De meeste kaartinformatie komt bij de gemeente en ander overheidsdiensten vandaan. Een klein deel door TomTom zelf. Als het een onverharde wegdaar niet als onverhard beschreven staat, zal het op de kaarten van TomTom ook al snel verkeerd staan. Dit geldt overigens ook voor Here en Google Maps.
Ook TomTom rijdt 1 keer in de zo veel jaren de wegen zelf langs als een soort van controle. Dan worden er ook correcties gemaakt. Maar tijdens die controles komen ze echt niet op de alle wegen.
Dit zal in de toekomst echt wel verbeteren. Er staat nog veel te gebeuren op gebied van autonoom rijden. Om dit mogelijk te maken moeten o.a de navigatiekaarten eigenlijk feilloos zijn. Om dat te kunnen realiseren moeten de wegbeheerders ook nog veel aanpassen.
Over een paar jaar wordt een automatisch ingeschakelde speedlimiters verplicht in alle nieuwe auto's. Dit zal met terugwerkende kracht van een paar jaar gaan gelden. Voor die speedlimiters zijn o.a de camera's voor verkeersbordherkenning belangerijk. Daarom moeten er langs de wegen dan ook altijd de juiste borden staan. Dat gaat nu nog regelmatig fout.
Om een nog langer verhaal korte te houden. Het is zeker nog niet perfect maar er wordt absoluut aan gewerkt omdat dit voor de toekomst gewoon noodzakelijk is.
Ook TomTom rijdt 1 keer in de zo veel jaren de wegen zelf langs als een soort van controle. Dan worden er ook correcties gemaakt. Maar tijdens die controles komen ze echt niet op de alle wegen.
Dit zal in de toekomst echt wel verbeteren. Er staat nog veel te gebeuren op gebied van autonoom rijden. Om dit mogelijk te maken moeten o.a de navigatiekaarten eigenlijk feilloos zijn. Om dat te kunnen realiseren moeten de wegbeheerders ook nog veel aanpassen.
Over een paar jaar wordt een automatisch ingeschakelde speedlimiters verplicht in alle nieuwe auto's. Dit zal met terugwerkende kracht van een paar jaar gaan gelden. Voor die speedlimiters zijn o.a de camera's voor verkeersbordherkenning belangerijk. Daarom moeten er langs de wegen dan ook altijd de juiste borden staan. Dat gaat nu nog regelmatig fout.
Om een nog langer verhaal korte te houden. Het is zeker nog niet perfect maar er wordt absoluut aan gewerkt omdat dit voor de toekomst gewoon noodzakelijk is.