Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks! Heb de boel wel schoongemaakt in het luchtfilterhuis, maar niet specifiek dat ding. Is een WD40/kruipolie ook geschikt ivm smering van het mechaniek?
 
We moeten een keer afspreken om met z'n allen te gaan sleutelen! Ik heb ook van die kleine dingetjes die moeten gebeuren zoals de vacuumslangen checken, steppermotor schoonmaken en koelvloeistof wisselen. Altijd handig als iemand die dat al heeft gedaan wat tips kan geven ;)
 
We moeten een keer afspreken om met z'n allen te gaan sleutelen! Ik heb ook van die kleine dingetjes die moeten gebeuren zoals de vacuumslangen checken, steppermotor schoonmaken en koelvloeistof wisselen. Altijd handig als iemand die dat al heeft gedaan wat tips kan geven ;)
"like" :Y
 
@Janus: heb ik ook gehad, zie vorig forum, zelfs bij 120 km/h viel hij ineens uit. Kwam er uiteindelijk bij mij op neer dat de accu kapot was. Heb die toen vervangen en een nieuwe spanningsregelaar en daarna nooit meer last van gehad. Hopelijk helpt deze oplossing jou ook!
 
trouwens, de nieuwe Rally...

MMMMM, echt mooi!!!!

Alleen de prijs :S

De nieuwe rally is echt heel mooi. Piaggio had m.i. de mooiste kleur meegenomen (groen). Ik heb op de intermot alle kleuren gezien, en de groene is veruit de mooiste.

Over de prijs... Het lijkt heel veel geld (en dat is het ook absoluut). maar ga het maar eens vergelijken met andere allroads, en neem de uitrusting mee:
Zijkoffers, standaard stalen remleidingen, spaakwielen, hoge ruit, dynamische vering, cruiscontrol, HVV, handkappen,valbeugels, verstralers, carterplaat, instelbare mappings).

de 1190 adventure kost kaal ook al 17650, de BMW r1200gs is kaal 17650 (en dat is ECHT kaal), de Supertenere ZE is kaal 17500, multistrada 1200 19690 :X . Bij allemaal zit je alleen met het koffersetje al boven de prijs van de Aprilia.

Enige wat de rally mist is een middenbok.

Edit: de twee goedkopere allroads die ik me zo snel kan indenken is de V-strom adventure., waar je voor 14000 euro een goed uitgeruste, doch technisch niet geavanceerde machine krijgt en de versys, die met zn 4 cilinder toch een verhaal apart is.
 
Laatst bewerkt:
Dagje sleutelen is prima :)

Capo gaf vandaag geen gedonder bij stationair lopen. Accu sluit ik dan ook uit, want motor start direct en ook meerdere malen achter elkaar. Een brakke accu, een bracku, doet dat niet zo vlot met een 1000cc twin.
 
Geeft wel een 8-)
full
 
Ik heb mijn ruitje afgezaagd zodat ik geen buffeting meer heb. Dat werkt best aardig, zeker in combinatie met een Palmer bracket. Nu is mijn ruitje nogal dof en gescheurd. Heeft iemand een tip waar je ruitjes kunt kopen die ik dan op mijn capo pas kan maken? In feite is elk stuk lexaan dat ongeveer de goede vorm heeft goed.
 
Janus, ik herken het probleem.

Bij mij was het de accu.
Kort na het updaten met het Stanly pakket (spanningsregelaar/stekkers/brandstofkoppelingen ed) is het begonnen.
Eerst niet willen geloven dat het daar aan lag maar na bezoek aan de de accu boer was ik overtuigd.
Door het lang slecht laden van de accu was deze in dusdanige rotte conditie dat er gewoon af en toe genokt werd.
Nieuwe erin en al meer dan jaar probleemloos. :]
Maar ik blijf graag op de hoogte, het kan altijd ook iets anders zijn.
Blijft wel een Italiaan (met karakter, dat dan wel weer).
 
Voor de prijs van een accu hoef ik niet te laten natuurlijk. Wellicht maar doen, dan is volgende week alles wat kritiek of slijtage onderdeel is vervangen.

Vandaag steppermotor gereinigd, gekeken naar synchronisatie (niks nodig) en luchtfilter vervangen.
 
De nieuwe rally is echt heel mooi. Piaggio had m.i. de mooiste kleur meegenomen (groen). Ik heb op de intermot alle kleuren gezien, en de groene is veruit de mooiste.

Over de prijs... Het lijkt heel veel geld (en dat is het ook absoluut). maar ga het maar eens vergelijken met andere allroads, en neem de uitrusting mee:
Zijkoffers, standaard stalen remleidingen, spaakwielen, hoge ruit, dynamische vering, cruiscontrol, HVV, handkappen,valbeugels, verstralers, carterplaat, instelbare mappings).

de 1190 adventure kost kaal ook al 17650, de BMW r1200gs is kaal 17650 (en dat is ECHT kaal), de Supertenere ZE is kaal 17500, multistrada 1200 19690 :X . Bij allemaal zit je alleen met het koffersetje al boven de prijs van de Aprilia.

Enige wat de rally mist is een middenbok.

Edit: de twee goedkopere allroads die ik me zo snel kan indenken is de V-strom adventure., waar je voor 14000 euro een goed uitgeruste, doch technisch niet geavanceerde machine krijgt en de versys, die met zn 4 cilinder toch een verhaal apart is.


Wij zijn overgestapt op een KTM Adventure 1190 R, na vele testritten. De Capo was echt een fijne motor, maar zijn capaciteiten verbleken echt bij de KTM. Het is echt een grote stap voorwaarts in de moderne tijd :]
full
 
Mannen,
Ik ben op zoek naar een ( buiten) hoes voor over de Capo.
Hebben jullie een advies, welke wat en waar?
ik hoor het graag,
groet,
wim
 
Ik heb verheul motorhoes 912. Past perfect, is goed waterdicht en slijt niet snel. Ik heb hiervoor ook hoezen van bv Louis.de gehad maar die waren na 2 jaar op. De Verheul hoezen kun je ook herimpregneren. De mensen van ten Kate waren erg behulpzaam in het vinden van de juiste hoes.
 
Mannen,
Ik ben op zoek naar een ( buiten) hoes voor over de Capo.
Hebben jullie een advies, welke wat en waar?
ik hoor het graag,
groet,
wim
DS Covers (http://www.dscovers.nl/) zware kwaliteit, goed gevoerd en na 2 jaar nog steeds 100% waterdicht, kortom zeer tevreden over en past perfect!
 
Ik had een verheul hoes. Heel fijn apparaat. Na een jaar of 7 scheuren door uitdroging. zijn erg goed maar wel duur.
Nu een hoes van ds covers. Heb hem pas een half seizoen, maar tot nu toe heel tevreden over. Goede zware kwaliteit, maar niet zo zwaar als verheul. Heb de versie met topkoffer bult en dat vind ik zelf erg prettig. Motor komt er droger onder uit dan dat je de hoes er om doet. Ook geen vorstverschijnselen onder de hoes.
Ook verkrijgbaar via de promotor webshop (met ANWB korting).
 
Laatst bewerkt:
Zondag id buurt van Baarle Nassau,EEN (Rode) Capo gezien met zijkoffers,en blonde meid achterop...
Jullie hadden voorrang...
Wel leuk een Capo tegen te komen tussen de 1000"den motoren op de eerste Lentedag...
Groet,AJ en Kaar
 
Vorige week deze teller van een onbekende eigenaar gefixt.
Teller werkte niet. Alleen abs lampje brande de rest niks nada.
Gelijk ook de achterlicht verlichting meegepakt op wenst van de eigenaar in de zelf.gekozen combinatie.
Let niet op het roze. İs in het echt knalrood })

Hij zal vast wel een keer hier posten....
5findo6v.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan