Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Balen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oma Karin

Rookie
21 jul 2020
12
65
Eindelijk het rijbewijs en sta je klaar voor de allereerste rit met je motor die al een tijdje staat, start de motor niet!!! Benzine gutst er onderuit en de nieuwe accu zo goed als leeg. Waarschijnlijk door roest in de tank en carburateur die schoongemaakt moet worden... Wat een domper
 
Och wat sneu. Hoe lang heeft je motor stil gestaan?
Ik verwacht dat er een benzine filter in zit die roest zou tegen houden. Daardoor zouden de carburateurs niet moeten overstromen.
Als je carburateurs een tijd lang droog hebben gestaan kunnen de O-ringen tussen de carburateurs uitdrogen. Ze gaan dan lekken zodra er weer benzine in komt.
Roest in je tank zou je kunnen checken door gewoon er in te kijken met een lampje (zaklantaarn of telefoon)
 
  • Onderwerp starter
  • #4
Er zit idd roest in de tank. Toto nu toe nog niemand gevonden in regio 070 die op korte termijn iets kan doen.
 
Jammer, ik had nog hoop dat je te somber was.
Misschien kun je je accu nog redden door hem aan een lader te hangen.
 
Accu effe aan de lader.
Maar het andere probleem...........................
Tja, dat krijg je ervan als je E10 hebt getankt. Tank ZERO ethanol!
 
@Oma Karin als je al met roest in je tank begint heb je best een weg te gaan. Tank legen, schoonmaken, ontroesten. Brandstofsysteem reinigen, inclusief carbs, hoeveelheid werk is best afhankelijk van de mate van verontreiniging maar kan goed oplopen... Stel dat je in Ypenburg woont, dan kan je best onder onze begeleiding je motortje in orde komen maken, en voor zo lang die het niet doet mag je mijn Kawasakitje wel lenen, een K250C...
 
Laatst bewerkt:

Als dat geen grandioos aanbod is!
 
Eh.... nee hoor. Sinds de invoering van E10 benzine is het aantal problemen met carburateurs en lekkende brandstoftanks enorm gestegen.

Data die dat ondersteunt (behalve van horen zeggen) en andere oorzaken uitsluit is er nog steeds niet helaas.

En zonder enige achtergrond informatie zeggen dat een roestige tank en een lekkage door E10 komt is klinkklare onzin. Dat is zeggen dat je een gebroken been hebt omdat je rookt, want dat veroorzaakt ook zo ongeveer alle gezondheidsproblemen tegenwoordig.
Er zijn talloze andere mogelijke oorzaken namelijk.
 
T beste is om de e10 gelovers lekker te laten ,met geluk hebben ze nergens last van ,en anders denken ze nog wel is terug aan de waarschuwingen ,t is troep!
 

Wie heeft het over horen zeggen? Ik niet!

Ik tref het in de werkplaats de laatste tijd veel vaker aan, dan voor de invoering van E10. Ook kunststof tanks die openbarsten door materiaalspanning... maar je mag het ontkennen hoor. De praktijk wijst anders uit.
 
Gaan we nou hier ineens de E10 discussie die in tientallen andere topics al aangeroerd wordt ineens voortzetten? Daar gaat het toch helemaal niet over
Precies. Dat dus!

Af en toe is het best frustrerend dat "alle topics" herleid lijken te worden richting E10 en/of geluidsoverlast de laatste tijd. Er is meer op de wereld!
 
Laatst bewerkt:
Kijk.. een oplossing. Mooi gebaar @Rob RD
 
Mooi gebaar maar hoe denk je dat de verz. reageert bij schade?
En hoe zit het dan met je schadevrije jaren (over al je motoren)?
Ik zou hem alleen via motorshare o.i.d. uitlenen.
 
gaan we weer...
Wat nou “Gaan we weer?"
Of je geeft een onderbouwde reactie of je negeert het.
Gaat er mij om dat er meerdere lezers rekening mee houden dat ze niet zomaar even een motor uitlenen zonder de eventuele gevolgen onder ogen te zien.

Hoe jij er verder over denkt zal mij aan mijn reet roesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.