APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Lijkt me toch dat als je een onbekende of nieuwe motor gaat proberen, dat je dan eerst even rustig begint om de machine even aan te voelen.

Daarom vind ik 't toch wel vreemd, dat die zgn vriend al bij de 1e rotonde op z'n plaat gaat.
Dan is het òf 1. dat ie echt niet kan rijden òf 2. dat ie als een achterlijke de rotonde heeft gepakt.

Als die motor dan werkelijk zo slecht is dat je er nauwelijks op is te rijden, dan zou je dat toch ook direct moeten voelen.
Dit kwam inderdaad ook bij mij op.
 
Heeft ie ook gevoeld. Bij de 1e rotonde...
daar dacht ik ook aan.
zo te lezen heeft die vriend dus de eerste meters gemaakt sinds de aflevering van de motor....
van Lent zag in het filmpje dat de voorvork scheef staat t.o.v. frame en achterwiel.
als de vriend dan de bocht pakt en de voorband gaat te schuin t.o.v. het wegdek (overdreven gezegd; de wang van de band heeft dan contact met t asfalt i.p.v. het loopvlak), dan verliest ie zn grip op het voorwiel en BAM.
 
Vreemde vent van de RDW_O-

Die handelaar zou een harley en intruder nog door elkaar halen, hou verder mn oordeel over hem wel voor me, alsmede die over de mevrouw de koopster;)
 
8 ruggen neertikken en nog geen proefrit gemaakt...... Kan een motor zonder NL kenteken wel op groene platen rijden? Neem aan dat hij wel op de handelsvoorraad kan.....
 
Heeft ie ook gevoeld. Bij de 1e rotonde...
Mijn idee kan het ook de kabelboom zijn waar die vLent het over heeft.
Rechtdoor kan een en ander elkaar best opheffen. Of iig minimaal effect hebben.
En slecht gemonteerde kabelboom bij het balhoofd kan bij het helemaal insturen voor leuke verassingen zorgen.
 
8 ruggen neertikken en nog geen proefrit gemaakt...... Kan een motor zonder NL kenteken wel op groene platen rijden? Neem aan dat hij wel op de handelsvoorraad kan.....
Maar wees eens eerlijk, die patser met dat HD shirt aan wist donders goed dat hij voor "weinig" een sloopHD had gekocht en hoopte die te kunnen slijten voor "te veel" aan een naief vrouwtje.
Is niet goed te praten, is gewoon een boef.:(:(
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Maar wees eens eerlijk, die patser met dat HD shirt aan wist donders goed dat hij voor "weinig" een sloopHD had gekocht en hoopte die te kunnen slijten voor "te veel" aan een naief vrouwtje.
Is niet goed te praten, is gewoon een boef.:(:(
Geloof ik ook helemaal maar als consument weet je dat je goed moet opletten.... Zeker als je geen naief 18 jarig meisje bent. Zelfs Sjonnie en Anita van dit verhaal moeten dat snappen.
 
Geloof ik ook helemaal maar als consument weet je dat je goed moet opletten.......
Helemaal mee eens, maar er zijn op het ogenblik veel motorhandelaren met $ tekens in de ogen zonder geweten. Pas nog rondgekeken bij zo'n bedrijf (waar eens op MF een klacht over was): daar staat een VX800 (die ik dus heb) voor 3x de prijs die hij normaal waard is. Ik bekijk even wat er vernieuwd moet worden, dat zijn op het eerste gezicht de beide schrijfremmen. Verder maar niet gekeken.....
Hij was alleen keurig opgepoetst. KK dus om in huisverkooptermen te spreken -O-
 
Laatst bewerkt:
Frankrijk heeft al aangegeven niet mee te gaan doen aan de APK keuring voor motorfietsen. Die legt de EU wetgeving gewoon naast zich neer. :t

Niet 100% correct. Ze willen het op hun eigen, minder restrictieve manier doen dan wat de EU voorschrijft:

"Wir werden das System neu überdenken." Stattdessen wolle man "konkretere und weniger restriktive alternative Maßnahmen zur Verbesserung der Sicherheit und der Umweltverträglichkeit (Lärm und Umweltverschmutzung) von motorisierten Zweirädern umsetzen."
 
Niet 100% correct. Ze willen het op hun eigen, minder restrictieve manier doen dan wat de EU voorschrijft:

"Wir werden das System neu überdenken." Stattdessen wolle man "konkretere und weniger restriktive alternative Maßnahmen zur Verbesserung der Sicherheit und der Umweltverträglichkeit (Lärm und Umweltverschmutzung) von motorisierten Zweirädern umsetzen."
Spreken ze tegenwoordig Duits in Frankrijk :?
 
8 ruggen neertikken en nog geen proefrit gemaakt...... Kan een motor zonder NL kenteken wel op groene platen rijden? Neem aan dat hij wel op de handelsvoorraad kan.....


II heb het nog gekker gedaan..

Via WhatsApp videobellen en foto's mn huidige ducati 999s gekocht in de UK vorig jaar.
Er naar toe was erg lastig...en terugkomen dus ook.

7000 euro overgemaakt naar een Engelsman.. en 3 weken later stond ie op de zaak. Proefrijden...sja...
 
Ben niet "iedereen" maar dit is wel de weg om snel geld te verdienen. Hij weet een beetje waar hij goedkoop zijn motoren vandaan haalt, zodat er ook nog wat verdiend kan worden. Wist waarschijnlijk niet dat het zo erg gesteld was met deze motor. Maar ik weet zeker dat, ondanks dat het bij de RDW "maar" een schouwing betreft hij daar niet geweest is met de V&H Short Shots. Want dan kun je meteen omdraaien.(ervaring)🤔😉
 
Net bij ‘Opgelicht’: tellerfraude bij uit Duitsland geïmporteerde koekblikken; bij BMW, Mini, Volkswagen en zo is dat allemaal dichtgetimmerd (volgens de handelaar) _O-.
 
Net bij ‘Opgelicht’: tellerfraude bij uit Duitsland geïmporteerde koekblikken; bij BMW, Mini, Volkswagen en zo is dat allemaal dichtgetimmerd (volgens de handelaar) _O-.
Ook gezien. Er moet mijn inziens een Europese databank komen waar de staat in vermeld wordt en ook zeer hoge boetes bij constateren van fraude!
 
Ik ben er ook geen voorstander van.
Ik zie het nut hiervan niet in en vind het geldklopperij.

Echter ben ik bang dat het er wel gaat komen.
Brussel (het vierde rijk) heeft weer wat verzonnen en Nederland (lees politiek Den Haag en aanverwanten) willen de braafste jongentje zijn van de klas en gaan daarin mee.
Uiteindelijk betaald de gewone motorbezitter de rekening en levert het ook nog iets op voor de Nederlandse schatkist d.m.v. inkomstenbelasting van de garagehouder / keurmeester / monteur e.d.
Als Den Haag het liefste jongetje van de klas wilde zijn hadden we het allang gehad. NL is nu 1 vd laatste landen die nog geen apk voor motorfietsen heeft.
Het is ook vreemd dat NL pas per 01.07.2021 verplichte km registratie heeft voor motorfietsen....

Ben net terug na een jaar in Tsjechië gewoond te hebben. Daar moest mijn xjr1300 ook voor de keuring anders kon ik deze niet verzekeren. En daar zijn ze erg streng. Ze maken daar foto's van de motorfiets en wanneer jij terug komt voor nieuwe apk en de kleuren zijn anders of spiegels veranderd of wat dan ook anders dan is het kassa en word de keuring beschouwd als een 1e keuring en die zijn duur tenopzichte van een verlengde keuring.

Maar ook voertuigen met aftermarket onderdelen, of aangepaste voertuigen komen goed door de keuring mits goed onderhoud. Het gaat tenslotte om te technische staat van het voertuig.
Dus ook iemand met een standaard motorfiets kan falen door : versleten remschijven/Remblokken/banden/ketting-tandwielen/wiellagers... ect ect ect

Kom maar op met de apk :t
 
Van Lent is toch ook wel ontdaan van iedere vorm van realiteitszin hoor...'het frame kan zomaar ineens doorzakken...'

:W
Ja, dat kwam mij ook overdreven over.
Maar dat was wrs omdat de TV erbij was. Een sausje sensatie er overheen!

Hij heeft niets gezegd over bijv een beginnende scheur.
Als ie dat bij controle zou hebben geconstateerd, dan zou 't kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan