Ardennenritje ja of nee?

Ardennen ja of nee

  • Doen!

    Stemmen: 17 15,2%
  • Tenzij je als een ijspegel wilt terugkomen, niet doen.

    Stemmen: 3 2,7%
  • Wachten tot de lente.

    Stemmen: 13 11,6%
  • Echte mannen vragen dit zelfs niet, doen.

    Stemmen: 67 59,8%
  • Ik rijd nooit lange ritten bij temperaturen onder de 10°C

    Stemmen: 6 5,4%
  • Ik rijd nooit lange ritten onder de 5°C

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ik rijd enkel lange ritten bij 30°c en meer.

    Stemmen: 2 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    112

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Vermits ik volgende week een weekje verlof heb, zit ik te twijfelen om eens een ritje naar de ardennen te maken. (+-500km , 's morgens vertrekken, 's avonds terug)
De weerberichten voorspellen daar voor volgende week dagtemperaturen rond de 4 graden. Wat nu te doen, gaan of niet?
 
Tuurlijk gaan.
Alleen beetje uitkijken daar. De wegen willen nog wel eens verradelijk glad zijn door combinatie bladeren > nat wegdek > geen zon. (geldt overal in de herfst natuurlijk, maar in de ardennen rij je geregeld van een droog stuk overzichtelijke weg, zo een donker bos in)
 
Laatst bewerkt:
Lekker gaan. Woont zeker in die buurt, wij moeten al dik 400 km rijden voor wij in de Ardennen zijn. (Een beetje te ver voor één dag.) Ja een beetje jaloers ben ik wel. |(
Maar goed, DOEN. 8-)

En idd wat KOFFERREK al schreef. Een keertje extra opwarmen. :] :]


suc6
 
~
Lekker gaan. Woont zeker in die buurt, wij moeten al dik 400 km rijden voor wij in de Ardennen zijn. (Een beetje te ver voor één dag.) Ja een beetje jaloers ben ik wel. |(
Maar goed, DOEN. 8-)


Kan mij voorstellen dat je daar een beetje jaloers op wordt. Kan het je absoluut aanraden om eens een weekendje die kant op te gaan. Je weet niet wat je meemaakt :Y
Ik kom er geregeld, maar ja hoef dan ook maar 40 minuutjes te rijden om midden in de ardennen te staan *O*
 
Gaan met die banaan.

Ik ben een paar weken terug (net met het minder mooie weer) ook geweest, vanuit de Haagse regio. Totaal ongeveer 750 km gedaan bij een graad of 10 in NL en 7 in de Ardennen. Gewoon goed aankleden. Ook de regen die ik had in NL op zowel de heen als de terugreis was geen probleem.

Heerlijk gereden en genoten. Dus altijd doen.
 
:N Niet doen, het jachtseizoen is hier geopend

Al wat een geel nummerplaat heeft op 2 wielen, daar wordt op geschoten !!!!!!
 
Vanaf nu even je zak en borsthaar niet meer scheren, zijn die in ieder geval warm :Y

Verder niet te druk maken om de kou, mits je jezelf fatsoenlijk aan kan kleden. Ik rij het hele jaar door en toevallig afgelopen week heb ik het leer weggehangen en is m'n cordura pak van zolder gekomen. Overigens nog wel icm de zomerhandschoenen...

Ben je lekker vrij en heb je er zin in én het weer ziet er ook nog eens goed uit... GAAAAANNNNN!!!!
 
Het zal nog steeds leuk zijn om er te rijden, maar denk een stuk minder leuk dan wanneer het 20 °C is met droog wegdek.

Voor mijn zijn de ardennen ver weg dus wil er zeker van zijn als ik er heen ga dat de omstandigheden ideaal zijn om te rijden.

Het ligt dus helemaal aan je eigen smaak van rijden en of dat nog mogelijk is in dit jaargetijde.
 
Ik zou de motor mooi laten staan en als je erop uit wil gewoon de auto pakken.

Met nat/koud weer heb ik iig geen plezier aan motorrijden. En warm aankleden zal wel maar met nattewegen/bladeren etc niet echt ideaal om 'sportief' te rijden.

Maar wat let je.... vanuit de auto zie ik die zielepootjes op de motor rijden..... |(
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval warm aankleden en niet net zo hard de bocht door als in de zomer bij droog warm weer :)

Of het dan nog steeds zo " leuk" rijden is als in de lente/zomer, en dus of het de moeite waard is, is voor iedereen zelf te bepalen ....

[me="Ted"]is blijkbaar een van de weinigen die onder de 11,63 graden nauwelijks meer rijdt :$ :P[/me]
 
Laatst bewerkt:
als je echt bang bent voor de kou dan kun je altijd nog verwarmde kleding nemen.

alle gekheid op een stokje. Ik rij het hele jaar door, met een goed pak is dat goed te doen. enige wat je wel even moet doen is een paar goede handschoenen nemen en een paar goede schoenen. Dat zijn echt de enige plekken waar je het echt koud gaat krijgen.

vergeet ook niet om je rits goed dicht te maken, dat scheelt een hoop aan kou bij je borstkas.
 
Als je twijfelt, rij je kennelijk niet vaak met die temperaturen. Als dat betekent dat je kleding ook niet geschikt is voor langere stukken met die temperatuur zou ik het niet doen. Anders zeker wel.
 
Doen! Als je tenminste beetje goede kleding hebt en je straks niet zit te koukleumen op de motor.
Ben zelf ruim 2 jaar geleden (in de zomervakantie, dat dan weer wel) naar de Ardennen gereden op de mountainbike. Vanaf Steenwijk (kop van Overijssel) was dat een 500 km. Wel leuk, afgezien van de tegenwind en regen :X

Als ik het op de fiets-fiets kan.... O-) :P
 
2e optie gekozen want het waren echt niet alleen mannen die ik in België en Frankrijk op de motor tegenkwam. Maar zoals al eerder door anderen aangehaald is, jezelf kleden op de kou en op tijd stoppen om op te warmen zijn belangrijk, maar ook extra alert blijven voor de gevaren van dde herfst( natte bladeren op de weg). 500 kilometer op een dag is bij een beetje behoorlijk weer goed te doen, maar als de temperatuur zakt heb je wel langere pauze's nodig om weer op te warmen. Je bent dan wel langer onderweg.

Veel plezier op je rit ennuh,... hou de verf boven!! :]

:W "Opa"Jan
 
Ik weet uit ervaring dat zonder goede kleding je echt terugkomt als een ijspegel.
Dus als je gaat kleed je erop.
 
Ik ben waarschijnlijk al wat laat met mijn antwoord, maar zelf pas terug van de Ardennen.... En geloof me heeeeeeeeeel erg warm gekleed... Niks aan te doen: je blijft het koud krijgen na een half uurke zenne... Ik heb 5u gedaan over 220 km, gewoon omdat ik vaak moest stoppen om op te warmen in de auto (belachelijk, mr als je vingers klam zijn... en je precies geen controle meer hebt over je gas... ben je toch maar blij dat je lief mee rijdt op de 'ouderwetse' manier ;-)).

Ik had nieuwe winterhandschoenen, met speciale onderhandschoenen me aangeraden in een winkel. Ik zou naar de Ardennen geraken zonder koude handen... Nou, vergeet dat maar. In de Ardennen is het trouwens bijzonder koud. Mooi wel, maar na wat ik nu weet: ik zou niet meer vertrekken.

Bovendien zijn de gladde blaadjes er erg gevaarlijk, dus kan je toch niet echt genieten van het bochtenwerk...

Ik zou het je dus afraden.
 
als je echt bang bent voor de kou dan kun je altijd nog verwarmde kleding nemen.

alle gekheid op een stokje. Ik rij het hele jaar door, met een goed pak is dat goed te doen. enige wat je wel even moet doen is een paar goede handschoenen nemen en een paar goede schoenen. Dat zijn echt de enige plekken waar je het echt koud gaat krijgen.

vergeet ook niet om je rits goed dicht te maken, dat scheelt een hoop aan kou bij je borstkas.


Wat versta jij dan onder goede handschoenen?
 
Ben vandaag nog geweest met 7 vrienden. Totaal zo'n 230 km gemaakt. is op zich goed te doen, maar op sommige stukken is het inderdaad behoorlijk glad door bladen en nat wegdek.
Ander puntje van aandacht: er rijden momenteel veel boeren met tractoren rond die een berg modder op de weg achterlaten. Wordt je niet echt vrolijk van in de bochten
Ondanks dit was het in ieder geval weer genieten :)
 
Laatst bewerkt:
Niet gaan.
In de Ardennen kan het al beginnen te vriezen, donkere weggetjes liggen nu vol met bladeren en kunnen spekglad zijn. Als de zon al schijnt, dan is het meteen een laagstaande zon waardoor je zelf weinig ziet en slecht gezien wordt. Ik ben vorige week zaterdag nog een dagje in de Ardennen geweest: was goed te doen maar vooral vanwege die laagstaande zon hou ik het de komende maanden bij korte ritjes in de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan