Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week terug gekomen uit de Alpen en Dolomieten, heerlijk genoten op de Capo, 3300km in een week. Een aantal dingen heb ik opgemerkt:
-de Capo is sneller (topsnelheid en acceleratie) dan de GS1200 }) en minder snel dan de KTM superduke
-Je ziet hem ongeveer 1000x minder vaak (2 Capo's gespot tov 2000 GS-en)
-De originele zijkoffers zitten te laag, zelfs met vering op de strakste stand...

grtz en genieten maar!
 
Hallo allemaal,

als ik me goed herinner werden hier op dit forum complete setjes hogedrukleiding van de brandstofpomp tot injectorhuis en metalen snelkoppelingen voor de Capo aangeboden.
Ik kan echter niets meer vinden. Wie weet hier meer van?

Ik ben vooral geinteresserd in brandstof aanvoer leiding incl. de connecties aan de tank

Bedankt alvast

Hallo Husky,

De link naar de benzineslangen staat op de eerste pagina v dit deel bij kwalen v d motor :W

Groet Capozuid 02
 
Vorige week terug gekomen uit de Alpen en Dolomieten, heerlijk genoten op de Capo, 3300km in een week. Een aantal dingen heb ik opgemerkt:
-de Capo is sneller (topsnelheid en acceleratie) dan de GS1200 }) en minder snel dan de KTM superduke
-Je ziet hem ongeveer 1000x minder vaak (2 Capo's gespot tov 2000 GS-en)
-De originele zijkoffers zitten te laag, zelfs met vering op de strakste stand...

grtz en genieten maar!


3x correct!
Oplossing; dogbones bankhamer v 1.0 monteren. Als je koffers dan de grond nog raken doe je het er echt om.
 
3x correct!
Oplossing; dogbones bankhamer v 1.0 monteren. Als je koffers dan de grond nog raken doe je het er echt om.
Ik heb hier al een paar keer naar gezocht maar niks kunnen vinden.
Welke steek gebruik je op jouw dogbones Bankhamer? Ik heb nu toch het geheel uit elkaar liggen om de lagers te vervangen.
Ik ben zelf overigens zo'n 1,95m
Dank je!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht 15mm korter dan origineel. Maar moet het nameten. Heb het zo niet present.
Fluitje van een cent om zelf te maken, maar zorg wel voor goede draagvlakken en exact dezelfde lengte. Anders krijgt de M10 bout behoorlijk wat te verduren....
 
Ik heb hier al een paar keer naar gezocht maar niks kunnen vinden.
Welke steek gebruik je op jouw dogbones Bankhamer? Ik heb nu toch het geheel uit elkaar liggen om de lagers te vervangen.
Ik ben zelf overigens zo'n 1,95m
Dank je!

Hallo Maurice,

Ik had bij aankoop v mijn Capo de dogbones v Lust racing eronder zitten.
Heb ze vervangen door de orginele omdat ik maar 1.80 ben. Was een groot verschil in hoogte.
Als je op ebay kijkt zie je ze wel staan. Ik heb de mijne helaas al verkocht ook aan een 1.95 grote Caponist :Y
full


Scheelt 25 mm

Groet,
Capozuid02
 
Laatst bewerkt:
Welkom Niels!

Net nieuw achterbandje geplaatst... Conti trailattack 2 ter vervanging van de 1.

Op eerste blik zijn vooral de groeven dieper.[afbeelding]

Ik heb er al enige tijd de Conti Trail Attack 2 omliggen, vóór en achter.

Stuurt prima, hoewel de voor band op de flanken nogal hard slijt en daardoor steeds puntiger wordt,( lijkt een beetje op de oude Dunlop KR 76 racebandjes)

De achter band blijft goed sturen en plakken maar ik krijg een blauwe gloed over de flanken. Dit zou komen door een te hoge temperatuur. Aan de banden spannig zal het niet liggen die hou ik op 2.6-2.7 bar. Het zou misschien kunnen door de hogere temperaturen hier in de zomer (28-30ºC luchtemperatuur) en het feit dat er erg veel fijne bochten in de omgeving te vinden zijn. Echter had ik dit niet met de Metzeler Tourance EXP, maar die sleten veel harder en gingen max. 7000 kms mee (achter).
Ik weet niet of de blauwe waas op de duur schadelijk is of de kwaliteit van de band kan beinvloeden.

