APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Je ziet ook nooit verbouwde auto's rijden?

Ik heb het idee dat veel mensen hier denken dat alleen 100% fabrieksoriginele voertuigen door de apk komen..
Jawel, zie wel 'ns verbouwde auto's rijden. Maar zie ook wel 'ns auto's bij Wegmisbruikers die een WOK melding krijgen omdat ze niet aan de eisen voldoen. Er is natuurlijk een verschil tussen 100% fabrieks-origineel, een paar andere knipperlichten, of helemaal verbouwd. Maar heb geen idee in hoeverre dit consequenties heeft bij een APK.
 
Idd idem het aantal wel gefactureerde maar niet uitgevoerde onderhoud
waar menig dealer/onderhoudsbedrijf als er geen camera op staat ook een handje van heeft.
Zullen nu echt maar niet gaan doen alsof elke eigenaar van een motorzaakje 100% eerlijk
is als er mensen komen die technisch niet onderlegd zijn.
Dat zal je mij niet horen zeggen of zien schrijven.
In elk beroep zitten minder betrouwbare mensen, en bij elk beroep kan je geldwolven vinden.
Net zo goed als dat er onder onze klanten minder betrouwbare figuren zitten....

Laatst nog iemand die een spanningsregelaar bij mij had besteld en zelf gemonteerd.
Een maand later stuurde hij deze terug met een boos briefje dat hij alweer defect was.
Alleen jammer voor hem dat dit een ander merk was dan degene die ik hem had opgestuurd..... :(
 
Jawel, zie wel 'ns verbouwde auto's rijden. Maar zie ook wel 'ns auto's bij Wegmisbruikers die een WOK melding krijgen omdat ze niet aan de eisen voldoen. Er is natuurlijk een verschil tussen 100% fabrieks-origineel, een paar andere knipperlichten, of helemaal verbouwd. Maar heb geen idee in hoeverre dit consequenties heeft bij een APK.

Dat gaat niet over de APK eisen hè?

Je kan net van de garage af komen met je steigerpijp uitlaat zonder dempers, goedgekeurd en wel, en verderop door oom agent een WOK krijgen ivm geluidsoverlast..
 
Zal het eerste jaar nog wel niet gebeuren , eerst zullen er nog cursussen gedaan moeten worden voor keurmeester , theorie als praktijk volgens mij .
En aangezien als het CBR nog maar iets verdachts ruikt of hoort gaan alle deuren op slot , heb ook een collega waarvan zijn theorie examens ook iedere keer worden doorgeschoven als sinds eind november .
 
Zal het eerste jaar nog wel niet gebeuren , eerst zullen er nog cursussen gedaan moeten worden voor keurmeester , theorie als praktijk volgens mij .
En aangezien als het CBR nog maar iets verdachts ruikt of hoort gaan alle deuren op slot , heb ook een collega waarvan zijn theorie examens ook iedere keer worden doorgeschoven als sinds eind november .

CBR doet geen keurmeester examens...

Die doet het IBKI, en die gaan nu gewoon nog door.
 
Zijn klassiekers, motoren dan, straks apk vrij?
Alles ouder dan 50 (meen-ik) is APK-vrij...al wordt aangeraden dat om het jaar te doen

Hierzo:
Screenshot_20210228-160331.png
 
Nu i
Alles ouder dan 50 (meen-ik) is APK-vrij...al wordt aangeraden dat om het jaar te doen

Hierzo:
Bekijk bijlage 1601801
Afwachten nog want het lijstje geldt nu voor auto’s, kunnen ze wellicht zo motorfietsen ook bij het lijstje aanschuiven...

Uiteindelijk zit ik er niet op te wachten, weer een paar tientjes extra kosten waar ik niks aan heb omdat ik weet dat ik mijn motoren zeer netjes in orde heb.
 
Ik vind het eerder nodig de hoepeldraaiers zelf iedere zo veel jaar te keuren. Als je op een mooie zaterdagmiddag met het botsdoosje gaat rijden, merk je iedere zo veel kilometer hoe extreem idioot mensen zich in de botsdoos kunnen gedragen.

En eigenlijk is het raar, wetten en regels veranderen ieder jaar maar ik mag op mijn 18e een rijbewijs halen en als ik 80+ ben mag ik na een verklaring van de dokter dat ik zijn rekening nog kan zien en begrijpen gewoon achter het stuur kruipen.

Wat de APK betreft, dat is in Nederland heel erg lomp en kort door de bocht ingevoerd. De keuring wordt uitgevoerd door degene die ook financieel belang heeft bij de reparatie/vervanging en de inspectie door het RDW is te voorspellen en te manipuleren. Je moet voor de gein eens bij de beruchte handelaren zoals Jetcars kijken wat daar staat met verse APK en je moet eens checken wat er links en rechts onofficieel afgekeurd wordt.

Aan de andere kant: ik heb nu 40 jaar met veel plezier motor gereden en aan motoren gesleuteld. Maar als die apekul-onzin mij te veel geld gaat kosten, moet ik maar een andere hobby gaan zoeken.
Ik twijfel nog tussen een Dapp of een FS1 of misschien zelfs een vlet met K75 aandrijving.....
 
En eigenlijk is het raar, wetten en regels veranderen ieder jaar maar ik mag op mijn 18e een rijbewijs halen en als ik 80+ ben mag ik na een verklaring van de dokter dat ik zijn rekening nog kan zien en begrijpen gewoon achter het stuur kruipen.
Ja, dat is idd belachelijk.
Het zou beter zijn dat je iedere 15jaar, ook een korte rijtest zou moeten doen. Dan haal je direct de ergste kneuzen van de weg af.
Dat zag je onlangs met de 'Slechtste chauff van NL' Wat mij betreft zou geen van deze figuren ooit nog de weg op mogen.
Hoe is 't mogelijk dat deze mensen ooit een RBW hebben kunnen bemachtigen. Zeker bij een pakje boter gekregen?

Ik was net 18 en toen mijn RBW gehaald. Als er geen rare dingen gebeuren kan ik verder tot 75.
Als ik dan alle kruisjes op de goede plek zet en niet het buro van de controle ondersteboven loop dan mag ik weer 5jr verder.
Niet lang geleden heb ik nog een chauffeurs-RBW gehaald. Dat is examen als gewoon RBW met allerlei extra vragen over personenvervoer.
Dat is theorie-ex en praktijk-ex. Uiteraard gewoon geslaagd.
 
Ja, dat is idd belachelijk.
Het zou beter zijn dat je iedere 15jaar, ook een korte rijtest zou moeten doen. Dan haal je direct de ergste kneuzen van de weg af.
Dat zag je onlangs met de 'Slechtste chauff van NL' Wat mij betreft zou geen van deze figuren ooit nog de weg op mogen.
Hoe is 't mogelijk dat deze mensen ooit een RBW hebben kunnen bemachtigen. Zeker bij een pakje boter gekregen?

Ik was net 18 en toen mijn RBW gehaald. Als er geen rare dingen gebeuren kan ik verder tot 75.
Als ik dan alle kruisjes op de goede plek zet en niet het buro van de controle ondersteboven loop dan mag ik weer 5jr verder.
Niet lang geleden heb ik nog een chauffeurs-RBW gehaald. Dat is examen als gewoon RBW met allerlei extra vragen over personenvervoer.
Dat is theorie-ex en praktijk-ex. Uiteraard gewoon geslaagd.
Je neemt dat slechtste chauffeur van Nederland toch niet serieus
 
Ff advocaat van de duivel spelen maar wat is er nu erg aan het controleren van:
Voldoende profieldiepte van de banden en afwezigheid van grote droogtescheuren?
Lekke voorvork en/of achterschokbreker?
Werkende remmen met voldoende vertraging?
Gasdichte uitlaat?
Niet te hoge uitlaatgasemmisies?
Geen speling op voorvork en achterbrug lagering?
Werkende juist afgestelde verplichte verlichting?
Niet teveel versleten aandrijving?
Spiegel(s) aanwezig?
Frame in goede staat?

Dat controleert elke serieuze motorrijder toch ook zelf? En vindt dat ook belangrijk.

Ik persoonlijk vind de koekblik apk totaal niets bijzonders en weinig voor stellen.
Je moet alleen wel bij het juiste bedrijf laten keuren.
Want daar wordt veel misbruik van gemaakt om werk en inkomen te genereren
 
Ff advocaat van de duivel spelen maar wat is er nu erg aan het controleren van:
Voldoende profieldiepte van de banden en afwezigheid van grote droogtescheuren?
Lekke voorvork en/of achterschokbreker?
Werkende remmen met voldoende vertraging?
Gasdichte uitlaat?
Niet te hoge uitlaatgasemmisies?
Geen speling op voorvork en achterbrug lagering?
Werkende juist afgestelde verplichte verlichting?
Niet teveel versleten aandrijving?
Spiegel(s) aanwezig?
Frame in goede staat?

Dat controleert elke serieuze motorrijder toch ook zelf? En vindt dat ook belangrijk.

Ik persoonlijk vind de koekblik apk totaal niets bijzonders en weinig voor stellen.
Je moet alleen wel bij het juiste bedrijf laten keuren.
Want daar wordt veel misbruik van gemaakt om werk en inkomen te genereren

Als het in 15 minuten gedaan wordt voor 15 euro incl btw.,prima.
Mijn circuitmotoren ,vooral bij de classics worden uitvoerig en serieus ,gekeurd in 5 minuten,tel daar 5 minuten voor toeter en licht bij op,en 5 minuten voor administratie en klaar👍
Ik wens niet de betalen voor de stookkosten ,electrischiteit en andere ongein van een motorzaak.
Dan doet ie het maar buiten voor de deur 🥳
Uitlaatgasemmisies? is geen veilifheids eis he?.🤗 (wel weer een leuk verdien model)
En ja ,ik controleer,verder, dikwijls op jouw genoemde punten.
Afwezigheid van grote droogtescheuren van banden?🤔
Wat voor randdebiel moet je wel niet zijn,dan zijn die banden al jaren over tijd.🥺

Maar het zal wel zo gaan lopen dat je + 50 euro weg mag brengen ,wamt : "je motor is tenslotte toch je kindje",gelul🤗
En uiteraard is er van alles mis en zit aan de marge,en gaat men verder geld uit je zak,kloppen.

P.s. je vergeet het nivo van de remvoeistof en evt. de kleur ervan,bandenspanning 🤗
 
Laatst bewerkt:
In NL zijn 0 (nul) doden per jaar door technische mankementen aan motoren.

Ik heb 3 (straks 4) motoren en die allemaal laten keuren is een grote belasting van mijn (vrije) tijd. Ook als het gratis is, dan is het een slecht idee.

Een onzinnige regel waar we allemaal slechter van worden. Je moet niet investeren in iets wat geen voordeel biedt.
Je moet investeren in iets waar je wat aan hebt.
 
In NL zijn 0 (nul) doden per jaar door technische mankementen aan motoren.

Ik heb 3 (straks 4) motoren en die allemaal laten keuren is een grote belasting van mijn (vrije) tijd. Ook als het gratis is, dan is het een slecht idee.

Een onzinnige regel waar we allemaal slechter van worden. Je moet niet investeren in iets wat geen voordeel biedt.
Je moet investeren in iets waar je wat aan hebt.

Amen 👍
 
In NL zijn 0 (nul) doden per jaar door technische mankementen aan motoren.

Ik heb 3 (straks 4) motoren en die allemaal laten keuren is een grote belasting van mijn (vrije) tijd. Ook als het gratis is, dan is het een slecht idee.

Een onzinnige regel waar we allemaal slechter van worden. Je moet niet investeren in iets wat geen voordeel biedt.
Je moet investeren in iets waar je wat aan hebt.

Volgens mij bij koekblikken hetzelfde cijfer terwijl daar zo'n 10x zoveel van zijn.
Daar de apk ook maar afschaffen dus _O-
 
Waar ik zelf ook kriti
Volgens mij bij koekblikken hetzelfde cijfer terwijl daar zo'n 10x zoveel van zijn.
Daar de apk ook maar afschaffen dus _O-
Dooddoener. 🥺
Heb je uberhaupt waterdichte bewijzen dat,door de "slechte" technische staat van het nederlandse motorpark 1 dode minder op zal leveren.
Dusch geen onderbuik gevoelens of suggestieve aannames?
 
Wat ik wel een goede zaak vind en ook zeer prijs stel,is dat de veren specialisten gratis je vering afstellen en advies geven.
Dit laat ik altijd doen en leverd me daadwerkelijk iets op ,ook aan veiligheid.

De gemiddelde motorzaak weet bijna geen ene flikker van vering (ik weet er als leek,meer vanaf) af,is me door de jaren opgevallen🤔
 
In NL zijn 0 (nul) doden per jaar door technische mankementen aan motoren.
Heb je daar enig bewijs van? Ik denk dat er best wel veel motorrijders zijn die onvoldoende technische kennis hebben om de staat van hun motor te kunnen beoordelen en met name ook op de veiligheidsonderdelen.

Ik heb vier motoren en ze mogen van mij alle vier worden gekeurd, geen enkel bezwaar tegen.
 
Heb je daar enig bewijs van? Ik denk dat er best wel veel motorrijders zijn die onvoldoende technische kennis hebben om de staat van hun motor te kunnen beoordelen en met name ook op de veiligheidsonderdelen.

Ik heb vier motoren en ze mogen van mij alle vier worden gekeurd, geen enkel bezwaar tegen.
Mooi,betaal je de keuring van de mijne ook? 🤗

Verder wordt ik altijd schijtziek van het argument dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Laat die maar dokken voor hun onkunde,en laat de kundige motorrijder ,erbuiten.

Ordinair geld cashen is hier de leidraad,niks meer ,niks minder.🥺
 
In NL zijn 0 (nul) doden per jaar door technische mankementen aan motoren.

Ik heb 3 (straks 4) motoren en die allemaal laten keuren is een grote belasting van mijn (vrije) tijd. Ook als het gratis is, dan is het een slecht idee.

Een onzinnige regel waar we allemaal slechter van worden. Je moet niet investeren in iets wat geen voordeel biedt.
Je moet investeren in iets waar je wat aan hebt.
Wat is je bron van de 0 doden?
 
Mooi,betaal je de keuring van de mijne ook? 🤗

Verder wordt ik altijd schijtziek van het argument dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Laat die maar dokken voor hun onkunde,en laat de kundige motorrijder ,erbuiten.

Ordinair geld cashen is hier de leidraad,niks meer ,niks minder.🥺
Zo is het maar net!
 
Terug
Bovenaan Onderaan