Automatische decompressie vermoorden

Hoe elimineer ik het autokleplichtcrappergedoe

  • Andere nokkenas

    Stemmen: 2 11,8%
  • Nokkenas bewerken

    Stemmen: 5 29,4%
  • Tuimelaar bewerken

    Stemmen: 1 5,9%
  • Elemenere? Lekker laten zitten

    Stemmen: 9 52,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
wat een hoop werk!!! ik ontvet de boel gewoon goed en vul die gaatjes voorzichtig met epoxy (xrmanu)

heb je dat bij je 650 gedaan? en wat is het nut daarvan behalve moeilijker starten :?
 
Ondanks een oud topic, toch even een reactie;

Ik zat met het zelfde probleem maar heb 't als volgt opgelost:

Vanaf je stuur loopt er een kabel naar de cilinderkop die een soort tuimelaar bedient. Dit is de handmatige decompressie.
Diezelfde tuimelaar op je kop wordt ook bediend door een kabel vanaf je kickstarter, dat is de automatische decompressie.

Als ik gewoon die 2e kabel (vanaf kickstarter naar de cilindcerkop) verwijder dan ben ik van het hele probleem af!

Waarom heb je je halve blok verbouwd als het ook zo kan?
 
Ondanks een oud topic, toch even een reactie;

Ik zat met het zelfde probleem maar heb 't als volgt opgelost:

Vanaf je stuur loopt er een kabel naar de cilinderkop die een soort tuimelaar bedient. Dit is de handmatige decompressie.
Diezelfde tuimelaar op je kop wordt ook bediend door een kabel vanaf je kickstarter, dat is de automatische decompressie.

Als ik gewoon die 2e kabel (vanaf kickstarter naar de cilindcerkop) verwijder dan ben ik van het hele probleem af!

Waarom heb je je halve blok verbouwd als het ook zo kan?

dat is een ander systeem :z
dat van martijn werkt op centrifugaalkrachten
 
weet het oud topic, maar beter hier in verder gaan, dan een nieuwe met hetzelfde onderwerp.

klopt het dat als je die zooi eraf haalt en 2 soort van busjes blijven zitten
die je er niet uitkrijgt?? rechthoekige en ronde. Mogen blijven zitten?

En ik zit nog met het dichmaken van het gaatje.
Vloeibaar metaal, zou dat blijven zitten? Want het draait toch best snel rond,
en hoe goed is de hechting aan de nokkenas, want weet niet wat voor materiaal dat
is. Anders misschien ook maar iets uitboren, en popnagel erin.
Klote alleen dat ik dat tandwiel er gelijk weer terug heb laten oppersen.
 
Nou snap ik heel de discussie eventjes niet. Je wilt het decompressie mechanisme verwijderen omdat je hem anders niet snel genoeg gestart krijgt. Volgens mij krijg je hem juist niet meer door de compressie heen als je je decompressor niet hebt?

Nou heb ik zelf een XR600 93 gehad en heb nu een Husky TE610 97 en bij beide motoren gebruik ik de decompressor-handle nooit. Misschien helpt het dat ik 100kg weeg. Bij de nieuwere motoren krijg je dan volgens mij een echt probleem.

Basjecross heeft een YZ426 Supermoto, maar deze krijg ik met mijn 100kg niet door de compressie heen getrapt.

Zit ik nou ff niet op te letten, of volg ik de discussie even niet.
 
Nou snap ik heel de discussie eventjes niet. Je wilt het decompressie mechanisme verwijderen omdat je hem anders niet snel genoeg gestart krijgt. Volgens mij krijg je hem juist niet meer door de compressie heen als je je decompressor niet hebt?

Nou heb ik zelf een XR600 93 gehad en heb nu een Husky TE610 97 en bij beide motoren gebruik ik de decompressor-handle nooit. Misschien helpt het dat ik 100kg weeg. Bij de nieuwere motoren krijg je dan volgens mij een echt probleem.

Basjecross heeft een YZ426 Supermoto, maar deze krijg ik met mijn 100kg niet door de compressie heen getrapt.

Zit ik nou ff niet op te letten, of volg ik de discussie even niet.

je zit niet op te letten.
ik heb de automatische erafgeknald, en de handmatige laten zitten (Zal gek zijn om die eraf te halen ;) )

zo en wie het nu nog vraagt
:(

heb volgens mij nooit gezegd dat het goed werkt :)

het werkt goed.
kan het iedereen aanraden...gewoon even compressie zoeken, hendeltje in, kick, start, lopen...klaar...geen gezeik.

Nokkenas gaat binnenkort misschien in de verkoop (wauw een echte martijn modified nokkenas) want ik ga voor het snellere spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan