m-eijkholt
KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
Hallo,
Ik ben bezig met een fireblade project, hier ben ik een usd voorvork in aan het bouwen.
De voorvork van de KTM superduke is het geworden, dit om het 5 spaakswiel wat KTM in deze motor gebruikt, de radiale rem bevestiging en de zwarte kleur.
bij het passen van het t-stuk in het balhoofd van de cbr900rr (sc28) blijken de lagers te passen. de as is ongeveer 33mm te lang.
nou vraag ik me af hoe ik dit het best kan oplossen.
de bovenkant is voorzien van een verdikking voor het lager, een schroefdraad in het midden en een versmalling voor de kroonplaat.
gewoon van de bovenkant 33mm afslijpen is dus geen optie.
volgens mij blijven er twee opties over namelijk,
balhoofdpen uit de onderste kroonplaat halen en 33mm "laten zakken".
uit het midden een stuk van 33mm wegslijpen, en hem weer aan elkaar lassen..
ik ben niet echt in voor de tweede optie, omdat er nogal wat krachten op komen te staan.
en een nieuwe as draaien zie ik ook nog niet zitten.
laat jullie ervaring en ideeen maar horen!
Ik ben bezig met een fireblade project, hier ben ik een usd voorvork in aan het bouwen.
De voorvork van de KTM superduke is het geworden, dit om het 5 spaakswiel wat KTM in deze motor gebruikt, de radiale rem bevestiging en de zwarte kleur.
bij het passen van het t-stuk in het balhoofd van de cbr900rr (sc28) blijken de lagers te passen. de as is ongeveer 33mm te lang.
nou vraag ik me af hoe ik dit het best kan oplossen.
de bovenkant is voorzien van een verdikking voor het lager, een schroefdraad in het midden en een versmalling voor de kroonplaat.
gewoon van de bovenkant 33mm afslijpen is dus geen optie.
volgens mij blijven er twee opties over namelijk,
balhoofdpen uit de onderste kroonplaat halen en 33mm "laten zakken".
uit het midden een stuk van 33mm wegslijpen, en hem weer aan elkaar lassen..
ik ben niet echt in voor de tweede optie, omdat er nogal wat krachten op komen te staan.
en een nieuwe as draaien zie ik ook nog niet zitten.
laat jullie ervaring en ideeen maar horen!