Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer info altijd welkom maar heel veel lekkere kilometers is niet echt een optie........
Geen haast en meer aanbieders....
Niet vervelend bedoeld natuurlijk. *:)

Tja, de vraag is of 87500 veel is voor een goed onderhouden Capo ........ Ik denk dat de motor dat moet kunnen hebben, nieuwe remschijven zijn ook al geplaatst. Kadir zal hier wel meer van weten.
 
Hoi, ik doe in mei mee met de Trans Marokko van Endurofun: EnduroFun > Endurofun (Allroad meer dan 160kg) > Allroad Reizen > Endurofun's Trans Marokko (Allroad) (er is nog 1 plek vrij...)

Hebben jullie nog goede tips om de capo hier op voor te bereiden, behalve crashbars en tkc80s? (ik heb al stuggere vering en het stanleybobbly laadcircuit)

Ik kan ook zo gauw geen mooie verhalen vinden van mensen die door de woenstijn hebben gereden met hun capo. Denken jullie dat dat prima kan? Of moet ik toch eens naar de KTM gaan kijken?

De Capo is wel echt zwaar. Nog eens 20 kilo zwaarder dan een KTM 990. KTM is 230kg nat en de Capo 250kg nat, maar alles boven de 200kg is wat mij betreft (te) zwaar voor enduro plezier. Ik weet natuurlijk ook niet wat je rij-niveau is, dadelijk zeg ik dit tegen een Chris Birch die met een KTM 1190 wheelies in een rivier trekt :+

Enfin, de KTM is wel geschikter voor die reis (gewicht, rijwielgedeelte en gewichtsverdeling door enduro tanks), maar als er toch een switch gemaakt gaat worden bieden andere motoren meer winst. Dan denk ik aan de grotere eencilinders zoals de DR650 of de x-challenge of zelfs de toch zware Tenere.
 
@jkbijl: Capo is idd zware fiets, maar voor het bedrag dat je moet opleggen voor een KTM kun je 10 jaar op vakantie gaan met je Capo...
Heb zelf enige enduro ervaring en vind mijn Capo RR best wel te doen off road, het is natuurlijk géén crossmachine, bandenspanning aanpassen en vooral niet twijfelen want daar houden die
250 Kg niet van...gewoon doen...veel plezier en foto's posten hé...;-)

Zoals reeds aangehaald: noppenbanden, kleiner voortandwiel (16), crashbars en stuurverhogers om beter rechtstaand te kunnen rijden, klein bandendrukmetertje.
 
Ik krijg de remklauwen (voorkant) van mijn Caponord niet uit elkaar. Het borgpennetje heb ik eruit en volgens mij moet je dan de pen die door de remblokjes zit er uit kunnen draaien, maar daar is geen beweging in te krijgen.
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties! Ik ben er nog steeds niet uit of ik nou met de Capo moet of niet. Ik ga binnen kort een (verplichte) training doen, eens kijken hoe dat gaat. (gaat er nog iemand mee?)

Die poolse carterbeschermer is een stuk steviger dan de af-fabriek versie, dus die lijkt me ook wel een goede optie.

De 660 tenere ziet er redelijk bulletproof uit, en is een pak lichter en goedkoepr dan de ktms. Maar de nieuwe africatwin is ook niet verkeerd!
 
Deze week 16T voorkettingwiel geplaatst, wat een wereld van verschil!
Veel minder bokken op lage toeren, bochtjes gaan makkelijker en het trekt nog lekkerder door!
Echt een aanrader
 
Hallo iedereen .

Afgelopen dinsdag nog een lekker ritje van 100 km gemaakt en nu gaat het beesje op stal voor het nodige poetswerk !
Ook onderhoud en reparatie is nodig want ik moest onderweg een flinke slok Dot 4 bij tanken voor de koppeling .
En die voorband moet er echt een keer af , loopt nog steeds heeeeel langzaam terug naar 1,4 bar .

Er is nog meer maar is allemaal goed te doen . Het afgelopen jaar toch nog meer gereden dan verwacht en elke kilomeer was GOED !!!

Iedereen alvast een gezond 2016 en geen klappers afsteken . Mogen we toch al het hele jaar door .

groet Gillian
 
wat betreft het langzaam leeglopen van de voorband, kijk eerst effe of het ventiel wel luchtdicht in de velg zit, dan hoeft de band er niet af.
had het zelfde probleem voor en achter en de banden liepen in een paar weken heel langzaam leeg . ventiel gedemonteerd, goed schoongemaakt en gemonteerd met loctite, daarna nooit meer leeglopende banden gehad.
 
Beste Capo rijders,

vele veilige km toegewenst,

mvg,
wim
full
 
Allemaal de beste wensen en veel mooie kilometers.
Deze kerstvakantie de capo voorzien van nieuwe bougies
Ook de led lampen vervangen voor andere zoals op pgn.47 zoals die van Retro
Aangesloten volgens schema van Stanley bobly , ze doen het wel maar:
Bij het aan zetten gaat er eerst één knipperen dan aan- uit nr.2 na nog 1x aan- uit eindelijk normaal
Wie weet hoe dit op te lossen is???
 
Wie van hier heeft mistlampen / verstralers op hun capo?

Ben benieuwd wat van schakelaars er voor gebruikt worden namelijk.
Wik binnenkort lampen bestellen maar zit nog te denken over de schakelaar.
 
Beste wensen allen!

@snijboon, waarom zou je willen schakelen? Als ik ze op de capo zet laat ik ze meebranden met de hoofdverlichting. Stukje veiligheid! Mits goed afgesteld zal je van "het korps" weinig commentaar krijgen.
Ik heb lig op mn vorige fiets nooit commentaar gehad.

Na laatste maanden een suf startende capo te hebben gehad, sloeg zij vorige week niet aan. Even een autoaccu aangehangen, en starten als geen ander.
Ander startrelais gehaald bij Roukema. En starten als een tierelier nu :) :]

Zat nog een 50A relais in, en dat is dus zonder twijfel vragen om problemen!

Gr
Arjan
 
Beste wensen allen!

@snijboon, waarom zou je willen schakelen? Als ik ze op de capo zet laat ik ze meebranden met de hoofdverlichting. Stukje veiligheid! Mits goed afgesteld zal je van "het korps" weinig commentaar krijgen.
Ik heb lig op mn vorige fiets nooit commentaar gehad.

Na laatste maanden een suf startende capo te hebben gehad, sloeg zij vorige week niet aan. Even een autoaccu aangehangen, en starten als geen ander.
Ander startrelais gehaald bij Roukema. En starten als een tierelier nu :) :]

Zat nog een 50A relais in, en dat is dus zonder twijfel vragen om problemen!

Gr
Arjan
Ik wil ze zelf kunnen blijven bedienen in geval van problemen onderweg.
Wil ze dus ook buiten gewone verlichting om aan kunnen zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan