APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Trust me .. denk dat zeker een 25% van mf niks van sleutelen kent... 25% een beetje..maar dat houdt bij oliepeil ed op. 25% kan klein onderhoud uit voeren...en 25% snapt hoe het werkt. Laat die apk maar komen....
Ik denk dat het wat verschoven is. Als je in de jaren 70 of 80 motor reed was dat omdat je echt om motorrijden gaf en alles wat daar toen nog bij hoorde. Nu zijn motorfietsen een "leuk"vervoermiddel, maar niet echt transport. Banden gingen amper 3500 kilometer mee,kettingen misschien 10k als je echt goed smeerde (met een kwast en een pot vet) nu is het allemaal veel vrijblijvender en hoef je er ook niet zoveel van te snappen.
 
Ik denk dat het wat verschoven is. Als je in de jaren 70 of 80 motor reed was dat omdat je echt om motorrijden gaf en alles wat daar toen nog bij hoorde. Nu zijn motorfietsen een "leuk"vervoermiddel, maar niet echt transport. Banden gingen amper 3500 kilometer mee,kettingen misschien 10k als je echt goed smeerde (met een kwast en een pot vet) nu is het allemaal veel vrijblijvender en hoef je er ook niet zoveel van te snappen.

Mijn primair transportmiddel 🤗

IMG_20210428_151955.jpg
 
Tja, als je op MF gaat vermelden dat je tijdens een ritje op de motor van je vriend de remblok van de voorrem bent verloren, dan wordt de kans dat de APK er komt wel erg groot. -O-
Bericht in onderwerp 'Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23' Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23
Als je het voor elkaar krijgt dat je onderweg een remblok verliest, is 't mss beter dat je de volgende keer onderhoud laat doen door een dealer!
(als je daarna het geluk hebt, dat er nog een volgende keer komt?)
 
Trust me .. denk dat zeker een 25% van mf niks van sleutelen kent... 25% een beetje..maar dat houdt bij oliepeil ed op. 25% kan klein onderhoud uit voeren...en 25% snapt hoe het werkt. Laat die apk maar komen....
Mijn motor gaat elk jaar voor onderhoud naar de dealer; daarom hoef ik geen volleerd monteur te zijn om te kunnen motorrijden. Het zijn vaak de thuis/hobbyklussers die denken dat ze verstand van motoren hebben, en vervolgens de boel verprutsen.
 
Als je het voor elkaar krijgt dat je onderweg een remblok verliest, is 't mss beter dat je de volgende keer onderhoud laat doen door een dealer!
(als je daarna het geluk hebt, dat er nog een volgende keer komt?)
Ik kan me een raceteam herinneren (circuit van Zolder) dat de remblokken niet goed bevestigde, zodat bij het aanremmen van een bocht de rijder verongelukte; het kan dus altijd misgaan.
 
Mijn motor gaat elk jaar voor onderhoud naar de dealer; daarom hoef ik geen volleerd monteur te zijn om te kunnen motorrijden. Het zijn vaak de thuis/hobbyklussers die denken dat ze verstand van motoren hebben, en vervolgens de boel verprutsen.

Leg eens uit 🤔
ik kan veel zelf maar het complexere en precisie werk besteed ik wel uit.
Ik heb 4 motoren,dan kun je veel geld besparen door veel zelf te doen.
 
Leg eens uit 🤔
ik kan veel zelf maar het complexere en precisie werk besteed ik wel uit.
Ik heb 4 motoren,dan kun je veel geld besparen door veel zelf te doen.
Zolang je weet wat je doet, en je beperkingen kent, is er niets mis met zelf je motor onderhouden (lijkt me ook gaaf om te doen), maar als je geen idee hebt hoe het in elkaar zit, is het verstandiger om er van af te blijven, en het aan de kenner/professional over te laten.

Als ik sommige vragen in het techniek topic en op andere fora lees, hou ik soms mijn hart vast bij zoveel onkunde.
 
Zolang je weet wat je doet, en je beperkingen kent, is er niets mis met zelf je motor onderhouden (lijkt me ook gaaf om te doen), maar als je geen idee hebt hoe het in elkaar zit, is het verstandiger om er van af te blijven, en het aan de kenner/professional over te laten.

Als ik sommige vragen in het techniek topic en op andere fora lees, hou ik soms mijn hart vast bij zoveel onkunde.

Ze lopen allemaal nog prima, dus ik zal wel iets goed doen 🤗
 

Tjah.. Voor dit soort gevallen is een APK weer goed.. Er zijn zat motorrijders die totaal geen verstand hebben van de techniek en of een motor wel veilig is.
Heb ‘t ook gezien; denk je dat je bij een bedrijf een veilige/goede motor koopt, krijg je dit. Maar blijkbaar geen proefrit gemaakt, want haar vriend viel (na de aankoop) bij de 1e rotonde al om.
 
Sportief van verkoper (mss onder druk van de camera) dat ie het op deze manier heeft opgelost.
Toch zit hij nu zelf met een fikse schade-post!
 
Sportief idd, maar geen excuus om deze motor zo verkocht te hebben aan iemand die er dus geen verstand van heeft.

Nogmaals erop hameren dus dat mensen hun (mogelijke) aankoop laten keuren bij een merkdealer als ze er zelf niet voldoende kennis voor hebben. Denk dat een Harley dealer hem zo voor je na wil kijken..
 
Sportief idd, maar geen excuus om deze motor zo verkocht te hebben aan iemand die er dus geen verstand van heeft.

Nogmaals erop hameren dus dat mensen hun (mogelijke) aankoop laten keuren bij een merkdealer als ze er zelf niet voldoende kennis voor hebben. Denk dat een Harley dealer hem zo voor je na wil kijken..
Ervaring leert dat die niet zo sympathiek omgaan met motorfietsen die niet door hun zelf verkocht zijn.
 
Toch wel apart dat ze dan aangeeft dat ze het via een bedrijf wilt doen want je weet maar nooit wat een particulier heeft uitgespookt. Maar voor zo'n bedrijf is die motor ook maar een nummertje dat de deur weer uit moet, heeft er niet jaren met plezier op gereden en wil er gewoon zo snel mogelijk van af om de volgende motor te verkopen.
 
Toch wel apart dat ze dan aangeeft dat ze het via een bedrijf wilt doen want je weet maar nooit wat een particulier heeft uitgespookt. Maar voor zo'n bedrijf is die motor ook maar een nummertje dat de deur weer uit moet, heeft er niet jaren met plezier op gereden en wil er gewoon zo snel mogelijk van af om de volgende motor te verkopen.
Die handelaar is gewoon een schurk, dat zie je zo.
 
Die handelaar is gewoon een schurk, dat zie je zo.
Dat vraag ik me af. Misschien is het gewoon een hobbyist handelaar. Geloof niet dat hij echt verstand heeft van Harley's. Het blijft een afweging. Ga je naar Harley Amsterdam in de Westpoort, betaal je wellicht de hoofdprijs. Maar dan koop je wel bij een bedrijf wat een reputatie heeft op te houden én aangesloten is bij de Bovag. Of je gaat naar een particulier en neemt de gok. Of je gaat naar een handelaar. Voor een dubbeltje zit je meestal niet op de eerste rang. Deze man heeft de Harley uit Polen laten overkomen, op Nederlands kenteken gezet en daarna nog wat opgepoetst. Garantie kan ie niet geven, want als er iets kapot gaat kan ie het zelf waarschijnlijk niet eens repareren. De prijs zal wellicht wat onder de gemiddelde marktwaarde hebben gelegen, maar je neemt dan wel een gok. En omdat ze nu het tv-programma voor haar karretje heeft weten te spannen heeft ze een groot deel van haar geld terug, maar normaal gesproken kun je er naar fluiten.
 
Dat vraag ik me af. Misschien is het gewoon een hobbyist handelaar. Geloof niet dat hij echt verstand heeft van Harley's. Het blijft een afweging. Ga je naar Harley Amsterdam in de Westpoort, betaal je wellicht de hoofdprijs. Maar dan koop je wel bij een bedrijf wat een reputatie heeft op te houden én aangesloten is bij de Bovag. Of je gaat naar een particulier en neemt de gok. Of je gaat naar een handelaar. Voor een dubbeltje zit je meestal niet op de eerste rang. Deze man heeft de Harley uit Polen laten overkomen, op Nederlands kenteken gezet en daarna nog wat opgepoetst. Garantie kan ie niet geven, want als er iets kapot gaat kan ie het zelf waarschijnlijk niet eens repareren. De prijs zal wellicht wat onder de gemiddelde marktwaarde hebben gelegen, maar je neemt dan wel een gok. En omdat ze nu het tv-programma voor haar karretje heeft weten te spannen heeft ze een groot deel van haar geld terug, maar normaal gesproken kun je er naar fluiten.
Iedereen weet dat motoren, die in de USA na een crash niet meer de weg op mogen, via oost Europa weer verhandeld worden. Iedereen, behalve een handelaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan