Het topic vraagt om opgedane "Arashi" remschijven ervaring ,die geef ik.
Ik zie dat die motor van die foto blauw is. Het is bekend dat blauwe motoren een langere remweg hebben dan gerenommeerde kleuren als bijvoorbeeld rood. Was het een rode dan had hij zo 4 meter minder remweg gehad en was dat ongeluk niet gebeurd. Levensgevaarlijk die blauwe dingen.....
Tuurlijk heb ik mijn leven ook niet op straat gevonden, maar angst is een slechte raadgever. Als die schijven daadwerkelijk slecht zijn dan gaan ze eraf, weer een ervaring rijker. Heeft me maar 142 euro gekost.Dat zijn dan imitaties van imitaties
Opzich begrijp ik die negativiteit wel een beetje, remmen moeten wel veilig zijn.
Maar ik ben niet negatief over Chinese schijven, en als je ze inderdaad niet probeert weet je nooit of het kwaliteit is.
Nu is het zo dat ik op zoek ben naar nieuwe schijven omdat mijn OEM schijven bijna op de slijtagelimiet zitten, dus misschien probeer ik wel een setje Arashi als ze voor mijn motor verkrijgbaar zijn
Op Ebay.uk zie ik ook veel goedkope schijven, zijn dat dan imitatie Arashi o.i.d.?
Front Brake Disc Rotor T509 T955 SPEED TRIPLE T595 T955i DAYTONA SPRINT RS ST955 | eBay
of:
TRIUMPH SPEED TRIPLE T509/955i OEM PART WORN FRONT BRAKE DISCS 1997/1998/1999 | eBay
"Arashi" remschijven"n.
Nee dat zou te gek worden dat ze in schijven die goedkoper zijn niet een paar euro besparen op het materiaal. Wat een lariekoek. Heb je dat verhaal gezien van de rekenkamer van die batterijen?de meeste schijven zijn van rvs en rvs heb je in veel soorten, sommige van die soorten, de wat "goedkopere" kunnen slecht tegen hoge temperatuur cycles, iedere keer dat je remt en weer afkoelt is 1 cycle en na x duizend keer cyclen krijg je haarscheuren omdat het materiaal steeds harder en harder word met iedere cycle.
Het is daarbij natuurlijk een illusie om te denken dat een budget schijf van hetzelfde hoogwaardige materiaal is gemaakt als een oem schijf van een van de grote merken.
Ze zillen het vast prima doen maar je zult de levensduur goed in de gaten moeten houden en regelmatig controleren op haarscheurtjes.
[/quote]De wittebonen van de Lidl worden ook gemaakt bij HAK FABRIKANT doe mij dan.maar toch de duurdere van HAKGrotere bonen met echte tomatensaus.
Ik ga wat Chinese bami schijven aanschaffen bij de Plus.\
[/quote]De wittebonen van de Lidl worden ook gemaakt bij HAK FABRIKANT doe mij dan.maar toch de duurdere van HAKGrotere bonen met echte tomatensaus.
Ik ga wat Chinese bami schijven aanschaffen bij de Plus.\
zijn er ook goede Koreaanse remschijven te koop ?
Nee dat zou te gek worden dat ze in schijven die goedkoper zijn niet een paar euro besparen op het materiaal. Wat een lariekoek. Heb je dat verhaal gezien van de rekenkamer van die batterijen?
DE beste batterijen waren die van Varta en van de Lidl en laten die nou uit hetzelfde fabriek komen en de precies dezelfde eigenschappen hebben, Ze waren veel beter dan duracell die 5x zoveel kosten. Het produceren van een batterij koste zo'n 4 cent. Aan een schijf zit voor hooguit een paar tientjes materiaal. het is heel goed mogelijk dat dat materiaal van eenzelfde kwaliteit is maar dat de fabrikant geen woekerwinsten nodig heeft. Een paar Brembo remschijven voor mijn auto koten 70 euro met zijn tweeën.
Je moet ook de psyche van een Chinees een beetje begrijpen om door te hebben waarom hij rommel produceert. Het is misschien helemaal niet de bedoeling dat er met die remschijven werkelijk geremd kan worden.
Inderdaad, denk maar eens aan die babyvoeding waar een giftige stof aan was toegevoegd om een hoog eiwitgehalte te suggereren. Die producenten gaven niks om dode baby's.Jij suggereert eigenlijk dat het er alleen goed uit moet zien en op een remschijf lijken?
Ik heb nergens beweerd dat het hetzelfde materiaal is. Er werd beweerd dat het wel niet hetzelfde materiaal zal zijn omdat het daar te goedkoop voor is. Ik zeg dat dat helemaal niet waar hoeft te ziin. Wat de batterijen betreft, Varta en eurocel komen uit dezelfde varta fabriek en testen laten zien dat ze dezelfde capaciteit hebben en dezelfde eigenschappen. Ik zit op een metaaldetector forum en ook daar worden mijn ondervindingen met de lidl batterijen herkend. ze hebben allemaal dezelfde goede ervaringen. Waar ik met Duracel hooguit 10 uur kon zoeken kan dat met de eurocel 14 a 15 uur. Hetzelfde geld voor de Varta's alleen zijn die meer dan 3x zo duur.Dat jij denkt te weten of geconcludeerd hebt dat het wel hetzelfde zal zijn maakt het niet waar, ik heb daar zo mijn idee over net als jij en geen van die hersenspinsels van jou of mij zijn de absolute waarheid.
Vooral bij dit soort zaken speelt ervaring en kennis vd fabrikant een grote rol, een motorfiets fabrikant doet, en is verplicht, hele series aan testen te doen om de betrouwbaarheid in alle voorkomende gevallen te kunnen garanderen, de materiaal keuze is dan ook een afweging tussen allerlei factoren en omstandigheden als gebruik enisbruik, verschillende rijstijlen enz enz
En als uitkomst komt daar een bepaalde combinatie uit van materialen en ontwerp.
De cloner hoeft dat allemaal niet en kan zo enorm besparen en bovendien een groot gedeelte , zo niet alle , verantwoordelijkheid weg koppen.
In veel gevallen heeft de cloner zelfs helemaal geen idee van wat hij kloont anders dan dat goedkoop moet.
Rem schijven zijn miz toch echt een heel andere catagorie producht dan witte bonen in
toma saus.
Materiaal keuzes worden door dabrikanten meestal met hand en tand beschermt als geheim en regelmatig kiezen fabrikanten zelfs expliciet voor niet-standaard materiaal maar hun eigen eecept om alle eigenschappen optimaal te krijgen , ik denk dat je zoiets niet hoeft te verwachten van een fabriekje uit het oosten.
Wat betreft je voorbeelden: ik heb hier een hele colectie batterijtjes van de lidl (euro nog wat merk) en varta ready to use en die vartas hebben toch echt meer capaciteit( meetbaar 25% meer) .
Auto remschijven kunnen zo goedkoop omdat ze overwegend nodulair gietijzer zijn, ga maar eens een paar schijven halen voor een bmw M en je ziet heel andere prijzen
En zelfs als een namaak product uit dezelfde fabriek komt als het a-merk is het niet erg voor hand liggend dat een -fabrikant zijn producten voor een habbekratz levert aan een concurrent die marktaandeel probeert te jatten.
Ik kom als monteur nogal eens in dat soort fabrieken en bedrijven en kan je uit eigen ervaring melden dat idd hak oom voor andere merken produceert maar daar gaan tich echt een andere partij groente in de potjes als die van hunzelf, idem voor de chips van croky, hafelslag , verse pizzas , groentepakketen voor de roerbak enz enz, de kloon is niet hetzelfde als het a-merk.
De Aerocell van lidl zijn made in Germany. De enige batterijenfabriek in Duitsland is Varta.Volgens mij zijn Aldi dezelfde als Varta, Lidl heeft wat anders.
Batterij gemist? Start met kijken op NPO Start
Ik kijk FF niet, zo goed is de WiFi op Kreta nou ook niet.
Ik zou het best willen geloven als men dit kan aantonen. Een argument als "het is goedkoper want er is bezuinigd op materiaal" dat is onzin.+1. Je weet niet wat je krijgt (bij China merken). En nee dat weet je ook niet bij Brembo. Volkomen irrelevant verhaal dus dat laatste.. Zou wel eens mooi zijn om zo'n keuringsdienst van waarde programma hier in te laten duiken.
Niet aan mij, yamaha gebruikt koyo vanuit de fabriek "OEM"Vertellen ze je ook niet bij SKF want dat is een topmerk en Koyo aziatische rommel nietwaar?