Bagage meenemen op supersport (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandoR6

MF veteraan
2 mrt 2003
1.047
0
Leiden
Sind kort ben ik in het bezit van een '06 R6, en ben van plan om hiermee de nodige tripjes naar het buitenland te gaan maken. Ik vraag me alleen af hoe ik het beste mijn bagage kan meenemen. Mijn oude magneet tanktas plakt niet op het kunstof gedeelte van mijn tank, en de kont is te smal om fatsoenlijk een bagagerol op vast te knopen.
Een rugzak vind ik ook niet alles omdat dit je beperkt in de bewegingsvrijheid.

Ik zit er nu aan te denken om een paar zadeltassen aan te schaffen en ben benieuwd naar ervaringen en eventueel foto's hiervan op een ss. Ander ideeen zijn natuurlijk ook welkom . :)
 
hey ik heb pas geleden een 2ehands orrigineel yamaha tassen set gekocht voor mijn r6..misschien zijn ze nog ergens uit te halen??hier een foto ervan hoe ze bij de vorige eigenaar erop zaten..ikzelf heb een bagster tankhoes voor over me tank waar ik een tanktas van bagster kan opklikken..zullen ze denk ik ook wel voor jou motor hebben..
de combie gaat goed samen hoor..en ziet er ook nog een goed uit haha overal mooie yamaha logo's op *D
full
 
ik heb zelf een lange spanband, daarmee krijg ik een flinke bergrugzak vrij gemakkelijk op mijn bandit, steekt de tas wel wat over (achter) maar ook in de breedte gaat het prima, ook geen last met rijden.
heb je bagagehaken onder je kontje zitten?
 
2 jaar geleden op mijn sprint st. een sport tour maar zonder koffers ook afhankelijk van zadeltassen.
Het ging prima trouwens. Het jaar erop had ik koffers speciaal voor de vakantie en daar ging niets meer in als in de tassen.

Die pleister is na een botsing met een schotse wandelende shoarma schotel. Motor was 5 weken oud. Dom schaap :o

full
 
Vorig jaar naar Frankrijk geweest op een cbr 600F, ok....niet helemaal een supersport, maar komt in de buurt! Ik heb hiervoor zadeltassen van het merk DIFI gebruikt! Ideaal moet ik zeggen......Er zit een waterdichte binnenzak in en ze zijn in breedte verstelbaar, en makkelijk te bevestigen!! Ik, als vrouw zijnde, had nog plek genoeg over, het was dus niet nodig om een rugzak mee te nemen!!

Heb helaas op dit moment geen foto voor je, omdat ik niet thuis achter de pc zit!!
Ze zijn eigenlijk precies hetzelfde als op de foto van Snellenburg!

Succes ermee, en alvast een fijne vakantie *O* !!
 
Laatst bewerkt:
Bagagerol moet echt prima passen.. kan me niet bedenken waarom dat niet zou gaan..

Geen spanbanden gebruiken, maar elastieken banden, die trekken zichzelf namelijk strak..
 
achter kant van m'n sv is als ss achter kant te rekenen :9

heb zadeltassen van oxford en die zitten prima zou zelfs nog iemand achter op kunnen

21-09-07006.jpg


21-09-07004.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is dit geen oplossing dan?

Het voorkomt in ieder geval dat je lak beschadigd als dat nylon gaat schuren...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

LoL, Dat is echt geen gezicht zeg, maar opzich wel een goed idee ! Op de foto's is ook goed te zien hoe weinig ruimte er achterop een R6 aanwezig is om wat kwijt te kunnen. Die Oxford tassen oid. lijken mij tot nu toe een van de beste opties. Ik vraag me alleen af of je lak hier niet erg van beschadigd omdat de tassen er toch constant tegenaan schuren. En hoe zit het met de maximale snelheid, ik las nl. eens in een gebruiksaanwijzing dat je met dit soort tassen beter niet harder dan 120 km/u kunt rijden.
 
LoL, Dat is echt geen gezicht zeg, maar opzich wel een goed idee ! Op de foto's is ook goed te zien hoe weinig ruimte er achterop een R6 aanwezig is om wat kwijt te kunnen. Die Oxford tassen oid. lijken mij tot nu toe een van de beste opties. Ik vraag me alleen af of je lak hier niet erg van beschadigd omdat de tassen er toch constant tegenaan schuren. En hoe zit het met de maximale snelheid, ik las nl. eens in een gebruiksaanwijzing dat je met dit soort tassen beter niet harder dan 120 km/u kunt rijden.

Ziet er misschien niet uit maar je hoeft er na je vakantie ook niet mee rond te rijden ja...

Laat mensen maar lachen, deed m'n neefje ook tot ie z'n oxford tassen eraf haalden 2 zwarte lijntjes op z'n kontje zag aan weerszijde waar toch voor de tocht lak zat...
 
ducktape over t kontje en dan oxford zadeltassen erop, nog nooit problemen mee gehad
 
full


Ik plak boeklon op het kuipwerk als ik bagage op het kontje bevestig. Wel is boeklon wat lastig te verwijderen als het er al een tijdje op zit :(

In het begin monteerde ik mbv een spanband een redelijke weekend tas achterop, tegenwoordig gebruik ik een tailpack. Mijn vriendin heeft een tassenset van oxford.

We halen met droog weer makkelijk de 200 km/h, alleen in de regen wanneer je regen hoezen gebruikt voor de oxford, lijken dat net ballonen waardoor je echt niet meer door kunt rijden :(

Hierbij moet ik wel vermelden, dat ik uitsluitend in hotels en pensions slaap :P
 
Laatst bewerkt:
Op een GSX-R 750 K5 heb ik ook Oxford zadeltassen.
Ik heb voor bescherming een soort doek (is ook stroef en daardoor gaat het schuiven tegen!) over de buddy/kont gelegd.
Let op bij de bevestigingsbandjes: die willen ook langs je kuip schuren! Vergeet daar geen bescherming te plaatsen. (bandjes tussen tas en duosteppie)

Omdat de knipperlichten vrij hoog zaten, moest ik kleinere monteren. Ik kon de tassen niet naar voren plaatsen want dan kon mij duo haar voeten niet meer kwijt...

Robert

full
 
Gewoon 2 tanktassen van de lidl, de achterste is open geritst en dus hoger en meer berg ruimte.

Tip: koop zo'n antislip kofferbak mat en doe die onder beide tassen dit voor komt schuiven en nog belangrijker krassen. Gewoon op maat knippen en vast plakken met duck tape. Spanbandje erom heen voor de zekerheid (naast de standaard riempjes) hoge(re) snelheden geen probleem. Dit was voor een langweekend ruimte over, kan me voor stellen als je 3 weken gaat dat je te kort komt dan zijn zij tassen wellicht een optie. Howel ik hierbij ook nog een rugzak op kon doen waar veel lichte spullen in kunnen. Maar dat word toch vervelend op de duur dus zij tassen een beter optie.



full
 
Laatst bewerkt:
dit is ook nog een optie: maatje van me zijn VFR

full


zo'n rol is bij de outdoor winkel te krijgen kan onwijs veel in en is niet duur. Matje eronder en spanbanden en klaar. Ook verkrijgbaar bij louis (maar dan 2 keer zo duur)
 
Heb jij deze tas zelf? Ik ben wel benieuwd hoe hij bevalt, ik zit er aan te denken deze te kopen voor de weekendjes weg op mijn v-max. Maar als je op bovenstaande link klikt kan je hem daar niet bestellen, je word doorgestuurd naar de importeur voor nederland maar er is nergens te vinden waar ze in de winkel liggen...weet iemand waar deze te koop zijn?

Ik ben toevallig vandaag ff wat motorzaken afgeweest om wat bagage-systemen in het echt te kunnen bekijken. Onder andere bij Hein-Gericke geweest en Motozoom in A'dam. Daar in de buurt zit ook een motorzaak die vooral in Italianen doet en die had ook de cargobag liggen. Ik ben daar netjes geholpen en mocht eventueel een keer met de motor langskomen om hem op mijn fiets te proberen(was nl. met het koekblik). De naam van deze zaak weet ik niet maar hij zit ongeveer 100mtr bij motorcentrum Amsterdam vandaan, dus dat kan niet missen, en is vanuit purmerend volgens mij goed te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan