van uit dat ik het verkeerd begrepen heb.
Hij mag toch zelf weten wie er mee rijden met zijn tochtje.

Ik vind het ook een beetje overdreven om mensen te weigeren die een spijkerbroek dragen, maar ik snap zijn redenatie wel.
 
Ik heb ook nog geen MRB aanslag gehad voor mijn nieuwe fiets, dus ik denk dat je gewoon kan gaan rijden zodra ie uit de schorsing en verzekerd is. :)
goeiemorgen! Dank, lijkt me een logisch antwoord. Twijfelde een beetje omdat op de RDW site stond dat verzekering, APK en mrb in orde moest zijn.

Alleen heeft vannacht de koelkast compressor de geest gegeven. Moet nu van alles regelen om geen halve etensvoorraad weg te moeten gooien. :/
 
geniet er van maar door voorzichtig. er zullen er een hoop en beetje roestig en stroef zijn aan het begin van het seizoen. (ik ben er eentje van)
 
Argh... Dit zie ik nu pas... Over 7 minuten verzamelen bij de Burger King hier vijf minuten verderop, maar dat ga ik niet sjeffen als ik nog mijn pak aan moet doen en mijn motor los moet maken en moet tanken en zo :) Nou ja, heb vannacht al een petfles-/zomertijdretourtje Amsterdam <-> Kijkduin gedaan.

Geniet van de rit en doe voorzichtig waar nodig.
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen spijkerbroekjes aub. Niet omdat ik je niet aardig vind, en ook niet omdat het niet veilig is, maar omdat ik me wil distancieren van een bepaalde groep. Zowiesow is er bijna nooit sprake van dergelijke kledij bij een MFA ritje maar ik zeg het toch even. :)


Van een bepaalde groep? Explain..
 
Hij mag toch zelf weten wie er mee rijden met zijn tochtje.

Ik vind het ook een beetje overdreven om mensen te weigeren die een spijkerbroek dragen, maar ik snap zijn redenatie wel.

Ik ben benieuwd naar hoe hij zou reageren als iedereen in zijn/haar spijkerbroekkie komt.
Wordt je dan weg gestuurd, moet je dan een briefje halen.. ofwaa?

Het is maar dat ik dit te laat zie, dan was ik gekomen in me spijkerbroek en fleece vest.. dan waren we er snel achter gekomen.
 
Ik ben benieuwd naar hoe hij zou reageren als iedereen in zijn/haar spijkerbroekkie komt.
Wordt je dan weg gestuurd, moet je dan een briefje halen.. ofwaa?

Het is maar dat ik dit te laat zie, dan was ik gekomen in me spijkerbroek en fleece vest.. dan waren we er snel achter gekomen.
Weet ik het wat je doet, maar als iemand geen zin heeft om met jou te rijden dan ga je dat toch niet doen? Dat is volgens mij voor niemand leuk. Dan ga je toch lekker rijden met mensen die het niet interesseert wat je draagt.
 
Weet ik het wat je doet, maar als iemand geen zin heeft om met jou te rijden dan ga je dat toch niet doen? Dat is volgens mij voor niemand leuk. Dan ga je toch lekker rijden met mensen die het niet interesseert wat je draagt.

Het slaat nergens op om te zeggen dat je niet met mensen wil rijden omdat ze geen motorkleding dragen. Ik vraag me dan af waar hij dan last van heeft.

Ik heb gewoon motorkleding hoor maar voor een ritje in de stad vind ik stevige schoenen, jas en handschoenen meer dan genoeg. Daar pas je je rijstijl dan ook gewoon op aan.

Zeg dan: jongens, we gaan vandaag knallen dus doe jullie pakkie maar aan. Dan begrijp ik het wel. Maar als reden noemen dat je niet geassocieerd wil worden met...

Naah.
 
FF fotootje gemaakt net: geen spijkerbroek te zien :)

6cqxb.jpg
 
Het slaat nergens op om te zeggen dat je niet met mensen wil rijden omdat ze geen motorkleding dragen. Ik vraag me dan af waar hij dan last van heeft.

Ik heb gewoon motorkleding hoor maar voor een ritje in de stad vind ik stevige schoenen, jas en handschoenen meer dan genoeg. Daar pas je je rijstijl dan ook gewoon op aan.

Zeg dan: jongens, we gaan vandaag knallen dus doe jullie pakkie maar aan. Dan begrijp ik het wel. Maar als reden noemen dat je niet geassocieerd wil worden met...

Naah.
He, ik vind ik het ook een rare regel. Maar whatever, het is zijn ritje. Dus dan ga je lekker met andere mensen rijden. Niet zo moeilijk doen.

En waar hij last van heeft: hij wil niet lijken op dat Brag & Boost volk.
 
He, ik vind ik het ook een rare regel. Maar whatever, het is zijn ritje. Dus dan ga je lekker met andere mensen rijden. Niet zo moeilijk doen.

En waar hij last van heeft: hij wil niet lijken op dat Brag & Boost volk.

Ik rij het liefst lekker alleen ;)

Qua rijstijl zou hij er anders prima bij passen!
 
Laatst bewerkt:
Was een leuke rit vandaag :W Weer een deel van Nederland gezien wat ik nog niet echt kende :+ Nog een klein boottochtje gemaakt zelfs!
 
Argh... Dit zie ik nu pas... Over 7 minuten verzamelen bij de Burger King hier vijf minuten verderop, maar dat ga ik niet sjeffen als ik nog mijn pak aan moet doen en mijn motor los moet maken en moet tanken en zo :) Nou ja, heb vannacht al een petfles-/zomertijdretourtje Amsterdam <-> Kijkduin gedaan.

Geniet van de rit en doe voorzichtig waar nodig.
Had gerust kunnen komen, zoals altijd komt er wel weer iemand te laat.
 
Dit moet je me even uitleggen. Ik rij al een jaar of 35 op de motor en ben nog nooit ergens geweigerd bij een rit omdat ik een spijkerbroek draag. Nu heb ik hier de afgelopen 2 seizoenen niet gereden maar ik vind dit een vreemde benadering en ben toch een MFAer vanaf het begin.
Ik heb geen pak en kan ook niet gedwongen worden om een pak te kopen.

Ik ga er derhalve dan ook van uit dat ik het verkeerd begrepen heb.

Je bent niet verplicht om mee te rijden hoor, en de mensen die wel een pak dragen maar het niet met me eens zijn kunnen ook wat anders gaan doen. Maar ik neem aan dat op mijn feestje, mijn regels gelden, toch? :) :]
 
Argh... Dit zie ik nu pas... Over 7 minuten verzamelen bij de Burger King hier vijf minuten verderop, maar dat ga ik niet sjeffen als ik nog mijn pak aan moet doen en mijn motor los moet maken en moet tanken en zo :) Nou ja, heb vannacht al een petfles-/zomertijdretourtje Amsterdam <-> Kijkduin gedaan.

Geniet van de rit en doe voorzichtig waar nodig.

Uiteindelijk reden we pas om 11:40 weg, iets met zomertijd en de wekker gemist... :+
 
Hi allemaal! Ik las het helaas ook te laat, ik had graag meegegaan! Volgende keer beter. Wanneer staat de volgende rit gepland MasterTommy? ;)
 
Ik ben benieuwd naar hoe hij zou reageren als iedereen in zijn/haar spijkerbroekkie komt.
Wordt je dan weg gestuurd, moet je dan een briefje halen.. ofwaa?

Het is maar dat ik dit te laat zie, dan was ik gekomen in me spijkerbroek en fleece vest.. dan waren we er snel achter gekomen.

Dan had ik het niet erg gevonden als je meereed hoor, beetje hetzelfde als op een feestje komen terwijl je niet bent uitgenodigd. Of doe je dat ook vaker?
 
Het slaat nergens op om te zeggen dat je niet met mensen wil rijden omdat ze geen motorkleding dragen.
Niet? Volgensmij had ik gezegd waarom niet...
Ik heb gewoon motorkleding hoor maar voor een ritje in de stad vind ik stevige schoenen, jas en handschoenen meer dan genoeg. Daar pas je je rijstijl dan ook gewoon op aan.
Juist, maar een ritje door de stad is niet iets wat ik vooraf aankondig, dit zijn de betere ritjes.
Zeg dan: jongens, we gaan vandaag knallen dus doe jullie pakkie maar aan. Dan begrijp ik het wel. Maar als reden noemen dat je niet geassocieerd wil worden met...

Naah.

Ik ben niet zo van het politiek correcte gelul. Natuurlijk had ik kunnen zeggen dat iedereen voor zijn eigen veiligheid zijn pak aan moet trekken. Maar dan was ik niet eerlijk geweest, het zal me eigenlijk een rotzorg zijn hoe goed je met jezelf omgaat. Waar het me wel om ging, was 'dat ik niet geassocieerd wil worden met', en ik heb toch echt zat mensen vandaag gezien die het met me eens waren (anders waren ze niet gekomen). :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan