Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerlijk gezegd "geen idee" of deze updates zijn uitgevoerd.
Komend weekend ga ik de motor nog even testen in Luxemburg en daarna ga hij voor een gehele controle naar de garage (MC Rijen).
Enig advies wat ik vooraf aan moet geven?
Ah, MC Rijen. Daar gaat mijn Capo ook altijd naar toe. Prima ervaring mee tot nu toe.

Als je zelf een beetje (technisch/elektrisch) handig bent, dan kun je alle upgrades zelf uitvoeren. Je kunt ook bij de Capo Dokter (Kadir: StanleyBobly op MF) langs, die kan je helpen (zowel aan onderdelen als aan goed advies).

Ik zou in ieder geval aan MCR vragen of onderstaande zaken nog origineel zijn of vervangen door 'betere' componenten (je kunt dan altijd zelf bepalen hoe/wanneer je ze gaat vervangen)
  • Brandstofkoppelingen, zijn standaard van kunststof welke kunnen gaan lekken met brand tot gevolg. Vervangen door metalen is de enige goede oplossing
  • De spanningsregelaar is eigenlijk te zwak. Als je problemen hebt met starten of gewoon een te lage laadspanning dan is het 't beste om deze te vervangen door een goede Mosphet spanningsregelaar
  • De bruine stekkers kunnen smelten met kortsluiting tot gevolg. Vervangen door goede nieuwe of doorverbinden
  • Sommigen hebben ook een zwak startrelais
  • De orginele ECU mapping zorgt voor hoog verbruik en te weinig power. Een upgrade naar de nieuwste mapping maakt jer portemonnee blij, maar zorgt bovenal voor een nog groter glimlach tijdens het rijden
Verder hebben sommigen nog last van turbulentie bij rijden op de snelweg. Hier zijn diverse oplossingen voor, maar de meest recente en meest succesvolle lijken de zgn/ winglets die op je dashboard worden gemonteerd. Meer info hierover op dit forum.

Veel plezier in Luxemburg en veel veilige km's. Ik ga je zien in de omgeving :]
 
Tellernaald is verschoven vandaar niet meer op 0.
Teller moet uitelkaar en opnieuw gekalibreerd worden.

Stuur de teller op naar AMSTERDAM anders :Y

Dealer kijkt niet naar de bekende kwalen. Die zet weer dezelfde zwakke onderdeel (zoals boven beschreven door Kopperma).
En van mapping moeten ze helemaal niks van horen. Zolang die goed loopt. Raken ze het niet aan :$
 
Welkom Frank. Mijn Capo heb ik sinds mei 2015 en ik herken je gevoel van waarom niet eerder. ..

De mapping is echt een must! de wonderdokter Stanleybobly heeft de perfecte map. Je zal zien dat je dan al het bokkerige bij laag toeren weg is. Vanaf 2.500 tpm pakt ie dan gewoon lekker op. En ja het verbruik daalt met sprongen. Sommige halen 1:20-21 bij rustig toeren.
 
Wie heeft voor mij een foto Hoe de rubberen flap onder het zadel hoort te zitten

Kan uit de instructie boekje niets halen en wil hem er graag weer onder hebben.

Had bij Kadir begrepen dat hij onder het zadel hoort
 
Rubber flap met tape vastgezet, daarna het uitsteeksel van de zit door het gat gestoken.
full
 
*zucht* mijn koel(reservoir)dop is kaduuk.
Nu zie ik her en der dat het geen knoop kost, maar verzenden wel :(
De normale motorzaak geeft aan dat via Italië nu wat langer duurt (2/3 weken).
Heeft iemand tips? Betreft items AP8104124 (dop) en AP8220191 (gasket).
 
*zucht* mijn koel(reservoir)dop is kaduuk.
Nu zie ik her en der dat het geen knoop kost, maar verzenden wel :(
De normale motorzaak geeft aan dat via Italië nu wat langer duurt (2/3 weken).
Heeft iemand tips? Betreft items AP8104124 (dop) en AP8220191 (gasket).
past de dop van een melkpak niet? _O-
Even zonder gekheid. Past een dop van een ander merk of van een Aprilia scooter misschien ook? Kan toch nooit een heel bijzondere maat zijn...
 
Hij kost nog geen 1 euro bij aprilia-parts.nl. Gasket is duurder, maar alles bij elkaar net 5 euro. Alleen verzenden is daar 8 euro (mafkezen). 3,95 heb je brievenbuspakketje verzonden...
 
Hij kost nog geen 1 euro bij aprilia-parts.nl. Gasket is duurder, maar alles bij elkaar net 5 euro. Alleen verzenden is daar 8 euro (mafkezen). 3,95 heb je brievenbuspakketje verzonden...
Tja, voor dat geld rijd je niet op-en-neer naar Twello. Kun je niet even bellen/mailen en vragen of hij het met de briefpost wil versturen? Moet toch mogelijk zijn als je klanten wil behouden.
 
Het bestaat nog! Klantenservice:)

Even contact opgenomen en ik moet kiezen voor 'afhalen'.
Hij stopt het dan in envelopje, want daar past het makkelijk in :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan