Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja klopt groeneolifant, was sneller dan mijn schaduw met typen :+
Het staat er ook gewoon op, het kleine plaatje aan de voorkant RIMOWA




full


Fotootje van het Beest :} :}
 
Laatst bewerkt:
Dank heren :)

Die winddeflectors maken voor mij echt het verschil. Ik rij minimaal 500km in de week, met uitschieters ver daarboven dus ik heb echt geen zin in of geduld voor een motor met turbulentie rond mijn helm. Heb in de eerste maand dat ik de capo had ongeveer 200,- uitgegeven aan pogingen om de turbulentie te stoppen. Tot ik als een idioot met trouwtjes aan verschillende punten ben gaan rond rijden en met karton ben gaan experimenteren.

Knip twee stukjes karton en plak ze op dezelfde plek en je weet direct of het voor jou ook uitmaakt. Ik kon opeens in rust boven de 140 rijden. Let wel: er is nog steeds rijwind en windgeluid, maar dit is een schone stroom en zorgt niet voor gebulder.

Ha Janus,

Mooi ding!
Zijn dat custom-made kunststof delen, of ergens te verkrijgen?
 
Voor de BMW 1150GS zijn er de winglets te koop. Deze kunnen ook op de capo (heb dat ooit gezien), maar is niet de mooiste oplossing. Ik heb ze zelf gemaakt en helaas geen tijd om een kleine productie te draaien. Had er wel al de materialen voor ingekocht :?

Een oud windscherm of willekeurig stuk polycarbonaat is makkelijk te bewerken met een dremel/zaag en een heteluchtbrander/verfstripper.

Het is niet meer dan dit:

15338959154_9739f11c94_z_d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook maar eens met karton gaan spelen. Bij de mk1 zit daar volgens mij wel een plastic deel, maar misschien mag dat wel wat forser.

Is het niet weer eens tijd voor een kleine meeting? Kunnen we de laatste mods in het echt zien en proberen ;-)
 
Een meeting lijkt me goed plan.

De MK1 heeft een veel breder topdeel en sluit eigenlijk dat gedeelte al af. Zou me benieuwen of verbreding daarvan zou helpen. Waar ervaar jij turbulentie? Bij werd er aan de voorkant, de neus, van de helm getrokken links en rechts en deze kwam bij de echt hoge snelheden zelfs omhoog.
 
Zaterdag 23 mei uurtje of 11 onder de toren!
Zit vast ergens een kroeg of zo voor de koffie, Kopperma weet vast wel een leuke tent en een mooi ritje. :}
 
Laatst bewerkt:
Heren met mijn 1,97 lengte zou ik graag het zadel verhogen.
Hebben jullie een suggestie wat ik het beste zou kunnen doen.
graag jullie adviezen, alvast bedankt.
 
Een verhoogd zadel kan je kopen, ik had m bij Wendel (een Duitse online shop) voor 85 euro.
En je kan dat rubber van de voetsteunen verwijderen.
Of verlaagde voetsteunen kopen, dan moet je wel de pedalen wat bijstellen.
 
Heren met mijn 1,97 lengte zou ik graag het zadel verhogen.
Hebben jullie een suggestie wat ik het beste zou kunnen doen.
graag jullie adviezen, alvast bedankt.

Voor verhoogd zadel-->http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/aprilia-spare-parts?itemid=AP8793683

Voor voetsteunen-->http://www.mv-motorrad.de/MV+Fussrastentieferlegung+Fahrer+verstellbar+fuer+Aprilia+Caponord+Bj-+2007.htm
 
@wim: let wel op. Het hoge zadel is een stuk zachter dan het normale. De hoogte winst is niet zo heel veel.
Kom anders bij de meeting even proefzitten ;)
 
Ik had graag naar de meeting gegaan van 23 mei om de oplossing van sunaj-janus te zien voor de turbulentie maar ik ben (helaas) verhinderd ivm vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan