Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.839
- 16.580
Gaaf!
Wil ik ook als ze dat dan opzetten zoals de R7 cup.. maar voor 'twee cupjes' zal wel geen plek zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf!
Ik heb twee motoren (ook nog een KTM Adventure 790), maar wilde - ook qua kosten - eigenlijk terug naar eentje, die liefst op de openbare weg voor toeren en op vakantie net zo comfortabel is en minsten zo lekker stuurt als mijn 790 adventure, maar waar ik ook een trackday mee zou kunnen doen.Wel benieuwd waarom je een ktm 890r wilt inruilen voor een rs660?
De 660 serie vind ik qua design mooi, qua prijsstelling en dealers is het iets minder. In regio Breda zit de importeur, maar geen dealer is de regio….
Voordat je een beslissing neemt, misschien nog even dit verhaal lezen van een veringsexpert; Hoewel hij misschien bevooroordeeld is, raadt hij de nieuwe R7 (En nog een kleine toevoeging: uiteraard moet ik eerst een proefrit op de RS660 hebben gemaakt voor ik kan zeggen of het iets voor me is. De Aprilia dealer hier vlakbij krjgt er over twee weken eentje binnen die al wat kilometers op de teller heeft. Daar mag ik dan op proefrijden.
Voordat je een beslissing neemt, misschien nog even dit verhaal lezen van een veringsexpert; Hoewel hij misschien bevooroordeeld is, raadt hij de nieuwe R7 (driecilinder) aan.
Motoport Leek, in Leek dus.Welke aprilia dealer zit er in Groningen dan?
Best apart dat ze geen krat motoren hebben staan.. MotoPort Rotterdam is het afgelopen jaar uit MotoPort gegaan, maar heeft wel alle dealerschappen meegenomen.Motoport Leek, in Leek dus.
Dat zijn precies de aanpassingen die ik ook al gepland had (Andreani/Ohlins). Dat laat ik er ook meteen opzetten als ik hem zou kopen, ik was niet eens van plan om er in standaard trim op te gaan rijden. Over de clip-ons en rearsets ben ik nog niet uit, dat wii ik eerst zelf ondervnden. Ik vond juist het wat hogere stuur van mijn Duke 890R wel prettig, geeft wat meer controle, de stuurhelften van de RS660 zitten al veeeeel lager. . De R7 is trouwens een tweecilinder (blokje van de MT07) met slechts 73 pk (lees de test in de laatste Motoplus), dat vind ik echt veel te weinig.Voordat je een beslissing neemt, misschien nog even dit verhaal lezen van een veringsexpert; Hoewel hij misschien bevooroordeeld is, raadt hij de nieuwe R7 (driecilinder) aan.
Ja, dat vind ik ook jammer, beetje een gemiste kans.De R7 is trouwens een tweecilinder (blokje van de MT07) met slechts 73 pk (lees de test in de laatste Motoplus), dat vind ik echt veel te weinig.
Bij Gebben staat er 1 te koop, dus vast een proefrit mogelijk.En nog een kleine toevoeging: uiteraard moet ik eerst een proefrit op de RS660 hebben gemaakt voor ik kan zeggen of het iets voor me is. De Aprilia dealer hier vlakbij krjgt er over twee weken eentje binnen die al wat kilometers op de teller heeft. Daar mag ik dan op proefrijden.
Die had ik gezien ja, maar ik blijf liever wat dichter in de buurt (qua dealer en onderhoud enzo). En om nu een proefrit aan te vragen terwijl ik weet dat ik die motor niet ga kopen vind ik niet kies. Wacht dus liever even de RS660 bij Motorport Leek af, die over twee week voor me klaarstaat voor een proefrit. Het seizoen is toch afgelopen, dus erg veel haast is er ook weer niet bijBij Gebben staat er 1 te koop, dus vast een proefrit mogelijk.
Bij motoport Leek hebben ze er 3 660’s in de winkel staan, twee Tuono’s en een RS660 (in de kleur die ik graag wil, lava red).Best apart dat ze geen krat motoren hebben staan.. MotoPort Rotterdam is het afgelopen jaar uit MotoPort gegaan, maar heeft wel alle dealerschappen meegenomen.
De enige RS die ik zag was een aflevering die klaar stond voor een klant.
In de showroom alleen een tweedehands Tuono V4.
Aangepast... Foutje bedankt...
Denk het niet. Duurt vast een paar jaar voor er een gen2 komt (met 760 cc en 115 pk!).Zou er nog iets van een update komen voor 2022...?
De rs660 is de betere circuit motor want het chassis is beter.Zo te zien heb je plezier in je hobby @jabba! De 890 zal meer koppel hebben, dat is op de weg prettig maar op circuit minder van toepassing als je bochten snelheid hoger is. Zelf een paar keer met mijn Tracer 900 een rijvaardigheidstraining op circuit gedaan, het gaat wel maar niet de meest ideale motor daarvoor.
Wat kost een RS660 zonder kenteken? Voor mij geen directe optie gezien ik een elektrische auto heb zonder trekhaak. Benieuwd naar proefrit ervaringen. Wel jammer van de beperkte vering gezien de hogere prijs tov de R7.
De 749R is veel minder geschikt als circuit motor.Als je aan een R6 denkt... Dan kan je direct een tweedehands 749R overwegen natuurlijk. Iets meer power dan de RS660, full race blok en volledig stelbaar chassis, ohlins standaard, gesmede race wielen, dikke monobloc brembo's, geen vervelende elektronica , alles voor de prijs van een rs660, met als kers op de taart, een blok dat even betrouwbaar is als dat van de Aprilia.
Antwoord is simpel: sommige fietsen spreken je aan, andere niet.
Okee thanks!Motoport Leek, in Leek dus.
Dat was net het hele punt van wat ik zei.De 749R is veel minder geschikt als circuit motor.
Weinig onderdelen beschikbaar, dure onderdelen, geen electronica, onderhoudsgevoelig.
Die standaard ohlins is niet te vergelijken met "echte" aftermarket ohlins.
Ik had ook ergens gelezen dat die gesmede race wielen nauwelijks minder wegen dan moderne standaard wielen.
Een 2 cilinder ducati is ook net even moeilijker te rijden dan een r6.
Enzovoort...