Ik vind de Cont's precieser insturen en ze reageren ook beter, cq. je voel de grenzen beter.
Aangezien ik erg goede dingen gehoord heb over de Dunlop Trailmax TR91 en die ga ik dan ook proberen. De slechtste band die ik op de Capo had waren de Bridgestone Battlewing's geen grip, geen gevoel en door het ronde profiel langzaam insturen.

Ik hou van banden die "spits" zijn, een beetje zoals de Dunlop GP 208 e.d. maar dit is erg persoonlijk, anderen houden weer van rondere banden met een iets platter karkas.
 
Vandaag de Capo gekocht! Nog even geduld want hij moet nog gekeurd worden en voorzien van NL kenteken. Voor ligt er een nieuwe Tourance EXP onder. Achter word nu een Conti 2 gemonteerd. Benzineslang mod is al gedaan! Waarschijnlijk is hij a.s vrijdag klaar!
 
Gefeliciteerd met je aankoop! *O*

Was het iemand van hier die ik zag in Assen?

Zwarte Capo, rijder met grijs FLM pak.

@Husky: Ik rij net met de attack 2. Hiervoor met de 1, maar ik heb de verkleuring niet gezien.
Ik heb met de 1, 14 k. gereden achter. Voor kan nog wel 2K. mee.
Ik rij ook met 2.7 bar achter en inderdaad veel ronder en blijft ook veel ronder als de tourance.
De exp heb ik ooit voor gehad, maar die scheurde rond de blokken, echt happen uit de rand. |( :X
Grip van de tourance is niet slecht en off road veel beter als de attack.
 
Sjukkie, ook vanuit Appingedam gefeliciteerd en veel/lang plezier toegewenst.

Rondvraag over de mapping van StanleyBobly.
Heb mijn LV X3 voorzien van dB-killers.
De openingen zijn teruggebracht van 47 naar 32 mm, heeft dit of kan dit gevolgen hebben voor de kleppen/zuigers?
En wordt dezelfde mapping ook gebruikt voor standaard uitlaten. Vraag dit omdat het misschien een keer kan voorkomen dat de standaard piipen om wat voor reden dan ook eens gemonteerd zouden worden. Ga over 1 1/2 week naar Italië en neem de dB-killers uit voorzorg mee.
 
Laatst bewerkt:
Eddie enigste verschil zal zijn het eerder beginnen van de max. Koppel met open uitlaten dan de standaard dempers.
En het geluid uiteraard.

Mapping werkt op beide dempers. :Y

İk.rij ook met.db killers en is ook hierop verder ontwikkeld op.de dyno :W
 
Laatst bewerkt:
Thanx Kadir, op mijn werk zijn een paar paniek zaaiers die van die fantastische verhalen weten te vertellen van verbrande kleppen en zuigers. Weet inmiddels genoeg om niet meer zo snel in paniek te geraken. Mijn vraag over de mosfet spaningsregelaar destijds kwam ook enigzins om die reden.
 
Laatst bewerkt:
Eindresultaat van mijn home made dB-killers.
Gemaakt van RVS as en laten draaien/freezen door een maatje van mij.
Blind klinkmoeren geplaatst van RVS met kartels voor een betere grip in de demper.
De ruimte die daardoor ontstaat tussen flens en demper opgevuld met een Gore-Tex pakking die een temp.bereik heeft tot 270 graden?? , moet nog uitproberen of dit voldoende temp. bestendig is.
Gaasjes waar je tegenaan kijkt zijn ook van RVS en komen bij de MAKRO weg, zitten normaal in trechters die in de keuken gebruikt worden om vloeistoffen te zeven.
Heb ik vastgezet met metalen ty-raps en rode tot 300 gradenC bestendige siliconen pasta.
Het originele idee komt hier weg.

dB Dawg 4-Stroke sound reducer silencer insert brought to you by Hyde Racing!


full
 
Hallo capo rijders, onderweg lekke achterband, spijkergaatje in midden van de band in de groef ,feter er in gestoken oppompen en o.k. Band is 8000km oud kan je daar nog lang mee verder blijven rijden??
 
Is dat gaasje niet een onwijze verstopping? Je uitlaat ademt zo toch een stuk minder? Dat lijkt mij niet goed voor je motor.
 
Hallo capo rijders, onderweg lekke achterband, spijkergaatje in midden van de band in de groef ,feter er in gestoken oppompen en o.k. Band is 8000km oud kan je daar nog lang mee verder blijven rijden??


GEEN RISICO lopen en band vervangen :Y
zelf pas een spijker in mijn achterband gehad ,en door garagist (zelf motorrijder)sterk afgeraden om er mee door te rijden


gr Maurice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan