is dat aquaplaning??? niet gewoon blubber onder opde bodem van die plas???
Aquaplaning is dat je je toerenteller ineens 2000 toeren op ziet lopen, dan pas vaar je!
een motor valt gewoon gelijk om als de zijwaartse weerstand wegvalt.
Ik weet wat het is, ik weet hoe het voelt, en ik weet het te herkennen. En ik vind er nix aan.
Het kan altijd, hoor, het gebeurt alleen minder snel omdat inderdaad de druk per vierkante centimeter hoger ligt dan die van een auto. Hoe lichter je motor, breder je banden en hoger je snelheid, hoe eerder je vaart.Ik dacht altijd dat aqua plannen niet echt mogelijk is op een motor, aangezien de druk op je banden veels te hoog is. (in ieder geval meer dan bij een auto met brede banden eronder.
Of zit ik nu echt fout
Het kan altijd, hoor, het gebeurt alleen minder snel omdat inderdaad de druk per vierkante centimeter hoger ligt dan die van een auto. Hoe lichter je motor, breder je banden en hoger je snelheid, hoe eerder je vaart.
De druk is dan inderdaad groter, maar het raakvlak met de weg neemt evenredig toe omdat de band inveert.Heb je weer een goed punt. Maar volgens mij moet je dan wel op een motor van 160 kg rijden, met een 190 band achter, die tot 12 bar is opgepomd . Lijkt me anders echt sterk.
Slipte je band niet gewoon weg? Vind het helemaal gek dat het ook gebeurde met iemand achterop (niet bij jou) . Is de druk toch nog groter
[me]__SVDirk__ die nog nooit heeft geakwaplent[/me]
De druk is dan inderdaad groter, maar het raakvlak met de weg neemt evenredig toe omdat de band inveert.
En hoe harder je band, hoe kleiner de kans op aquaplaning.
Ik heb mij hier pas geregistreerd, dus ik heb wat in te halenMaarreh, effe off topic: Ben je bezig met zo veel mogelijk topics te open? Heb er zo al drie gespot
Ik dacht altijd dat aqua plannen niet echt mogelijk is op een motor, aangezien de druk op je banden veels te hoog is. (in ieder geval meer dan bij een auto met brede banden eronder.
Of zit ik nu echt fout