Auto en motor samen rijden??

6 mrt 2011
58
0
Groningen
Vind het wel leuk om deze toppic te openen en mijn verhaal van vandaag hier nog even neer te pennen.

Vandaag kwam de motor van Gerard uit de winterstalling... eindelijk voor ons beide *D
Voor hem en ik deel ook wel in zijn vreugde, eindelijk weer op de motor en met de motor weer als vervoermiddel maakt het voor ons beide gemakkelijker om naar het werk te gaan zeker als je allebei onregelmatige diensten werkt, dan ben je niet afhankelijk van elkaar en kunnen we vanaf dit moment ook blijvend vertoeven op de camping ;)

Wat ik in dit bericht wel kwijt wil is dat...... ik bracht hem dus met de auto naar de dealer, waar we de motor weer op konden halen en we zouden terug gaan naar de camping en we zouden ook nog even langs het tankstation gaan om te tanken.

Aangezien het na enige tijd weer is dat hij op de motor zit, wilde hij rustig aan doen en achter mij blijven rijden. Wat ik wel bemerkte, is dat hij achter mij aan rijdende, een machine die gemakkelijk harder wil, ik ook wel iets harder ging rijden om hem ook lekker door te kunnen laten rijden. Heb toen we op het laatste stukje snelweg teken gegeven, van man ga er even lekker vandoor en ik zie je wel bij de tank.
Hij begreep mijn signaal, maar wilde er 1 afslag te vroeg vanaf gaan, dus ik seinde met mijn groot licht en deed mijn knipperlicht naar links van.... je moet er hier nog niet af, ik ga aan dat ie nog op de snelweg moest blijven. hij begreep de boodschap en kwam ook weer terug.
Ik realiseerde op het moment dat ik het deed, dat ik even de mede weggebruikers vergeten was in de zin van, dat hun mijn knipperlicht naar links uit zien doen en misschien wel schrokken.

Moreel van het verhaal?
Hoe veilig is het als je als auto en motor met elkaar oprijd?
 
Het voertuig rijdt niet uit zichzelf, en dus zul je de vraag naar de bestuurder van dat moment moeten beantwoorden..
 
Err, heb je nog nooit in een auto achter iemand aan gereden? Is precies hetzelfde op de motor :z

edit: met natuurlijk extra expressieve gebaren van verveling en 'duurt lang' *D
 
Laatst bewerkt:
ik geloof dit verhaal niet...

De vrouw maakt de man duidelijk dat ie verkeerd rijd :?

Hij ging een afslag te vroeg en dat heb ik hem duidelijk weten te maken, zag in zijn spiegel dat ik groot licht gaf en richting even naar links, dus ik ben duidelijk geweest en zoals ik al in mijn verhaal schreef, ik moet zelf even de auto's naast mij schrik aangejaagd hebben met deze actie :o , bang dat ik daadwerkelijk naar links had willen komen.........


:+
 


Dus toch levensgevaarlijk :+

Maar het gaat hier eigenlijk niet over het samen rijden met de motor, maar of jou actie wel of niet slim was. Had je dit namelijk ook gedaan als je achter een auto aan had gereden en deze er een te vroeg af wilde? Zo ja, I've made my point. ;)
 
Die wel al meer dan 30 jaar schadevrij rijd *D

Jij kan wel 30 jaar schadevrij rijden..Maar heb al weleens in je binnespiegel gekeken,watvoor een chaos jij achterlaat met je acties en seinen hhahaha.... :+


Ff ontopic.. Mijn vriendin rijdt regelmatig achter mijn aan, we letten op elkaar kwestie van goed spiegelen..
 
Laatst bewerkt:
Zolang je op tijd richting aan geeft en alles kan het prima, zelf ook wel paar keer gedaan nu, ik in de auto, ander op de motor :) Ruimte geven en rekening houden dat de motor toch echt sneller is :)

Andersom, moet ik mn vader dat nog even leren als hij met de auto met mij mee rijd :P
 
Ik ben nooit een fan geweest van "samen rijden".
Hoewel we af en toe wel naar dezelfde bestemming rijden spreken we over het algemeen gewoon af dat we elkaar aan het andere eind wel weer zien en dat ieder gewoon zijn eigen rit rijdt. :]

Mocht het een lange (internationale) rit zijn dan plannen we meestal zaken als "we zien elkaar bij het eerste tankstation na deze of gene afslag/stad/gereden kilometers" voor een koffie/peuken pauze.

:)
 

Jij kan wel 30 jaar schadevrij rijden..Maar heb al weleens in je binnespiegel gekeken,watvoor een chaos jij achterlaat met je acties en seinen hhahaha.... :+


Ff ontopic.. Mijn vriendin rijdt regelmatig achter mijn aan, we letten op elkaar kwestie van goed spiegelen..
_O- _O- :} :}
 
Als wij de motor ophalen uit de winterstalling (2 uur noordelijker) dan gaan we zeker niet samen terug rijden. 1x gedaan en ja de automobilist gaat zeker harder rijden, je teveel in de gaten houden etc. Oplossing: wij vertrekken dan met minimaal 30 minuten verschil.
 
Als wij de motor ophalen uit de winterstalling (2 uur noordelijker) dan gaan we zeker niet samen terug rijden. 1x gedaan en ja de automobilist gaat zeker harder rijden, je teveel in de gaten houden etc. Oplossing: wij vertrekken dan met minimaal 30 minuten verschil.

auto harder rijden...?
 
auto harder rijden...?
Ja? Mijn vriendin rijdt 130 op de cruisecontrol..ik ga minimaal 140-150km/h op de snelweg. Daarnaast kan ik veel sneller inhalen. Oftewel ze gaat me bij proberen te houden.

Oh en gewoon met elkaar rekening houden hebben we ook geprobeerd hoor, dus beiden 120-130 rijden. Dan nog vond ze het niet fijn..2 uur lang iemand in de gaten houden op de weg vind ze niet leuk/handig.
 
Je moet die riem wat laten vieren, het is geen hondje. :+

Eerst wegwuiven, 'ga maar lekker buitenspelen', en vervolgens terugfluiten....

Vrouwen, het ene zeggen, en wat anders bedoelen. :?
 
Ik ben nooit een fan geweest van "samen rijden".
Hoewel we af en toe wel naar dezelfde bestemming rijden spreken we over het algemeen gewoon af dat we elkaar aan het andere eind wel weer zien en dat ieder gewoon zijn eigen rit rijdt. :]

Mocht het een lange (internationale) rit zijn dan plannen we meestal zaken als "we zien elkaar bij het eerste tankstation na deze of gene afslag/stad/gereden kilometers" voor een koffie/peuken pauze.

:)
:^

Wij rijden ook 2x per jaar richting vakantieadres met 1 motor (zoon van 12 achterop) en 1 auto (zoon van 6 achterin). Meestal is er al gelijk file rond Amsterdam dus dan is degene die met de motor gaat sneller (duh). Op de een of andere manier komen we elkaar wel weer tegen onderweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan