Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.124
- 73.011
Kortom: een keuring voor motoren is nog helemaal geen verkeerd idee, mits gericht op het veiliger maken van het motorrijden in het algemeen en niet gericht op het maken van winst en niet laten verzanden in regeltjes welke worden bedacht achter het buro van ambtenaren die geen flikker begrijpen van het motorgebeuren.Ik heb het meeste al een paar dagen geleden genoemd, maar goed, ik snap dat niet iedereen alles leest.
Voornamelijk slijtdelen zoals banden, remmen en lagers, en ook defecte verlichting of claxon.
Maar ook gescheurde/doorgeroeste achterbruggen, lekkende vorkpoten, vastzittende linksystemen, en niet goed werkende vering.
Kromme remschijven, kromme vorkpoten, ernstig slingerende wielen komen ook af en te voor.
En ik ben zelfs 1 keer een frame tegengekomen dat bij het balhoofd voor driekwart was doorgescheurd, vrijwel zeker door een eerder ongeval.