Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geel is helemaal niet lelijk. Zelfs de nieuwe capo1200,heeft hem.
APRILIA1200Caponord2013CockpitInstrumentation.jpg

h52dj8g7.jpg


Dit is de echte kleur:.

9e7olpbm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit, weet niet hoe het in het echt lijkt.
Soms denk ik er wel eens over na om ook eens een ander kleurtje te doen maar durf het vanwege de hoge kwetsbaarheid van het dashboard niet aan. :N
 
Heb hier in de buurt een getrainde aap. 8-)
Goede vriend van me hier heeft een bedrijf waar elektronica ontwikkelt wordt.
Heeft vorig jaar mijn bordje gerepareerd.
Als A'dam wat in de buurt van Appingedam lag was het zeker het proberen waard.
Geef me anders als je wilt eens een lijstje met type kleurdiodes/kleurnummers ;)
 
Laatst bewerkt:
Trouwens ik zit serieus te overwegen op mijn eigen teller Geel te maken *O*

Beige-oranje RallyRaid met witte&gele Tacho })
 
Laatst bewerkt:
Hi, mijn capo loopt nog steeds niet helemaal 100%. Er zijn twee issues sinds de laatste trip naar Italië.
1. Stationair lopend slaat die soms een slag over, het klinkt alsof die een klein kuchje maakt (klinkt als : "pfff").
2. Hij klapt af en toe vooral wanneer ik van het gas af ga. Het is een schelle knal, geen lekkere doffe. Heb alles origineel, nieuwe filters en sapjes zitten erin.
Tijdens het rijden heb ik er geen last van maar ik wil hier graag vanaf. Kleppen gecontroleerd, deze zitten nog binnen de marge.

Hebben jullie tips waar ik nog naar kan kijken?
 
Heren, vraagje

Het remolie nivo van mijn achterrem is op n te laag nivo gekomen. Nu heb ik geen flauw idee welk type olie er nu in zit en wil geen olie toevoegen die niet compatable is
1) Is er n manier om er achter te komen of er dot 5 gebruikt is.
2)als dat niet mogelijk is. Op welke wijze kan ik het best het systeem leegmaken?
3. Welke olie gebruiken jullie dot 4 of 5.1?

Alvasf bedankt voor de reacties☺
 
Welkom Stefan!
Weer een nieuwe caporider erbij.

Ik denk niet dat je het kan zien, welke er gebruikt is.
Ik zou er voor kiezen om de oude te vervangen door gewoon nieuw olie ipv bijvullen. Zit je altijd goed.

Hier een stukje gejat van een auto tuningsite: ngeopende fles. Als je goed hebt opgelet weet je waarom: deze vloeistof heeft nog een hoog (en droog!) kookpunt. DOT 3, DOT 4 en DOT 5.1 remvloeistoffen zijn eventueel met elkaar te mengen, maar dit is niet aan te raden: je brengt het kookpunt hier immers mee omlaag.
 
Laatst bewerkt:
Heren, vraagje

Het remolie nivo van mijn achterrem is op n te laag nivo gekomen. Nu heb ik geen flauw idee welk type olie er nu in zit en wil geen olie toevoegen die niet compatable is
1) Is er n manier om er achter te komen of er dot 5 gebruikt is.
2)als dat niet mogelijk is. Op welke wijze kan ik het best het systeem leegmaken?
3. Welke olie gebruiken jullie dot 4 of 5.1?

Alvasf bedankt voor de reacties☺


1. Volgens mij geen praktische manier.
2. Nieuwe dot erboven op en dan de handleiding van de Capo volgen om de nieuwe olie er beetje bij beetje door te pompen zonder dat er lucht bijkomt. De oude komt er dan aan de andere kant van het remsysteem uit en die vang je op. Je ziet het vanzelf aan de kleur wanneer je nieuwe dot door het hele systeem is. Dan sluit je het systeem weer af.
3. Ik gebruik 5.1

succes
 
Capo geeft zelf 4 of 5.1 aan. Geen enkele reden dus om te verwachten dat er ergens 5 in zit.

Plus 4 en 5.1 zijn te mengen. Dus een flesje kopen en de boel even verversen, je bent er nu toch mee bezig :)

Vandaag zelf ook nog gedaan met de achterrem die sponzig begon aan te voelen. Bleek wat lucht in te zijn gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Achterrem is een zwak punt van de Capo. Ik weet niet of Waziman hier nog meeleest maar ik heb er op een vakantie samen ook al eens gedonder mee gehad in italie. Wij spraken toen een monteur die bij een Aprilia dealer werkte die om wist te vertellen dat de rempotjes van RSV's en Capo's op de verkeerde plek zaten en te warm konden worden, zeker bij het draaien van veel bochten en het bijbehorende remwerk. En in de Dolomieten heb je best veel momenten dat je ff de achterrem erbij wil pakken.
 
Ja dat had ik ook al begrepen. Probleem is vooral de kleine hoeveelheid remvloeistof in de relatief kleine remklauw. Deze werkt extra hard omdat deze sneller op de hoge temperaturen is.
 
Capo is de enigste aprilia waarvan de achterrem gewoon werkt.
Andere modellen hebben inderdaad last van. Deze niet!

Gewoon min. Dot4 of 5.1 erin gooien elke 2 jaar verversen.
Wat ook helpt is de klauw van binnen te reinigen -schoonmaken . pin&blokken schuren en invetten.
Helpt het hangen van de remblokken tegen dus ook minder heet worden van de vloeistof.
 
als je het over de RSV hebt, heb je gelijk
maar de design bij Caponord is niks mis mee.
mijn achterrem doet het gewoon, (ook bij de meerdere afdalingen in de bergen)

het is wel de enige aprilia die ik heb gehad waarvan de achterrem werkt *O*
 
Werken doet die zeker. De remkracht ben ik ook over te spreken. :)

16133120909_70a21b7ca7_z_d.jpg


Net de 30k gepasseerd *O* Dat is zo'n 3600km per maand sinds ik de Capo heb. :]

Wat een fijne motor! Werkelijk fantastisch.

Inmiddels ook al groot deel van het onderhoud gedaan: kettingset, olie, stekkers, spanningsregelaar, kettingsmeersysteem, etc.

Nog te doen is de vering (hyperpro) en wat 12v/usb aansluitpunten fixen voor gps/laptop/telefoon.

:Y
 
Je weet al dat er achter je dashboard een eenzame en werkloos toekijkende geschakelde draad ligt te wachten om voor een 12-volt aansluiting gebruikt te worden?
 
Yes, die is nu in gebruik om de handvatverwarming contact geschakeld te hebben via een relais. Relais heeft nog een plus/min voor een extra aansluiting die ik voor 12v ga gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan