APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Mocht de APK er komen dan voorzie ik nog een ander probleem. Stel je motorfiets heeft een datum eerste toelating die in de winterperiode ligt. Betekent dat dan dadelijk dat je je motorfiets door de pekel naar de dealer mag rijden voor een APK-tje? Hoeveel motorrijders zetten hun motorfiets niet in de winterstalling, maken gebruik van de kortingsregeling voor de HSB en zetten de verzekering in de wintermaanden stop? Ik ben zelf een notoire mooi weer rijder en ben ook in de zomermaanden niet van plan in de regen te gaan rijden, omdat ik toevallig een APK afspraak heb die dag. :+

Dat is niet zo moeilijk, je mag altijd eerder..
Dus als het dan komt..
rammel je gewoon in de lente er naartoe als "1e startdatum"

opgelost :)
 
Mocht de APK er komen dan voorzie ik nog een ander probleem. Stel je motorfiets heeft een datum eerste toelating die in de winterperiode ligt. Betekent dat dan dadelijk dat je je motorfiets door de pekel naar de dealer mag rijden voor een APK-tje? Hoeveel motorrijders zetten hun motorfiets niet in de winterstalling, maken gebruik van de kortingsregeling voor de HSB en zetten de verzekering in de wintermaanden stop? Ik ben zelf een notoire mooi weer rijder en ben ook in de zomermaanden niet van plan in de regen te gaan rijden, omdat ik toevallig een APK afspraak heb die dag. :+
Ik laat de motoren ophalen, achterin het busje en nadien netjes onder de carport geparkeerd...

Even de rekening betalen, praatje, kopje koffie erbij en klaar.

Ik zie het probleem niet en ik weet zeker dat onderhoud goed is uitgevoerd...ze rijden nog steeds na de winter/grote beurt. Bovendien, het geeft mij een goed gevoel dat een profi er naar gekeken...ik ben maar ook een amateur.
 
Klopt. In plaats daarvan geef je bij je lokale garage aan dat de keuring gedaan moet worden.
Hij huurt dan een keurmeister in welke geheel onafhankelijk is en de keuring doet.

Laten we het Duitse model niet als voorbeeld gebruiken.
Ik geloof niet dat motor keuren zo veel op gaat leveren.
Maar als het dan toch gaat gebeuren dan zeker niet het Duitse model.

Als die keurmeester in de auto-garage een foutje ziet dan kan er alleen afkeur volgen.
Dan is het NL-model zoals bij auto's veel beter.

Ik breng mijn auto naar mijn garage voor APK.
Als er iets wordt geconstateerd dan wordt 't gemaakt en als duurder dan krijg ik telefoontje.
Reparatie kan direct worden uitgevoerd. (bijna altijd)
's Avonds staat ie weer met 1 jaar extra APK gereed op de stoep. (o ja, ook nog afrekenen)
 
Mocht de APK er komen dan voorzie ik nog een ander probleem. Stel je motorfiets heeft een datum eerste toelating die in de winterperiode ligt. Betekent dat dan dadelijk dat je je motorfiets door de pekel naar de dealer mag rijden voor een APK-tje? Hoeveel motorrijders zetten hun motorfiets niet in de winterstalling, maken gebruik van de kortingsregeling voor de HSB en zetten de verzekering in de wintermaanden stop? Ik ben zelf een notoire mooi weer rijder en ben ook in de zomermaanden niet van plan in de regen te gaan rijden, omdat ik toevallig een APK afspraak heb die dag. :+
Dat is geen enkel probleem.
Je mag de APK-keuring altijd eerder laten doen. En als je dat eenmalig gedaan hebt valt het voortaan altijd op die datum (mits je meer dan 2 maanden eerder bent)
 
Maar waar het om gaat is dat een bepaalde merk remschijf online 14 euro kost en dezelfde schijf kost bij een garage 32.50. Dat de monteur moet worden betaald snapt een aap nog. En een stuk remleiding vervangen voor 340 euro, vind je dat niet over de top? De leiding kost geen 10 euro en een goede monteur is in een uur klaar.
Ik zou zelf beginnen op internet met aanschaf van een fels-setje. (en wrs heeft mijn broer 'm zelfs liggen)
zoiets als deze, of desnoods een duurdere.................
 
Mocht de APK er komen dan voorzie ik nog een ander probleem. Stel je motorfiets heeft een datum eerste toelating die in de winterperiode ligt. Betekent dat dan dadelijk dat je je motorfiets door de pekel naar de dealer mag rijden voor een APK-tje? Hoeveel motorrijders zetten hun motorfiets niet in de winterstalling, maken gebruik van de kortingsregeling voor de HSB en zetten de verzekering in de wintermaanden stop? Ik ben zelf een notoire mooi weer rijder en ben ook in de zomermaanden niet van plan in de regen te gaan rijden, omdat ik toevallig een APK afspraak heb die dag. :+
Hoe vaak hebben we in dit land winterse omstandigheden? Een dag of drie?
 
Hoe vaak hebben we in dit land winterse omstandigheden? Een dag of drie?
Die pekel blijft wel wat langer dan een dagje liggen hoor.
En sinds we strooikaart. NL hebben kan je zien dat ze als het maar in de buurt van 0°C komt (en zonder neerslag) ze al uitrukken.
Meestal zijn wegen maanden achterelkaar verpest in die zin.
 
Als het maar een beetje richting de 0 graden gaat wordt er in dit land al gepekeld. Ik denk dat jij ook niet gelukkig wordt om daar met de Norton doorheen te moeten rijden. :X

Hoeft ook niet. Zoals al eerder verteld is hier ben je vrij om te kiezen wanneer je je voertuig laat keuren, eerder mag altijd.
 
Hoeft ook niet. Zoals al eerder verteld is hier ben je vrij om te kiezen wanneer je je voertuig laat keuren, eerder mag altijd.
Dit zegt het RDW: "u kunt uw voertuig al vanaf 2 maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft dan hetzelfde".
Stel je motorfiets heeft een APK datum die ligt in februari. Dan mag dus ook in december al voor de APK gaan. Daar schiet je dan dus niets mee op. :?
 
Dit zegt het RDW: "u kunt uw voertuig al vanaf 2 maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft dan hetzelfde".
Stel je motorfiets heeft een APK datum die ligt in februari. Dan mag dus ook in december al voor de APK gaan. Daar schiet je dan dus niets mee op. :?

Zucht.


Je kan ook gewoon in juni gaan. Datum komt dan gewoon volgend jaar weer op juni te staan.
 
Mocht de APK er komen dan voorzie ik nog een ander probleem. Stel je motorfiets heeft een datum eerste toelating die in de winterperiode ligt. Betekent dat dan dadelijk dat je je motorfiets door de pekel naar de dealer mag rijden voor een APK-tje? Hoeveel motorrijders zetten hun motorfiets niet in de winterstalling, maken gebruik van de kortingsregeling voor de HSB en zetten de verzekering in de wintermaanden stop? Ik ben zelf een notoire mooi weer rijder en ben ook in de zomermaanden niet van plan in de regen te gaan rijden, omdat ik toevallig een APK afspraak heb die dag. :+
Absoluut niet nodig!

Je kan ook het voertuig na een half jaar al APK-laten keuren. Bijv midden in de zomer.
Dan blijft vanaf dat moment steeds die nieuwe datum terugkomen.

Dat heb ik ook met mijn auto zo gedaan.
Daar was voorheen ook de APK-datum begin februari. Dat was waardeloos, want met kou wil ik de auto beschikbaar hebben.
Nu is mijn APK midden zomer. Dan gebruik ik de auto toch nauwelijks en daarnaast heb ik de motor(en) beschikbaar.
 
Als het maar een beetje richting de 0 graden gaat wordt er in dit land al gepekeld. Ik denk dat jij ook niet gelukkig wordt om daar met de Norton doorheen te moeten rijden. :X
Ik denk niet dat de Norton gekeurd hoeft te worden met zijn 64 jaar en zo ja, ik heb een bus waar hij in kan.

Overigens reed ik er vroeger de hele winter mee en toen had je nog echte winters.
 
Herkeuren binnen x tijd is gratis en er wordt enkel maar de afkeuringen gekeken. Dat is dan wel weer een voordeel.
haha...........
Oke, dat herkeuring gratis is en ook alleen afkeurpunt wordt beoordeeld maakt het duidelijker voor de klant.
Anders 1e keer afkeur voor slechte banden, de 2e keer is je rem niet goed en de 3e keer weer afkeur voor balhoofdlager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan