Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Dorso. (eindelijk)
Ritje naar huis was echt super, alleen een beetje jammer dat het flink ging regenen, maar dat mocht de pret niet drukken.

@ GixxieRay, volgende week ga ik aan de slag met de stickers.

@ Mathijs_7, bedoel je dit ?[afbeelding]

Gefeliciteerd *O* veel plezier ermee, maar das niet zo moeilijk :+

Ik hoor t wel van je over de stickers..... *D
 
Hallo iedereen,
Ik ben verkocht aan de DD, ik rij momenteel met een Yamaha XTX660 (bj.2006), een zeer leuke moto, maar ik heb er nu al 33.000 Km mee gereden, en ben stilletjes op zoek naar iets nieuws.
En de DD is er een van, de test ritten komen nog zowel met de DD en de Duc Hypermotard, mijn eerste keuze is de DD wat een mooie machine, en zeker in deze kleuren.[~[url="http://img88.imageshack.us/img88/6632/bigapriliadorsoduror130.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img62.imageshack.us/img62/9724/9899m.jpg"]afbeelding~][/URL]
Heavys, wat zijn jou bevindingen, jij hebt ook nog met een XTX gereden he.
[~[url="http://img28.imageshack.us/img28/8499/afbeelding476.jpg"]afbeelding~][/URL]
Groeten, Peter

Moet je ff 1pagina terug op de link van rtje klikken, das ook n mooie :9~
 
Hallo allen, Wil iemand dit even doorlezen en vertellen of ik in de juiste richting zit te denken?

Zoals zoveel mensen in dit topic ben ook ik al een beetje verliefd geworden op de DD, op het moment rijd ik een ducati 749 en een oudere ktm 620. Maar vooral op die laatste heb ik de laatste tijd heel veel lol. Ook de zit positie van de 749 bied niet heel veel comfort dus ben ik de lop zoek naar een motor waar ik gemakkelijker mee op vakantie kan. Ook als zovelen hier zit ik te twijfelen over een hypermotard of een DD. Laatst heb ik hier in Istanbul waar ik op het moment stage loop eens op een hypermotard gezeten. Die viel me toch behoorlijk tegen. Vooral het "oude" 2 kleps blok. Ik voel toch meer voor het 4 kleps superbike blok.
Ook de luchtkoeling en het ontbreken van een koelvin op de olie koeler staat me een beetje tegen. Een paar weken geleden zag ik hier een DD door de straten glijden. Bochtje om, hups dan de achterrem erbij en haaks de bocht om, supergaaf, net als die lichte ktm van me. En de aprilia heeft het blok wat me aanspreekt. Een redelijk hanteerbaar 750cc blok met niet al te veel pk's. Zeker genoeg meer geen overkill. Ook de moeglijkheid om er koffers aan te hangen. Heel handig voor op vakanties, dat is echt een gemis op mijn 749, de uitlaat verschroeid kunstof banden waarmee je tassen vastmaakt en er is geen mogelijkheid om de tassen anders vast te maken.
Nu kan ik hier in Turkije niet proefzitten op een DD omdat er geen dealerschap in het land is. maar ik dacht misschien kan ik hier een paar vragen stellen.

Zijn er mensen met ervaringen over het op vakantie gaan met een DD? hoe bevalt dit, is het zadel uit te houden tijdens laten we zeggen 500 km per dag?

Hoe is de "feeling" met de tank, op een hypermotard kan ik door de tankvorm niet goed mn benen in de motor plaatsen. hierdoor denk ik geen gevoel over het rijwiel gedeelte te krijgen. Als ik naar de foto's van een DD kijk lijkt de tank scherpere hoeken te hebben en passen mn benen beter in de tank. klopt dit?

En als laatste, ik zal voor een DD met ABS gaan, misschien een vreemde vraag, maar met zo'n leuk stuk speelgoed toch niet geheel onbelangrijk,,, is het met ABS nog mogelijk stoppies te maken? dat is op mn ktm toch echt de leukste manier om af te remmen voor een stoplicht.

Wat ik ook niet echt online kan vinden zijn de onderhoudsintervallen en de bijhorende prijzen? heeft iemand een linkje?

Groeten vanuit azie
bvd
 
Geen ervaring met vakantie maar wel een geweldig apparaat! Stuurt super, lekkere power en super geluidje (met open Akra's).

Ik zeg: "Doen!"
 
Hallo allen, Wil iemand dit even doorlezen en vertellen of ik in de juiste richting zit te denken?

Zoals zoveel mensen in dit topic ben ook ik al een beetje verliefd geworden op de DD, op het moment rijd ik een ducati 749 en een oudere ktm 620. Maar vooral op die laatste heb ik de laatste tijd heel veel lol. Ook de zit positie van de 749 bied niet heel veel comfort dus ben ik de lop zoek naar een motor waar ik gemakkelijker mee op vakantie kan. Ook als zovelen hier zit ik te twijfelen over een hypermotard of een DD. Laatst heb ik hier in Istanbul waar ik op het moment stage loop eens op een hypermotard gezeten. Die viel me toch behoorlijk tegen. Vooral het "oude" 2 kleps blok. Ik voel toch meer voor het 4 kleps superbike blok.
Ook de luchtkoeling en het ontbreken van een koelvin op de olie koeler staat me een beetje tegen. Een paar weken geleden zag ik hier een DD door de straten glijden. Bochtje om, hups dan de achterrem erbij en haaks de bocht om, supergaaf, net als die lichte ktm van me. En de aprilia heeft het blok wat me aanspreekt. Een redelijk hanteerbaar 750cc blok met niet al te veel pk's. Zeker genoeg meer geen overkill. Ook de moeglijkheid om er koffers aan te hangen. Heel handig voor op vakanties, dat is echt een gemis op mijn 749, de uitlaat verschroeid kunstof banden waarmee je tassen vastmaakt en er is geen mogelijkheid om de tassen anders vast te maken.
Nu kan ik hier in Turkije niet proefzitten op een DD omdat er geen dealerschap in het land is. maar ik dacht misschien kan ik hier een paar vragen stellen.

Zijn er mensen met ervaringen over het op vakantie gaan met een DD? hoe bevalt dit, is het zadel uit te houden tijdens laten we zeggen 500 km per dag?

Hoe is de "feeling" met de tank, op een hypermotard kan ik door de tankvorm niet goed mn benen in de motor plaatsen. hierdoor denk ik geen gevoel over het rijwiel gedeelte te krijgen. Als ik naar de foto's van een DD kijk lijkt de tank scherpere hoeken te hebben en passen mn benen beter in de tank. klopt dit?

En als laatste, ik zal voor een DD met ABS gaan, misschien een vreemde vraag, maar met zo'n leuk stuk speelgoed toch niet geheel onbelangrijk,,, is het met ABS nog mogelijk stoppies te maken? dat is op mn ktm toch echt de leukste manier om af te remmen voor een stoplicht.

Wat ik ook niet echt online kan vinden zijn de onderhoudsintervallen en de bijhorende prijzen? heeft iemand een linkje?

Groeten vanuit azie
bvd

Ik heb ook nog geen ervaring met vakantie km op de DD maar dat veranderd deze zomer wel ;) 500km op n dag zal best gaan alhoewel ik je wel aanraad om t gel zadel te bestellen dat zit n stuk lekkerder.....Denk dat je je meer druk moet maken om je benzine dan om je zadel :+

Ik zit perfect met mn benen bij de tank, inderdaad veel beter dan op de Hyper...

Wat betreft ABS kan ik je niet helpen want ik heb t bewust niet genomen :N

Onderhoud, uhm ik heb pas net mn 1000km beurt gedaan en die was 130eu volgende beurt is bij 12000 als ik t goed heb :?

Succes met t maken van n keuze ;)
 
Ik heb ook nog geen ervaring met vakantie km op de DD maar dat veranderd deze zomer wel ;) 500km op n dag zal best gaan alhoewel ik je wel aanraad om t gel zadel te bestellen dat zit n stuk lekkerder.....Denk dat je je meer druk moet maken om je benzine dan om je zadel :+

Ik zit perfect met mn benen bij de tank, inderdaad veel beter dan op de Hyper...

Wat betreft ABS kan ik je niet helpen want ik heb t bewust niet genomen :N

Onderhoud, uhm ik heb pas net mn 1000km beurt gedaan en die was 130eu volgende beurt is bij 12000 als ik t goed heb :?

Succes met t maken van n keuze ;)


De 2e beurt is pas bij 20.000 .. Voor mij ook een reden om voor de dorso te gaan ipv de hyper.

--
De enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het reservelampje dat bij 120 km al aanspringt, knieen die boven de 130 wat gaan wiebelen door de wind (kan ook aan mij liggen met m'n 2 meter) en inderdaad, het totale gebrek aan mogelijkheden tot het meenemen van bagage. Ja, er is een bagagerek beschikbaar. Kost iets van €1000 ofzo.

Deze nadelen wegen dan weer niet op tegen de voordelen, ding rijdt echt super :Y
 
De 2e beurt is pas bij 20.000 .. Voor mij ook een reden om voor de dorso te gaan ipv de hyper.

--
De enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het reservelampje dat bij 120 km al aanspringt, knieen die boven de 130 wat gaan wiebelen door de wind (kan ook aan mij liggen met m'n 2 meter) en inderdaad, het totale gebrek aan mogelijkheden tot het meenemen van bagage. Ja, er is een bagagerek beschikbaar. Kost iets van €1000 ofzo.

Deze nadelen wegen dan weer niet op tegen de voordelen, ding rijdt echt super :Y

Had ik t toch goed gezien in t boekje :Y ik zei t al tegen die monteur tot over 19000km toen stond ie me aan te kijken :? 12000 is de volgende volgens hem, dus nog n reden om niet mn motor daar meer heen te brengen *D
Thnx twighlight :j
 
gister lekker een tochtje gemaakt van 200 km ondanks de gelseat nog best wel hard aan voelt, heb ik toch geen last van reet gekregen! echt een aanrader voor de gene die hem nog niet hebben.
 
Mijn "oude dorso" (gefeliciteerd met het ding Lwin ! :+ ) heb ik in 1 dag ingereden. Vanaf 400 km achter elkaar rijden voel je niks meer in je achterste. De volgende 700 km die ik die dag heb gereden gingen daarna prima. Je kont is zo dood dat je geen pijn meer kan voelen :P
 
@ miquel, da's wel een lange termijn planning .... ik weet niet of er Dorso's rond rijden met 20 K op de teller.
 
--
De enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het reservelampje dat bij 120 km al aanspringt, knieen die boven de 130 wat gaan wiebelen door de wind (kan ook aan mij liggen met m'n 2 meter) en inderdaad, het totale gebrek aan mogelijkheden tot het meenemen van bagage. Ja, er is een bagagerek beschikbaar. Kost iets van €1000 ofzo.

Deze nadelen wegen dan weer niet op tegen de voordelen, ding rijdt echt super :Y~[/quote]


inderdaad bij mij al bij 110 km mischien omdat ik hem nog moet inrijden maar ik vind het een groot nadeel als je een keer met een groep de eiffel inwilt
zit echt te wachten op een oplossing met een andere tank of zo
 
--
De enige nadelen die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het reservelampje dat bij 120 km al aanspringt, knieen die boven de 130 wat gaan wiebelen door de wind (kan ook aan mij liggen met m'n 2 meter) en inderdaad, het totale gebrek aan mogelijkheden tot het meenemen van bagage. Ja, er is een bagagerek beschikbaar. Kost iets van €1000 ofzo.

Deze nadelen wegen dan weer niet op tegen de voordelen, ding rijdt echt super :Y\


inderdaad bij mij al bij 110 km mischien omdat ik hem nog moet inrijden maar ik vind het een groot nadeel als je een keer met een groep de eiffel inwilt
zit echt te wachten op een oplossing met een andere tank of zo[/quote]

Dan tank je toch gewoon n paar x meer ;) ik zag er ook tegenop maar t voordeel van die kleine tank is dat je max 15eu kwijt bent elke tankbeurt :+

@miquel; staat allemaal in je boekje :Y
 
en ook de mensen die op hun supersport zitten, zijn vaak blij als jij moet tanken... dan kunnen zij even recht op zitten/staan ;-)
 
en ook de mensen die op hun supersport zitten, zijn vaak blij als jij moet tanken... dan kunnen zij even recht op zitten/staan ;-)

_O- Ach ze zijn t wel gewend van me, met mn Firestorm en Z1000 was t ook al na 150km zweten en uitkijken naar n pomp..........goed excuus om weer te roken voor ze ;)
 
Effe een 1e piccie plaatsen van m'n Factory :9



full
 
zo, ben der ook weer in bij deel II, mooi die factory. Zal idd wel iets anders rijden denk door de iets uitgebreider in te stellen vering ?
 
Laatst bewerkt:
*O* :9~ :} eindelijk ;)

Merk je veel verschil qua rijden met je "ouwe" DD?

Voor de aanschaf had ik nog enige twijfels van : "loopt ie net zo mooi als m'n eerste Dorso ?"
Eerste meters gereden; verdomd wat loopt dat ding mooi en wat stuurt dat strak ondanks de nieuwe bandjes. Verder is de Factory is voorzien van :

Carbon fibre top structure (ducts, ignition unit cover, front mudguard);
Special graphics with red chassis, black plate, exclusive saddle and black exhaust covers;
90° V2 engine, four valves, double overhead camshaft, liquid cooling;
Second generation Ride by Wire “Tri-Map” technology :Y
Modular tubular frame/aluminium chassis – ultralight and with excellent torsional rigidity;
Aluminium swingarm with multi-adjustable gas-operated lateral shock absorber;
Multi-adjustable 43mm upside down fork;
Brembo front brake callipers with radial connection, combined with 320mm Wave discs.

Dus als je een nieuwe Dorsoduro wilt gaan kopen dan zou ik zeker voor de Factory gaan.


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan