Andere motorverzekering

steks

Die hard MF'er
1 okt 2004
479
0
Brielle
Ik ben op zoek naar een andere motorverzekering (ben nu via mijn werk verzekerd bij de AON), maar daar ben ik niet meer tevreden over. Nu zoek ik een maatschappij die in niet voorwaarden heeft staan dat de motor inpandig gestald moet worden om tegen diefstal verzekerd te zijn, dat is bij mij gewoon niet mogelijk. Tot nu toe ben ik er achter dat dat bij Unive volgens mij niet hoeft, alleen een ART4 gekeurd slot is voldoende voor een volledige dekking. Zijn er buiten Unive nog meer verzekeringen die alleen een slot als voorwaarde stellen?
 
Ik ben op zoek naar een andere motorverzekering (ben nu via mijn werk verzekerd bij de AON), maar daar ben ik niet meer tevreden over. Nu zoek ik een maatschappij die in niet voorwaarden heeft staan dat de motor inpandig gestald moet worden om tegen diefstal verzekerd te zijn, dat is bij mij gewoon niet mogelijk. Tot nu toe ben ik er achter dat dat bij Unive volgens mij niet hoeft, alleen een ART4 gekeurd slot is voldoende voor een volledige dekking. Zijn er buiten Unive nog meer verzekeringen die alleen een slot als voorwaarde stellen?



............even Apeldoorn bellen...............
 
Ik ben op zoek naar een andere motorverzekering (ben nu via mijn werk verzekerd bij de AON), maar daar ben ik niet meer tevreden over. Nu zoek ik een maatschappij die in niet voorwaarden heeft staan dat de motor inpandig gestald moet worden om tegen diefstal verzekerd te zijn, dat is bij mij gewoon niet mogelijk. Tot nu toe ben ik er achter dat dat bij Unive volgens mij niet hoeft, alleen een ART4 gekeurd slot is voldoende voor een volledige dekking. Zijn er buiten Unive nog meer verzekeringen die alleen een slot als voorwaarde stellen?

CB.

Geen slot.

Alleen contact uit en originele sleutels kunnen tonen na diefstal. Erg makkelijk, niet de goedkoopste.

Ik ga binnenkort switchen. Niet omdat ik niet tevreden ben over de service, want die vind ik echt goed bij CB. Alleen de prijs en randvoorwaarden vind ik minder. Voor een paar honderd euro minder per jaar (casco HD), leg ik er wel een slotje om hoor.

Maar je hebt gelijk: het loont echt om een aantal verzekeraars te vergelijken en ook de voorwaarden even te checken (zoals: wat krijg ik terug bij diefstal, aantal sloten ed, val je meteen terug bij één claim per jaar, enz).
 
ik ben verzekerd bij centraal beheer. ook all risk en die stellen geen eisen aan een slot. mijn motor staat ook gewoon buiten en dat is ook geen probleem. succes met je keuze.
groeten marco
 
Centraal Beheer is ruim 60 euro per maand duurder dan KNMV. Dan koop ik wel een gekeurd slot hoor! Dat scheelt echt teveel geld.

Kloten alleen als je je brommert niet binnen kunt stallen -O-
 
Centraal Beheer is ruim 60 euro per maand duurder dan KNMV. Dan koop ik wel een gekeurd slot hoor! Dat scheelt echt teveel geld.

Kloten alleen als je je brommert niet binnen kunt stallen -O-


Gek hè, in mijn geval was CB goedkoper. WA-plus dekking.
 
Ok, CB had ik ookal even bekeken, maar de maandlasten waren daar hoger dus heb ik de voorwaarden niet gelezen, ik had niet verwacht dat ze geen eens een slot zouden eisen. Wel een goeie om ook even de lasten van onze auto's bij uit te rekenen.
 
Gek hè, in mijn geval was CB goedkoper. WA-plus dekking.

Ik heb het over WA met uitgebreid Casco, opzittenden verzekering en verhaalrechtsbijstand. Dat icm 4 schadevrije jaren kom ik op een premie van €39,42 per maand.

Moet ik er niet vergeten bij te vertellen dat ik voor die dikke korting ook KNMV lid moest worden, 50 euro per jaar. Voordeel daarvan is weer pechdienst en het blad Motor een paar keer per jaar. Leek mij een uitstekende deal.
 
Centraal Beheer is ruim 60 euro per maand duurder dan KNMV. Dan koop ik wel een gekeurd slot hoor! Dat scheelt echt teveel geld.

Kloten alleen als je je brommert niet binnen kunt stallen -O-

Bij de KNMV mag hij wel buitenstaan, maar dan moet hij met een ART4 slot ergens aanvast staan en dat is bij mij ook een probleem. Ik heb alleen een paal van 80x20 cm in de buurt, daar heb ik dan wel een ketting van 2,5 meter voor, maar die is maar ART3.
 
Bij de KNMV mag hij wel buitenstaan, maar dan moet hij met een ART4 slot ergens aanvast staan en dat is bij mij ook een probleem. Ik heb alleen een paal van 80x20 cm in de buurt, daar heb ik dan wel een ketting van 2,5 meter voor, maar die is maar ART3.

Kan je zelf geen heipaal de grond in rammen :P
 
Het wil ook weleens de moeite waard zijn om naar een tussenpersoon te stappen in plaats van een verzekering afsluiten bij een zogenaamde direct writer.

Ikzelf dacht dat ik bij Unive een leuke verzekering had lopen. Maar door een offerteaanvraag via een tussenpersoon (die echt wel zijn deel meepikt) ben ik straks wel 15 euro in de maand goedkoper uit onder betere voorwaarden! (all risk)
 
Het wil ook weleens de moeite waard zijn om naar een tussenpersoon te stappen in plaats van een verzekering afsluiten bij een zogenaamde direct writer.
:^
Het is zelfs uitgesproken dom om dat niet te checken. Sommige verzekeraars willen geen direct contact met de klant (lees: geen hordes telefonistes in dienst hebben), maar hebben wel voordelige verzekeringen.
 
:^
Het is zelfs uitgesproken dom om dat niet te checken. Sommige verzekeraars willen geen direct contact met de klant (lees: geen hordes telefonistes in dienst hebben), maar hebben wel voordelige verzekeringen.



verzekeren is net de beurs. je wordt er altijd armer van.
 
Over wat voor motor hebben we het hier :?
Want dat wil nog wel eens verschil maken!

Kijk ook eens naar de ANWB.
 
Over wat voor motor hebben we het hier :?
Want dat wil nog wel eens verschil maken!

Kijk ook eens naar de ANWB.

De motor is op dit moment een ZX-6R uit 98, maar dat moet veranderen voor de zomer, waarin weet ik nog niet. Maar in maart krijgen we onze nieuwe auto en ik wil het liefst dan onze auto's en mijn motor bij 1 verzekering onderbrengen. En het belangrijkste zijn dan de voorwaarden die ze stellen aan het stallen van de motor.

De ANWB had ik ook algevonden ja, maar die is 20 euro per maand duurder voor mijn auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan