Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ringetjes
İk nzou gewoon dunne aluminuim ringen gebruiken. Lichtjes buigen. Waarom de jackpot betalen :?
Voor iets dat je gewoon kan halen op de ijzerboer.
Bmw alternatief is goedkoper. Maar ik weet de onderdeelnr. Niet.


Dopjes:
Janus
Capo silverado
Joost
Wout

İk ga ze zo bestellen ...
 
Tijdelijk luchtgekoeld..... :9
full
 
Vanmiddag weggebracht naar de radiateuren fabriek in Eindhoven. Daar wordt hij gemaakt en meteen de steuntjes beter vast gelast.......
Woensdag ophalen, donderdag schroeven en het weekend lekker rijden :]
 
vandaag de bike weggebracht voor een set nieuwe banden, conti trail attack 2. tevens te horen en te zien gekregen dat mijn instelbare schokbreker het heeft begeven, waarschijnlijk iets met het instellen, hij reageert niet meer op de harde en ook niet meer op de softe instelling. Is dit te fixen? door een revisie of ben ik genoodzaakt om een nieuwe te nemen = duur geintje. Monteur gaf aan dat je ook een normale mono shock eronder kunt schroeven. Wat is wijsheid dus graag van jullie wat wijze tips.
 
Ik heb gelezen dat ze te reviseren zijn, kost iets van 200 euro, bel eens met hksuspension of hyperpro
Zelf heb ik er eentje laten maken bij Promax-racing. Op maat gebouwde veer voor ongeveer 400. Moest omdat ik hem op woensdag stuk reed en op vrijdag naar de Dolomieten ging.

Veer is van YSS, volledig instelbaar zelfs in de lengte en bevalt erg goed. :]


Tweede hands 150 euro bij Boonstra, maar dan zou ik gaan voor revisie van je eigen veer
 
Laatst bewerkt:
Hyperpro heeft de mijne i.d. garantie periode gereviseerd i.v.m olie lekkage 5 jaar geleden.
Hebben volgens mij ook andere veren e.v.t..
 
Radiateur gefixeerd en steuntjes extra lasjes gekregen.

Weet iemand hoeveel liter koelvloeistof er ongeveer ingaat??

Kan ik morgen gaan sleutelen :P
 
Heren, graag wat advies.
ik heb lichte problemen met mijn koppeling. Vorig jaar na de winter werkte mijn koppeling onvoldoende en tijdens het verversen van de hydraulische vloeistof kwam er grijze vloeistof onderin uit (reservoir was nog goed). Vloeistof vervangen en het hele jaar 2014 had ik geen problemen meer. Dit voorjaar ging ik preventief de vloeistof vervangen en het was weer grijs wat er bij de secundaire koppelingscilinder uitkwam. Ik vermoed dat de afdichting van de secundaire koppelingscilinder defect is. Ik heb hier geen ervaring mee.

Is dat te repareren?
Of zijn deze op ebay geschikt ondanks dat ze 30mm zijn?

APRILIA BILLET RACE SLAVE CYLINDER CLUTCH ACTUATOR (02 - 07) CAPONORD ETV 1000 | eBay

Aprilia RSV 1000 Mille /R /Factory 2004 - 2009 CNC Racing Clutch Slave Cylinder | eBay

http://www.ebay.com/itm/Oberon-Apri...H_DefaultDomain_3&hash=item33870f84b2&vxp=mtr
 
Kleur, kijk Clutch slave cylinder overhaul hier eens.
Meerdere mensen op dit forum hebben problemen met de koppeling via deze link kunnen oplossen waaronder ikzelf.
De afdichting kan het niet zijn omdat je dan lekkage naar buiten zou moeten hebben wat uiteindelijk resulteert in een koppeling die niet goed vrij schakelt.
Je hebt in dat geval ook altijd een "natte" plek onder aan je slave cylinder.
Wat het wel kan zijn zou ik zo niet weten maar verkleuring van hydraulische olie gaat meestal gepaard met vocht intrek.
Dat zou kunnen komen door een niet goed afdichtende deksel van je master pomp, het vocht wat dan naar binnen lekt is zwaarder (neem ik aan) dan de olie en zakt door het gewicht naar het laagste punt waar het de grijze kleur zou kunnen veroorzaken.
Nogmaals ik weet het niet zeker maar dat is wat ik denk wat het zou kunnen zijn.
 
Kleur, kijk Clutch slave cylinder overhaul hier eens.
Meerdere mensen op dit forum hebben problemen met de koppeling via deze link kunnen oplossen waaronder ikzelf.
De afdichting kan het niet zijn omdat je dan lekkage naar buiten zou moeten hebben wat uiteindelijk resulteert in een koppeling die niet goed vrij schakelt.
Je hebt in dat geval ook altijd een "natte" plek onder aan je slave cylinder.
Wat het wel kan zijn zou ik zo niet weten maar verkleuring van hydraulische olie gaat meestal gepaard met vocht intrek.
Dat zou kunnen komen door een niet goed afdichtende deksel van je master pomp, het vocht wat dan naar binnen lekt is zwaarder (neem ik aan) dan de olie en zakt door het gewicht naar het laagste punt waar het de grijze kleur zou kunnen veroorzaken.
Nogmaals ik weet het niet zeker maar dat is wat ik denk wat het zou kunnen zijn.

Dank je voor je reactie. Met de koppelingsproblemen bedoelde ik ook dat hij niet voldoende ontkoppelde vorig jaar. Dat het deksel van de koppelingspomp niet zou afsluiten vermoed ik niet omdat de vloeistof in het reservoir nog helder is.
Ik denk dat ik de seal ga vervangen.
 
Wie van de capo rijders hier heeft extra licht er op zitten?
En hoe is dit aangesloten?

Ik ben aan het denken om het te linken met het gewone dimlicht, en dus default altijd aan te hebben.
a) omdat ik niet gek ben van extra, niet oem knoppen
b) het grootlicht is te fel van de capo, en ik rij meestal onroad, dus bij een tegenligger zou ik ineens alle extra licht verliezen als ik terug naar dimlicht schakel.


Maar ik sta open voor tips/ trics en alternatieven ;)
 
Direct aan dimlicht zou ik niet doen, want:
- De extra verlichting zal ook branden tijdens het starten (bij de MK2, niet MK1). Een extra belasting wat bij koud starten en/of zwakke accu net te veel kan zijn.
- De kabelboom van capo vond ik niet de meest robuuste, draden zijn overal aan de dunne kant. Extra belasting op de dimlicht bedrading kan te veel zijn met als gevolg dat de boel doorbrand. Zeker bij een oude kabelboom met wat gecorrodeerde stekkers kan dat gebeuren.
- Je kan net die azijnpissende agent tegenkomen die zich strikt aan de wet houd en dan kan jij de extra verlichting niet uitzetten met een boete als gevolg.

Netste oplossing is contactgeschakeld relais met directe snoeren naar de accu. De contact schakeling kan je wel pakken van je dimlicht, want dat belast niks. De MK2 capo heeft een aansluiting voor hvv en alarmlichten, hier heb ik de contact schakel van gepakt.

Twee oplossingen voor het niet willen van OEM knoppen:
- De voorkuip heeft genoeg mogelijkheden om een knop uit het zicht weg te werken. Niet bereikbaar tijdens het rijden, maar wel uit te zetten extra verlichting.
- De MK2 capo heeft in de rechter bediening geen schakelaar voor de verlichting zoals de MK1, hier kan je een schakelaar van de MK1 in kwijt en daar je extra verlichting mee schakelen.

Ik heb er ook over nagedacht om extra verlichting op de capo te zetten, maar ben deze winter helemaal geen licht te kort gekomen en er zitten nog niet eens sterke H4 pitten in de koplamp. Ik bespaar me dus voorlopig de kosten van mooie lampjes en het geknutsel voor een mooie oplossing.

Daarnaast is kwa belasting van de accu, laadstroom en bedrading natuurlijk wel een flink verschil tussen twee 55w lampen extra en twee LED lampen van 10w.
 
Ik heb 2 x H4 Xenon erin gezet van dx.com. Werkt prima, bakken met licht en geen seinende tegenliggers tot zover. Enige 'dingetje' is dat je er een boete voor kunt krijgen in Duitsland. Maar dat risico valt in het niet tegenover 'niet gezien worden' ;)
 
Wat is, zou de "mooiste" fog lights zijn voor de Capo....?
Heb beetje zitten Google maar word beetje dol van...
Groet, AJ
 
Wat is, zou de "mooiste" fog lights zijn voor de Capo....?
Heb beetje zitten Google maar word beetje dol van...
Groet, AJ

Ha AJ,

Ik heb van de week de trekker lights van Givi besteld.



Dit is incl twee lampen, kabelboompje relait en schakelaar voor op het stuur.

Dit heb ik via ebay gedaan en moeten uit Italie komen, zodra ik ze binnen heb en ze zijn gemonteerd ga ik wel even foto's plaatsen.

Groeten Eric
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan