Ik heb nu 4000 km een achterremschijf uit china, van ong €25,-
Prima ding.
Meteen ook twee nieuwe voorschijven van bekend merk, rechts bleek al krom bij montage, ondanks de grotere doos, betere verpakking en kortere afstand van leverancier naar mijn huis.
Ik zou het best willen geloven als men dit kan aantonen. Een argument als "het is goedkoper want er is bezuinigd op materiaal" dat is onzin.
Als men eens bewust zou zijn hoeveel marketing er op gang is om ons van alles en nogwat wijs te maken. Of moeten we soms nu ook aan de premium benzine en olie?
Zelfde geldt voor autobanden waar het een en ander aan ontkracht is:
Wat kost een autoband? gemist? Start met kijken op NPO Start
Wie zegt dat Arashi (of eigenlijk die fabrikant)géén OEM is? Ik lees veel praatjes hierboven die gestoeld zijn op de aanname dat we het over een halletje hebben waar oude urinoirs door een groep luid muhahaaa roepende Chinese gargamels worden omgesmolten tot supersport remschijven..
Maar ik denk dat deze productiefaciliteit óók voor een bekender merk produceert uit wellicht (jaja, educated guess) dezelfde 420 RVS legering. Problemen die bijv. Braking Wave schijven hebben (gehad), zie je ook terug bij Arashi. Niet zo zeer defecten maar de bekende problemen die bij het gebruik van een lichtgewicht kaasrasp vormige zwevende remschijf horen. Als de legering van dit type schijf echt zo anders / inferieur was, dan waren er heel veel meer catastrofale problemen omdat het (minimalistische) ontwerp nu eenmaal is gebaseerd op een bepaalde materiaal belasting.
Wat geldt voor alles dat je direct in / via China koopt: Geen support, geen mooie website, geen vertegenwoordiging in Europa, geen nieuwe designs, geen innovaties, geen certificering(en), langere levertijd en garantie tot de deur. Dat scheelt zo enorm in bedrijfskosten dat het wel degelijk KAN dat je gewoon dezelfde kwaliteit krijgt. Bovendien heeft Arashi dan dus óók geen marketingmachine die cowboyverhalen over ontploffende schijven ontkracht en de kwaliteit naar voren brengt (zoals bij Brembo, die toch ook best vaak een steekje hebben laten vallen als het om kwaliteit gaat).
Het is eigenlijk wel oneerlijke concurrentie en vroeg of laat kan dat ook niet meer. Als je principes hebt, koop dan een in Europa geproduceerde remschijf. Ik heb overigens nu betaalbare schijven van TSU BOSS (Bolski huismerk, zeer waarchijnlijk Chinees): Ze zien er goed uit, remmen als een dolle en waren niet duur.
Ik denk eigenlijk dat goedbedoelde hobbyisten die zonder enige kennis / ervaring "effe een stel schijven vervangen" een groter gevaar vormen dan de remschijven zelf.
amentopic mag dicht.
Niet aan mij, yamaha gebruikt koyo vanuit de fabriek "OEM"
Even losstaande van of het zooi is of niet...
Wat is nu het prijsverschil tussen Arashi of Brembo (niet de OEM schijven)?
Een setje Brembo Oro Racing schijven heb je voor plus minus 320,- euro
een setje Arashi voor 170(?). Met wat pech komt er ook nog invoerkosten/btw bij.
Maar stel dat het niet zo is. Ga je voor 150,- euro verschil schijven gebruiken waarvan je echt geen idee hebt wat voor bedrijf er achter zit (ja Arashi... maar meer weet je niet)? Hoe ze worden geproduceerd? En of ze wel aan kwaliteitseisen voldoen en of ze dat überhaupt uitvoeren ()? Voor die paar euro speel ik wel op safe plus dat ze er stukken beter uitzien.
Ik had ze zo gekocht en gemonteerd, maar juiste model niet leverbaar.Kun je nagaan wat voor ellende je had gehad met 2 voorschijven uit China.
Hahahah grapjas. Als je die schijven vind voor mijn GSX-R 600 k7 neem ik ze zo over. Leuk dat je naar boven afrond, maar deze arashi's waren 142 euro tov 700 euro aan OEM Sunstar schijven.Even losstaande van of het zooi is of niet...
Wat is nu het prijsverschil tussen Arashi of Brembo (niet de OEM schijven)?
Een setje Brembo Oro Racing schijven heb je voor plus minus 320,- euro
een setje Arashi voor 170(?). Met wat pech komt er ook nog invoerkosten/btw bij.
Maar stel dat het niet zo is. Ga je voor 150,- euro verschil schijven gebruiken waarvan je echt geen idee hebt wat voor bedrijf er achter zit (ja Arashi... maar meer weet je niet)? Hoe ze worden geproduceerd? En of ze wel aan kwaliteitseisen voldoen en of ze dat überhaupt uitvoeren ()? Voor die paar euro speel ik wel op safe plus dat ze er stukken beter uitzien.
TsuBoss is Grieks, ze worden daar ook geproduceerd, en er zit TUV keur op.Ik heb overigens nu betaalbare schijven van TSU BOSS (Bolski huismerk, zeer waarchijnlijk Chinees): Ze zien er goed uit, remmen als een dolle en waren niet duur.
TsuBoss is Grieks, ze worden daar ook geproduceerd, en er zit TUV keur op.
Ik ben er zelf nog niet geweest, staat wel op mijn verlanglijstje.
Brembo Racing Discs Couple Serie Oro Suzuki Gsxr 600 2006-2007 - 78B40864 - Brake Disks - Brake SystemsHahahah grapjas. Als je die schijven vind voor mijn GSX-R 600 k7 neem ik ze zo over. Leuk dat je naar boven afrond, maar deze arashi's waren 142 euro tov 700 euro aan OEM Sunstar schijven.
Dan ga je toch geen gekke brembo meuk kopen. Waar zit dan het 380 euro verschil in vergeleken met die 700 euro OEM schijven. Zal vast pisbakkenstaal zijn
TsuBoss is Grieks, ze worden daar ook geproduceerd, en er zit TUV keur op.
Ik ben er zelf nog niet geweest, staat wel op mijn verlanglijstje.
Wat een muts he. Als je die dingen verkoopt zorg dan dat je er wat van weet.Haha, die uitleg over die winterbanden zeg. Dat was ook klaar en duidelijk.
Is het nu zo moeilijk om te zeggen dat dit een zachtere compound is die bij lagere temperaturen ook z'n werk kan doen, waar een zomerband hard wordt. Naast de verschillen in het profiel.
Ooit al eens in de sneeuw gereden met een zomerband én met een winterband?
Dat verschil is dag en nacht.
Wat een muts he. Als je die dingen verkoopt zorg dan dat je er wat van weet.
Maar uit testen blijkt dat een winterband alleen maar meer grip heeft in de sneeuw.
Als het enkel koud of nat is heeft een goede zomerband evenveel of meer grip dan een winterband
Aah nice. Ik had wat Nederlandse shops gecheckt en daar waren ze 400 euro.Brembo Racing Discs Couple Serie Oro Suzuki Gsxr 600 2006-2007 - 78B40864 - Brake Disks - Brake Systems
Nou...ze zijn zelfs nog 5,- goedkoper.
Als je niet snapt dat OEM spul vaak duurder is dan heeft inhoudelijk op je reactie reageren ook verder niet veel zin
Auto banden duurdere en goedkope hebben allemaal een E keur.Chinese remschijven niet.