Aprilia ETV1000 Caponord parte 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lampje aan....zo ben je wel echt zichtbaar voor de blikridders... :Y
full
 
Beste wensen allen!

@snijboon, waarom zou je willen schakelen? Als ik ze op de capo zet laat ik ze meebranden met de hoofdverlichting. Stukje veiligheid! Mits goed afgesteld zal je van "het korps" weinig commentaar krijgen.
Ik heb lig op mn vorige fiets nooit commentaar gehad.

Na laatste maanden een suf startende capo te hebben gehad, sloeg zij vorige week niet aan. Even een autoaccu aangehangen, en starten als geen ander.
Ander startrelais gehaald bij Roukema. En starten als een tierelier nu :) :]

Een suf startende motor, maar wel extra verlichting zonder schakeling nog naast de 110 watt koplampen aan hebben staan :+
 
Mooi die lampen!!

Mijn Caponord remt goed met de stalen remleidingen en stuitert ook niet meer zo. Benzine meter doet het ook weer gewoon goed, het probleem was dus waarschijnlijk gewoon oude benzine.
 
@Sunaj,

Led 10 watt :+

Op de v-strom heb ik xenonprojectoren ingebouwd met inschakelvertraging.
Veel en mooi licht, weet nog niet of ik dat op de Capo wil gaan doen. Looks veranderen dusdanig dat ik twijfel..

Gr
Arjan

4uf8r5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de techneuten. Vandaag viel mijn caponord een aantal keer uit wanneer ik afremde voor het stoplicht en de motor stationair liet lopen. Het stationair toerental vond ik ook erg laag. Ongeveer 1400RPM waarbij ik dacht dat dat voorheen ongeveer 15 á 1600 RPM was. Bij normaal rijden was er niks aan de hand. En na het stilvallen startte de motor wel direct in een keer. Maar ik moest vervolgens dus voor het stoplicht zelf het toerental boven de 1500RPM houden om stilvallen te voorkomen. Eenmaal thuis heb ik de motor opnieuw gestart (Sleutel aan-uit) en toen was het weg.
Wat zou dit kunnen zijn? mvg
 
@Hose: bij mij was mijn accu klinosch 'dood' bij deze kuren, meet eens hoeveel volt hij levert zonder draaiende motor en met draaiende motor en bij 4000 toeren. Waarden hier posten en de diagnose volgt, succes!
 
Zoals Jos al aangaf zou het de accu kunnen zijn. Verder zijn er volgens mij nog de volgende opties:

- accu polen, (controleren op aanslag/corrosie, corrosie weghalen en veel contactspray gebruiken daarna stevig in de vaseline zetten om corrosie tegen te gaan)
- Vacuum slangen, (onder de tank, vaak erg oud en toe aan vervangen door nette siliconen slangen zoals onder capo doctor ook altijd aanraad)
- Steppermotor, (zit in het luchtfilterhuis, wit schijfje met een stalen puntje in het midden dat nogal smerig kan worden door motorolie uit de caterontluchting, goed schoonmaken met benzine/remmenreiniger/wd40)
 
We stonden alweer tussen de oude onderwerpen -O-

Nieuwtje over mijn Capo, die gaat zaterdag een nieuw voortandwiel krijgen. Die zit er nu 30k op en ik voel behoorlijk wat trilling van die plek komen. Daarnaast vond ik de trilling al flink toegenomen toen ik het met rubber uitgevoerde OEM tandwiel verving met een Afam tandwiel. Toen zag ik de Ognibene tandwielen die ook rubber hebben voor een gedempte loop. Dus die gaat er op :)

Die Ognibene sprockets zien er zo uit:

s-l1000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nice!
Nooit van gehoord. Vangt die ring ook de krachten op?

Hier geen nieuws behalve dat ik haar heb gewassen, en binnenkort ga starten met de spaakboutjes
te kleuren.
En nu mooi de tijd om mn xr600r klaar te maken voor een lekker dagje de zandbak in.
Bitch start beroerd als ze koud is. En is alleen kick, dus goed voor de conditie :)


Gr
Arjan
 
We stonden alweer tussen de oude onderwerpen -O-

Nieuwtje over mijn Capo, die gaat zaterdag een nieuw voortandwiel krijgen. Die zit er nu 30k op en ik voel behoorlijk wat trilling van die plek komen. Daarnaast vond ik de trilling al flink toegenomen toen ik het met rubber uitgevoerde OEM tandwiel verving met een Afam tandwiel. Toen zag ik de Ognibene tandwielen die ook rubber hebben voor een gedempte loop. Dus die gaat er op :)

Die Ognibene sprockets zien er zo uit:

[afbeelding]

adresje voor ons?
 
Heb dit tandwiel van Ebay: http://www.ebay.nl/itm/Aprilia-1000...758076?hash=item4af473033c:g:TBAAAOSwwE5WUvQQ

Ze hebben ook de 16 tands voor de rallyraid.

Het vangt niet zozeer de kracht op als dat het de ketting dempt en geleid denk ik.

Of het iets is moet nog maar blijken... Ik heb slechte reviews gelezen over de kettingset waarbij bij een geval de ketting brak. Dat was de verbindingsschakel dus kan ook verkeerd erop gezet zijn, maar het is geen goed bericht. Ik weet ook nog niet of de tandwielen de levensduur hebben van DID of Afam, maar ik wil dit wel graag uitproberen. Daarentegen blijf ik wel gewoon de bewezen DID ketting gebruiken, mijn huidige ketting is ook nog in uitstekende staat.

Ik hou jullie dus op de hoogte :)
 
Laatst bewerkt:
iemand interesse in een Topkoffer voor de Caponord :?

merk : Givi
model: E470NT (47 Liter)
past met gemak 2 helmen in :}

15mxvkw.jpg

ak75uc.jpg


2qu0y0p.jpg


prijs: € 170 *O*
 
Laatst bewerkt:
iemand interesse in een Topkoffer voor de Caponord :?

merk : Givi
model: E470NT (47 Liter)
past met gemak 2 helmen in :}

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

prijs: € 170 *O*
Dat is wel duur Kadir,
Deze 44L koffer van Louis.de (made by Hepko & Becker) kost maar €99, is eenvoudig te monteren op de Capo en daar passen ook met gemak 2 helmen in. Ik ben er behoorlijk tevreden over in ieder geval!
hhttps://www.louis.eu/artikel/moto-...?list=10708795&filter_article_number=10029200
Succes met de verkoop!
 
Ok de silent sprocket zit er op. Morgen 300km rit voor de boeg dus kan meteen laten weten wat het verschil is.

Helaas zal het geen eerlijke vergelijking worden met een gewone sprocket. Bij het vervangen kwam ik er achter dat de bout dit de sprocket op z'n plek moet houden los was gekomen. De sprocket had dus ruimte om naar links en rechts te gaan en zo flink wat vibratie te veroorzaken. En dat terwijl de boel gewoon netjes met de voorgeschreven 50nm vast is gezet.
 
Laatst bewerkt:

Mag ik vragen waar je deze set weg hebt en wat de kosten daarvan waren?
 
Hoi hoi , ik zag bij Bolski op marktplaats progressieve voorveren en vraag me af of dit ook merkbaar effect heeft bij het MK2 model.
Pagina 100 is bijna weer vol !
 
Hoi hoi , ik zag bij Bolski op marktplaats progressieve voorveren en vraag me af of dit ook merkbaar effect heeft bij het MK2 model.
Pagina 100 is bijna weer vol !

mk2 is all progressief echter niet zo veel als de hyperpro/wilbers veren, die nog harder zijn.

verschil merk je direct *O*
 
Het tandwiel met rubber werkt. De motor komt vooruit :X

De trilling bij mijn linkervoet is minder geworden, maar het vorige tandwiel had dus spelingsruimte vanwege een losgekomen bout. Geen eerlijk vergelijk dus.

Voortandwiel voor moest sowieso vervangen worden zodat de ketting een flink langere levensduur krijgt.

Wel heb ik nog last van een onrustige voorkant. De motor gaat perfect rechtuit als ik het stuur loslaat, maar dan zie je het stuur wel trillen. Bandenspanning hoger (2.4 > 2.8) was al verbetering, maar het zit er nog. Nou weet ik niet op mijn nieuwe Anakee 3 al is gaan cuppen of dat de voorvork is getordeerd, deze zal ik eerdaags loshalen en weer vastzetten. Het is toch weer bijna tijd voor het vervangen van de vorkolie, die zit er alweer 15k in.

Wellicht ben ik aan het mierenneuken, zit het in mijn hoofd en zit ik gewoon te vaak te lang op de Capo waardoor het gaat opvallen.
 
Laatst bewerkt:
@Janus: kan het niet zijn dat je een hoogteslag in je velg hebt zitten die te verhelpen is door de spaken te stellen? Ik heb daar in het verleden volgens mij in dit forum (of haar voorgangers) wel wat over gelezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan