Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe Caporijder op't forum dus even voorstellen
hometown; Oldehove, Groningen
berijder; Martijn
sinds 2 mei in 't bezit van een 2004 Caponord
eerste km's nu gereden...
voor deze Caponord een RF600 achtergelaten bij de dealer

17089_10153279455155987_7306271911082987827_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Martijn, welkom in de wereld van Caponord.
Oldehove is mijn geboorte plaats, ik kom daar vaak even langs wanneer ik een ritje maak over het Hogeland.
Blijft voor mij altijd een bijzondere plaats.
De mooiste kleur voor een Capo rijd nu dus bij mij in de buurt :+
 
Welkom Martinezz,

Veel veilige km's en hoop dat je er net zoveel plezier als ons aan beleeft:-)

Groet,
Harrie
 
Laatst bewerkt:
Martijn, welkom in de wereld van Caponord.
Oldehove is mijn geboorte plaats, ik kom daar vaak even langs wanneer ik een ritje maak over het Hogeland.
Blijft voor mij altijd een bijzondere plaats.
De mooiste kleur voor een Capo rijd nu dus bij mij in de buurt :+

Dan rijdt je vast & zeker bij mij voor de deur langs, 50% van't verkeer komt immers over de Buitensingel door Ôl'hoof. Inderdaad een uitermate geschikte plek om een ritje te maken. :]
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik geboren en getogen Stadjer ben, dus een stads ritje op z'n tijd, tussen alle fietsende studenten door blijft ook altijd een welkome uitdaging ;)




Gisteren net de bruine stekker onder de tank laten verwijderen, die was toch al wel serieus ingesmolten... Heb alleen zo snel niet kunnen zien of de originele tankaansluitingen er nog op zitten. :?

Ontdekt dat er al wel een andere spanningsregelaar op zit, volgens mij van een CBR als ik de foto's op fora goed heb bekeken. Ook de bruine stekker hier is gelukkig al niet meer.

In't rijden nog wel opmerkelijke schokken voelbaar, tussen de 3000 en 5000 rpm bij constante snelheid of lichte acceleratie :/
Hiervan werd in de werkplaats, na proefrit, gezegd; het is geen storing, RSV's hebben 't ook, maar optimaal is't niet. Zie't nog even aan... Dussss :X
NU maar aanzien of dit een kwestie is van mee leren leven of niet B|
Of hoort deze ook thuis bij de typische kwalen?
 
Martinezz83

Ik kom meestal vanaf Saaksum, ga dan langs "garage Jansma" en het oude gemeentehuis richting Niehove om uiteindelijk lang Munnekezijl het Lauwersmeergebied in te gaan.
Vanaf daar heb je diverse mogelijkheden om verder te gaan.

Wat het schokken betreft, daar zou ik geen genoegen mee nemen :N
Je kunt natuurlijk teruggaan naar de dealer, het schokken hoort niet :r
Is niet Rotax V990 eigen, je zou eens kunnen informeren welke mapping erin zit.
Kadir (Stanleybobly) zou je daar meer over kunnen vertellen.
Ben met een soort gelijk probleem bij hem geweest, schokken beneden de 3000 toeren.
Nieuwe mapping erin en een veel soepelere motor, +meer vermogen maar vooral koppel en veel zuiniger.
Is zeker de moeite waard geweest :Y
 
Schokken is inderdaad niet goed genoeg. Mapping aanpassen naar een nieuwere (Stanley kan je daarbij helpen) zal het schokken op constante toerentallen tussen de 3k en 5k verbeteren. Het schokken bij lichte acceleratie hoort daar ook bij. De originele Capo map was te zuinig in dat gebied.

Schokken onder de 3k toeren zal een beetje blijven en onder de 2k zeker, maar dat is vooral je koppeling en het karakter van een injectiemotor. Zo soepel als een carburateur motor met een enorm vliegwiel (de oude bmw boxers) gaat het niet worden, maar wel een stuk sneller gelukkig ;)
 
Indien de ketting te los hangt is dit ook meer voelbaar.
Afstelling volgens fabriek: op zijstandaard 1.5cm .
Zou hem zeker niet strakker spannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan