Migilo
MF veteraan
- 12 okt 2008
- 3.184
- 2.660
Dat is wat anders als een km teller.Alles VOOR 1965 heeft geen APK-plicht, dus alles erna moet een snelheidsregistratie hebben
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is wat anders als een km teller.Alles VOOR 1965 heeft geen APK-plicht, dus alles erna moet een snelheidsregistratie hebben
Na 30 juni 1967 moet een auto een snelheidsmeter hebben, maar dat is inderdaad geen kilometerteller. In de wegenverkeerswet wordt er wel iets gezegd over het manipuleren van kilometertellers (dat mag niet), maar ik heb eigenlijk nergens kunnen vinden dat de aanwezigheid van een kilometerteller verplicht is...Vanaf welk bouwjaar moet een auto een km teller hebben?
Bij de apk hoeft die niet te werken zover ik weet.
Maar dan moet ie ook echt daadwerkelijk niet aanwezig zijn, anders krijg je bij een steekproef een serieuze douw.Bij een apk kan de keurmeester zelfs aangeven dat er geen kilometerteller aanwezig is
Oooooh... zit die daarzoMaar dan moet ie ook echt daadwerkelijk niet aanwezig zijn, anders krijg je bij een steekproef een serieuze douw.
Denk maar niet dat wij tussen de mazen vd wet heen glippen hoor.......Het gaat allemaal wel heel specifiek over auto's.
Maar dan moet ie ook echt daadwerkelijk niet aanwezig zijn, anders krijg je bij een steekproef een serieuze douw.
Een niet afleesbare teller is wél ok voor het invullen van GT(geen teller)Bij mijn teller is het backlight defect dus geen kilometerstand af te lezen. Alles is zwart
Als Nederlands ingezetene niet. Zelfs niet als het een huurauto is.Met een buitenlands kenteken mag je gewoon in NL rijden
Ja hoor, dat mag wel:Als Nederlands ingezetene niet. Zelfs niet als het een huurauto is.
Heeft te maken met de BPM.
Eerder werd al geschreven dat dat alleen mag als je een officieel huurcontract hebt.Als Nederlands ingezetene niet. Zelfs niet als het een huurauto is.
Heeft te maken met de BPM.
Ja hoor, dat mag wel:
Vrijstelling bij kort gebruik in Nederland
Gebruikt u uw motorrijtuig met een buitenlands kenteken kort in Nederland? En woont u in Nederland? Dan komt u in aanmerking voor vrijstelling.www.belastingdienst.nl
max 2 weken
De regels zijn dat óók met een buitenlandse kenteken, vanaf het moment dat je 3 weken of meer in het land bent je wegenbelasting dient te betalen.Gelukkig rijd ik rond in NL met een buitenlands kenteken, dus ik begrijp dat ik ben vrijgesteld?
Ik loop achter in dit topic. Sorry.Mijn eerste reactie in dit topic en heb het ook niet helemaal doorgelezen.
Maar waarom niet even een jaarlijkse check/Apk?
Er rijden zoveel oldtimers rond, om nog maar te zwijgen van slecht verbouwde bobbers of café racers.
Niet elke motorrijder heeft de kennis of het inzicht om te beoordelen of de motor nog ok is om de openbare weg op te gaan.
Dus wat mij betreft, laat die APK maar komen
Want dat weet jij omdat?Er zijn jaarlijks 0 (nul) slachtoffers door technische gebreken aan motorfietsen
Bij een apk kan de keurmeester zelfs aangeven dat er geen kilometerteller aanwezig is
Ik loop achter in dit topic. Sorry.
Het probleem met APK voor motorfietsen is dat het geen nut heeft. Er zijn jaarlijks 0 (nul) slachtoffers door technische gebreken aan motorfietsen. Wat wil je dan oplossen?
Ik heb 4 motorfietsen die meer onderhoud krijgen dan dat ik er op rijd.
Het is prima dat jij het geen probleem vindt, breng je motor naar een dealer en laat hem keuren, maar laat mij alsjeblieft met rust.
Wat erg... Van een motorzaak ook nog !Kreeg laatst een leenmotor mee van een motorzaak in Hilversum. Voorvork was zo lek dat de olie op de klauw, blokken, velg en band zat.
De motor zelf kreeg ik mee met sporen mee van kvs op de band.
Maar ok..das geen gebrek.
Toch hoop ik dat het bij die dikke honderd euro per jaar aan motorrijtuigenbelasting blijft. Maar ik vrees met je mee.Denk maar niet dat wij tussen de mazen vd wet heen glippen hoor.......
Wat erg... Van een motorzaak ook nog !
Ik wou gaan zeggen dat ik ergens de hoop heb dat de meeste motorrijders zich bewust zijn van het feit dat de technische staat van hun motor direct invloed heeft op hun veiligheid... Maar als zelfs een garage hun eigen fietsen niet onderhouden, hoe kunnen we nog beargumenteren dat er geen APK nodig is ?
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop heel erg dat die er niet komt, maar tsja...
Als ik je verhaal lees ben ik wel des te blijer van mijn recente keuze, om al het onderhoud zelf te gaan doen en om en tweede motor te kopen, zou de ene meer aandacht nodig hebben dan ik wat op één dag gedaan krijg heb ik er nog één rijdend.
Ik vermoed dat ze daarom vaak gewoon de hele unit vervangen. De klant betaalt toch. Weinig keus…Ik heb van zeer zeer weinig motor/autozaken een hoge pet op. De meeste doen een opleiding, soms een klein cursusje en rest..nada. ik houd mn hart vast als ze diep in de elektronica moeten gaan mbt veiligheids en comfort systemen. ..