Assen TT en WSB: volgend jaar thuis voor de buis?

Volgend jaar blijf ik lekker thuis

  • zeker weten

    Stemmen: 11 34,4%
  • misschien

    Stemmen: 1 3,1%
  • ligt aan het weer

    Stemmen: 2 6,3%
  • nee, ik wil erbij zijn

    Stemmen: 18 56,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Nieuwe noordlus brengt alleen maar voordelen:
[*]Vanaf de tribunes is straks de hele noordlus te zien (zoals het motodrome in Hockenheim
[*]Kortere baan betekent meer ronden, dus je ziet het veld vaker langskomen
[*]Strubben blijft er gewoon inzitten

[egomodus]Wij gewone stervelingen mogen straks hopelijk het lange circuit rijden, dus inclusief de Strubben :9~ [/egomodus]

Ik zie het dus duidelijk niet als slopen. Het karakter van Assen blijft behouden, wat heb je verders aan een Noordlus als er maar 2x per jaar gereden wordt?
:^ Alleen die nieuwe bocht zou het al waard zijn :9~
 
Ze moeten Assen laten zoals het is,of het moet zijn i.v.m de veiligheid zoals bij de G.T bocht om meer uitloop te creeren,de nieuwe motorparkeerplaatsen zijn zeker een verbetering.Het Assen van nu is een overblijfsel van een héél oud stratencirquit en als je alles gaat verbouwen kan je net zo goed een oval neerleggen dan zie je ze ook vaker voorbijkomen.En peperdure merchandise kan je nu ook kopen.Ze kunnen voor dat geld beter meer vidiwalls plaatsen dan kan iedereen die 40euro betaald de races goed volgen en heb je helemaal geen commentator nodig, hoewel het op eurosport helemaal niet meer zo slecht is,Mr TT is denk ik eindelijk afgeserveerd.En als iedereen zich wel goed gedraagd zoals nu ook het geval was,kunnen we ook weer in de noordlus zitten en genieten,want daar komen we als motorsportliefhebbers toch voor??????? :] :] :] :]
De Haarbocht, Witterdiep en Madijk bestaan ook nog niet zo lang (begin jaren '80?). Daarvoor reden ze nog om het verkeerspark heen. Een groot deel van de Noordlus (op de Ossebroeken na) is dus geen overblijfsel van een 'héél oud stratencircuit'. Veel historie gaat er dus niet verloren met de komende aanpassing.
 
De Haarbocht, Witterdiep en Madijk bestaan ook nog niet zo lang (begin jaren '80?). Daarvoor reden ze nog om het verkeerspark heen. Een groot deel van de Noordlus (op de Ossebroeken na) is dus geen overblijfsel van een 'héél oud stratencircuit'. Veel historie gaat er dus niet verloren met de komende aanpassing.
Je heb gelijk hoor,wat is nou 20 jaar. :) :) :) :) En het zijn wel degelijk oude straten,die gebruikt zijn na de verandering in '84 en dus toch "historie".
Ik heb de indruk dat er handige zakenlui/projektontwikkelaars weer eens een hoop poen zien,want ik zie met een "themapark" voor de motorsport zelf geen voordelen.
Deze discussie ging over de veranderingen en veiligheid en gaat nu gaat nergens meer over, :z :z :z
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect hoor!!!!

Maar wie zit er nou te wachten op amusement naast :? de baan?!
Je amusement is toch een dagje motorracen kijken!!!! Verder vind ik de aanpassingen niet gepast. De Noordlus ( oud of niet ) is één van de mooiste plekken van het circuit!!!! En als al die sjonnies ( lees: het publiek ) die in 2002 de TT na afloop hebben vern**kt (!!!!!!!!) zich nou gewoon gedragen hadden, dan hadden we nu nog steeds in de Noordlus kunnen zitten!! En dan had je ze langer gezien dan dat ze in 2006 door één bocht voor je langs blazen, terwijl je achter je waarschijnlijk een zootje herrie hebt waardoor je de ( nu al ) slechte spiekers niet meer hoort.
Assen is onder de coureurs ook één van de mooiste banen. Nou hebben ze het bij de laatste verbouwing van de veenslang al zo gevaarlijk gemaakt dat er een coureur is overleden!! Dan kunnen ze beter die knik voor en de Ruskenhoek zelf onder handen nemen om het VEILIGER :( te maken, inplaats van de Noordlus te vernaggelen, door er een attractie park te bouwen ( waar geen enkele echte motorsport fan op zit te wachten ). Die verbouwing bij de G.T.- bocht kan trouwens ook nog gevaarlijk worden. Ik weet niet of het iemand is opgevallen tijdens de finish van het WSS, maar Curtain zijn motor kwam aardig omhoog. En aangezien de coureurs daar minder gevaar zullen zien bij de 'hoge' tribune zullen ze proberen harder door de G.T.-bocht te gaan. Wat kan leiden tot een valpartij en een 'vliegende' motor, die bovenop de tribune zou kunnen landen!!! |(
 
Laten we helemaal niks meer doen aan de baan, gewoon zou houden zoals het nu is. Dan weten we in ieder geval zeker dat er over een jaar of 5 geen GP meer wordt verreden.

:Z
 
Laten we helemaal niks meer doen aan de baan, gewoon zou houden zoals het nu is. Dan weten we in ieder geval zeker dat er over een jaar of 5 geen GP meer wordt verreden.

:Z
Waarop is dat dan gebaseerd en waarom moet je gapen als iemand een andere mening heeft ? :? :? :? :?
 
Met alle respect hoor!!!!

Maar wie zit er nou te wachten op amusement naast :? de baan?!
Je amusement is toch een dagje motorracen kijken!!!! Verder vind ik de aanpassingen niet gepast. De Noordlus ( oud of niet ) is één van de mooiste plekken van het circuit!!!! En als al die sjonnies ( lees: het publiek ) die in 2002 de TT na afloop hebben vern**kt (!!!!!!!!) zich nou gewoon gedragen hadden, dan hadden we nu nog steeds in de Noordlus kunnen zitten!! En dan had je ze langer gezien dan dat ze in 2006 door één bocht voor je langs blazen, terwijl je achter je waarschijnlijk een zootje herrie hebt waardoor je de ( nu al ) slechte spiekers niet meer hoort.
Assen is onder de coureurs ook één van de mooiste banen. Nou hebben ze het bij de laatste verbouwing van de veenslang al zo gevaarlijk gemaakt dat er een coureur is overleden!!
Verlegging van de veenslang was noodzakelijk omdat het paddock te klein werd. Verder lagen de veenslang en de ramshoek te dicht bij elkaar. Volgens mij is de grindbak in de Ramshoek na de verbouwing ook flink groter geworden. Dit jaar was er ook een crash in de Ramshoek (Saelens?), de motor ging daarbij over de banden. In de oude situatie had de motor waarschijnlijk OP de veenslang gelegen.
Dan kunnen ze beter die knik voor en de Ruskenhoek zelf onder handen nemen om het VEILIGER :( te maken, inplaats van de Noordlus te vernaggelen, door er een attractie park te bouwen ( waar geen enkele echte motorsport fan op zit te wachten ). Die verbouwing bij de G.T.- bocht kan trouwens ook nog gevaarlijk worden. Ik weet niet of het iemand is opgevallen tijdens de finish van het WSS, maar Curtain zijn motor kwam aardig omhoog. En aangezien de coureurs daar minder gevaar zullen zien bij de 'hoge' tribune zullen ze proberen harder door de G.T.-bocht te gaan. Wat kan leiden tot een valpartij en een 'vliegende' motor, die bovenop de tribune zou kunnen landen!!! |(
De coureurs rijden toch wel op de grens. Ze zullen echt niet anders gaan rijden als de uitloop toevallig wat groter is. Heb nog nooit een motor in de GT in het publiek zien liggen. Als ze echt dichtbij komen, zullen de stalen hekken en staalkabels de motor wel tegenhouden.
 
Laatst bewerkt:
Waarop is dat dan gebaseerd en waarom moet je gapen als iemand een andere mening heeft ? :? :? :? :?

Iemand mag gerust een andere mening hebben. Op deze manier probeer ik duidelijk te maken dat Assen het zich niet kan permiteren om niet te blijven vernieuwen, omdat ze dan in no-time buiten spel staan en dan niet alleen een circuit hebben wat net als vroeger was, maar ook een TT dat iets van vroeger was omdat het er niet meer is.

Wie heeft er trouwens moeite met iemand met een andere mening? Als Joris zijn mening geeft en dat met argumenten onderbouwt(volgens mij is dat de kern van een forum) dan doe je dat af met een oneliner dat ie persé het laatste woord moet hebben. Waarom doe je dat als iemand anders een andere mening heeft?
 
Joris :"Ik zal en moet het laatste woord hebben". :X :X :X
Rare manier van discussie voeren heb jij :X

Btw ik kan me herinneren dat hieronder wat anders stond ... beetje onnodig om op zo'n manier je posts aan gaan te passen. Maak dan gewoon een nieuwe reply ...
Je heb gelijk hoor,wat is nou 20 jaar. :) :) :) :) En het zijn wel degelijk oude straten,die gebruikt zijn na de verandering in '84 en dus toch "historie".
Ik heb de indruk dat er handige zakenlui/projektontwikkelaars weer eens een hoop poen zien,want ik zie met een "themapark" voor de motorsport zelf geen voordelen.
Deze discussie ging over de veranderingen en veiligheid en gaat nu gaat nergens meer over, :z :z :z
 
Dat themapark in de oude noordlus kon ons motorliefhebbers meer gaan opleveren dan wij allen denken...
Binnen de regering wordt op dit moment gekeken naar 2 á 3 top-evenement locaties in Nederland. Deze moeten te gebruiken zijn voor grote evenementen. Er wordt o.a. gekeken naar Biddinghuizen (Lowlands) en Assen. Wel worden er eisen gesteld aan bereikbaarheid, parkeermogelijkheden e.d.
Met de aanpassing van de Noordlus voldoet het TT circuit perfect aan gestelde eisen (sterker nog, ze kunnen het nu nog naar de eisen toeschrijven)

En waarom is dat voor ons motorrijders leuk?
Het zal invloed hebben op de geluidseisen...positieve invloed! :}
Naar het zich laat aanzien worden de eisen voor de evenement-locaties flink ruimer....
 
Dat themapark in de oude noordlus kon ons motorliefhebbers meer gaan opleveren dan wij allen denken...
(...)
En waarom is dat voor ons motorrijders leuk?
Het zal invloed hebben op de geluidseisen...positieve invloed! :}

Laten we het hopen. Als je het nuchter bekijkt is het eigenlijk een wonder dat er in Nederland nog een GP is. Dat komt alleen maar doordat de TT zo'n gevestigde naam is in Nederland (de staatstelevisie en zelfs bewindslieden kunnen er niet omheen) én doordat de mensen van het Circuit van Drente met hun tijd meegaan. Dat moet ik toch wel toegeven. Kijk maar naar de Belgen. Francorchamps is toch ook een tamelijk legendarische baan, maar zij hebben het gewoon laten versloffen, met als resultaat dat België geen GP meer heeft. Coureurs komen graag in Assen, voor verschillende redenen: mooie baan, veel publiek, aparte sfeer én de race is op zaterdag, zodat ze op zondag nog even naar Amsterdam kunnen.

Een andere reden dat Assen in Nederland door de vele motorhaters wordt 'gedoogd' is dat er zelden of nooit problemen zijn met het publiek. Twee jaar geleden was een negatieve uitschieter, gelukkig lijkt het erop dat het maar een incident was. Dankzij die rukkers van toen zitten we nu dus wel achter prikkeldraad, met visitatie aan de poort e.d. Toch moet ik wel zeggen dat ik, ondanks mijn negatieve praatjes vaak wel trots ben op het motorpubliek. Iedereen die wel eens een voetbalwedstrijd heeft bijgewoond weet hoe anders het kan zijn...
 
Het feit dat op Franchorchamps sinds meer dan 10 jaar geen GP meer gereden wordt heeft maar één reden en die reden heet: Bernie Eikelstone.


Trouwens: vrougah, toen waren er hekjes van ca. 1mtr hoog waar je lekker op kon leunen en that was that. Als er iemand voor dat hek ging zitten werd hij direct door het publiek teruggeroepen. De hekken zoals ze er nu staan, staan er al minimaal 10 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Rare manier van discussie voeren heb jij :X

Btw ik kan me herinneren dat hieronder wat anders stond ... beetje onnodig om op zo'n manier je posts aan gaan te passen. Maak dan gewoon een nieuwe reply ...
Ik dacht ook dat het een nieuwe reply zou worden,ouwe lullen zijn niet zo handig met computers. Misschien lukt het zo beter,verder ben ik uitgediscusseerd.......
............Laterz. 8-)
 
ok........

Ocampa, Joris, Tapey en iedereen die hun mening deelt. Jullie zijn allemaal zo van die voorstanders voor dat 'pretpark', maar daar zijn er toch al genoeg van in Nederland ( Six flags, Efteling, etc. ) Leg me nou is uit wat je het laatste weekend van juni ( of het eerste weekend van september ) op Assen komt doen????
Als ik er namelijk ben kom ik voor het motorracen. Als ik wil karten ga ik wel naar Huizen ( Coronel ) of Meidrecht ( Bleekemolen ) of welke kartbaan dan ook. En als ik wil winkelen of een terrasje wil pakken ga ik wel naar Amsterdam ofzo.
Die nieuwe 'noordlus' draagt helemaal niet bij aan de veiligheid van het circuit. Wat de G.T.-bocht betreft.... Dat is net zo onwaarschijnlijk als dat er iemand in de ruskenhoek ten val zou komen, toch?! Nou hebbe de GP-coureurs het goed gekeurt, maar het zou me niets verbazen. Men kan niet alles voorkomen, maar 'uitlokking' lijkt me niet echt slim. En nog ff-ies iets, ik heb Saelens zien vallen ( vanaf de winterdijk-tribune ), maar kan niet herinneren dat zijn motor over de banden duikelde. Lijkt me dat de Marshalls em daarachter hebbe gezet, denk u nie?!
 
Laten we helemaal niks meer doen aan de baan, gewoon zou houden zoals het nu is. Dan weten we in ieder geval zeker dat er over een jaar of 5 geen GP meer wordt verreden.

:Z

Ja, want Jerez, Catalunya, Mugello, Donington, Brno, Jacerapagua, Sepang en Philip Island zijn de laatste vijf jaar ook constant verbouwd hè
wijsneus :+

En die andere circuits waar aanpassing hebben plaatsgevonden, daar was het om VEILIGHEIDS overwegingen!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ja, want Jerez, Catalunya, Mugello, Donington, Brno, Jacerapagua, Sepang en Philip Island zijn de laatste vijf jaar ook constant verbouwd hè
wijsneus :+

En die andere circuits waar aanpassing hebben plaatsgevonden, daar was het om VEILIGHEIDS overwegingen!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja
 
ok........

Ocampa, Joris, Tapey en iedereen die hun mening deelt. Jullie zijn allemaal zo van die voorstanders voor dat 'pretpark', maar daar zijn er toch al genoeg van in Nederland ( Six flags, Efteling, etc. ) Leg me nou is uit wat je het laatste weekend van juni ( of het eerste weekend van september ) op Assen komt doen????
Als ik er namelijk ben kom ik voor het motorracen. Als ik wil karten ga ik wel naar Huizen ( Coronel ) of Meidrecht ( Bleekemolen ) of welke kartbaan dan ook. En als ik wil winkelen of een terrasje wil pakken ga ik wel naar Amsterdam ofzo.
Die nieuwe 'noordlus' draagt helemaal niet bij aan de veiligheid van het circuit. Wat de G.T.-bocht betreft.... Dat is net zo onwaarschijnlijk als dat er iemand in de ruskenhoek ten val zou komen, toch?! Nou hebbe de GP-coureurs het goed gekeurt, maar het zou me niets verbazen. Men kan niet alles voorkomen, maar 'uitlokking' lijkt me niet echt slim. En nog ff-ies iets, ik heb Saelens zien vallen ( vanaf de winterdijk-tribune ), maar kan niet herinneren dat zijn motor over de banden duikelde. Lijkt me dat de Marshalls em daarachter hebbe gezet, denk u nie?!

Dit is wat er op dat 'themapark' moet komen:
http://www.tt-assen.com/cms/InkortingNoordlus06-07-2004-1322.html
een attractief entreeplein, waarmee het publiek ook op dat gebied betere faciliteiten geboden kunnen worden
Daarin zijn opgenomen: een hotel met congresfaciliteiten, een evenementenhal, een detailhandelgebouw, motorcafé met aangrenzend een bowlingcentrum, een fun factory annex gamehal, een danszaal, een flight simulator, een kartcentrum met aangrenzend een sportauto assemblage faciliteit, een motor experience centrum inclusief motormuseum, een fitness aqua-welness en spa centrum evenals circuit ondersteunende faciliteiten zoals fastfood accomodaties, merchandising en toiletten welke gedeeltelijk onder de nieuwe Noordlus tribune zullen worden gerealiseerd.
Aan sommige dingen hebben wij wel iets, aan andere zaken totaal niks. Het gaat erom dat het circuit 365 dagen per jaar geld op kan leveren. :)

En ja, ik kom in eerste instantie voor het motorracen. Maar ook voor een gezellig weekend. Beetje kamperen, gezelligheid. En als dat bij het circuit kan (op loopafstand van de camping) kan ik dat alleen maar toejuichen. De bands die je tijdens de TT Nacht in het centrum ziet, kun je ook bij het circuit neerzetten. Ben je ooit in Brands Hatch geweest? Daar is ook vanalles naast de baan te doen, tot 's avonds laat. Alleen al daarvoor ga je naar Brands.

Over Saelens heb ik me misschien vergist, maar ik dacht toch echt een motor OVER de banden heen te hebben zien gaan. Ik zat ook in de GT.
 
Zoveel Six Flags zal hier niet passen :)

img-a1c488c1061ad30c5992c0636b6b03c6.jpg
img-cee7c036f931e18c4ad89ef8e76be2f4.jpg
 
Ocampa, Joris, Tapey en iedereen die hun mening deelt. Jullie zijn allemaal zo van die voorstanders voor dat 'pretpark', maar daar zijn er toch al genoeg van in Nederland ( Six flags, Efteling, etc. ) Leg me nou is uit wat je het laatste weekend van juni ( of het eerste weekend van september ) op Assen komt doen????

Ik kom ook voor de wedstrijden. Een beetje sfeer er omheen, dat hoort er bij. Ik moet wel zeggen dat ik altijd wat meewarig mijn schouders ophaal als ik die vele types zie die tijdens de wedstrijden liggen te snurken. Dat zijn meestal de boertjes van buut'n, die eens per jaar van moeder de vrouw de beest mogen uithangen. Maar ieder z'n meug. Het hoort er ook wel een beetje bij.

Als Assen een aparte status krijgt waardoor de TT veilig is gesteld, en hopelijk ook vele vele circuitdagen, zonder gezeik over een beetje geluid of de broedende mestkever, dan vind ik alles best.

Over die hoge hekken: die staan er toch nog geen tien jaar? Volgens mij is het nog maar sinds kort dat we na afloop niet over de baan naar de parkeerplaaten lopen, via de kortste weg, maar helemaal moeten omlopen en dan met z'n allen dringen voor de uitgang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan