Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dat voor die paar cent ,dat je je daar al druk om maakt .Ik zie ergens eindelijk een onderscheid, betreffende de echte mototrrijder dan wel de niet echte motorrijder ;
Een echte motor rijder rijdt met gebalanceerde wielen !!
Maar ff zonder gekheid ; dat er zoveel simpelen rondrijden die zeggen dat ze zonder gebalanceerde wielen rijden en daar ook niets van voelen.. verbaasd me serieus !
Blijkbaar niet genoeg gevoel met de motorfiets ? Rijden alleen extreem lage snelheden? Hebben teveel comfort en voelen daardoor niets ?
Ik weet dat je het bij een fiets met veel comfort veel minder snel voelt maar alsnog wil je toch de boel goed voorelkaar hebben ?
Ik ken gewoon verhalen van mensen die er andere ventieldopjes op hadden gezet en het hele stuur begon te slingeren bij bep
Dat kan ik ook roepen met het woordje "zonder", lekker leeg dusEen echte motor rijder rijdt met gebalanceerde wielen !!
Nou nou, dat is nogal een statement, en hierbij staat geen smiley. Als het niet trilt, trilt het niet toch? Heb je het wel eens geprobeerd zonder? Ik verwacht van niet, want jij denkt dat dat rampzalige resultaten geeft. Als je het nooit geprobeerd heb, hoe kun je degenen die dat wel gedaan hebben dan "simpelen" noemen?Maar ff zonder gekheid ; dat er zoveel simpelen rondrijden die zeggen dat ze zonder gebalanceerde wielen rijden en daar ook niets van voelen.. verbaasd me serieus !
Blijkbaar niet genoeg gevoel met de motorfiets ? Rijden alleen extreem lage snelheden? Hebben teveel comfort en voelen daardoor niets ?
Dat hier motorrijders zijn die hun (voor)wiel niet laten balanceren en dan bij het rijden tot meer dan 200 km/h geen trillingen ondervinden danken we aan de betere technieken bij het maken van velgen èn van banden
mijn spaak kunsten zijn redelijkDat hier motorrijders zijn die hun (voor)wiel niet laten balanceren en dan bij het rijden tot meer dan 200 km/h geen trillingen ondervinden danken we aan de betere technieken bij het maken van velgen
Wat is de redenering daarachter?ok, ik zal er eens heel even over nadenken, maar denk niet dat van gedacht ga veranderen : voor wel achter niet
Dat kan ik ook roepen met het woordje "zonder", lekker leeg dus
Nou nou, dat is nogal een statement, en hierbij staat geen smiley. Als het niet trilt, trilt het niet toch? Heb je het wel eens geprobeerd zonder? Ik verwacht van niet, want jij denkt dat dat rampzalige resultaten geeft. Als je het nooit geprobeerd heb, hoe kun je degenen die dat wel gedaan hebben dan "simpelen" noemen?
Gelukkig snap je mn post precies zoals die bedoel is , het eerste was inderdaad een grapje maar het tweede deel ben ik bloed serieus in !
Misschien had ik een ander woord kunnen kiezen maar ik vind sommige mensen echt te simpel.. kon er niet echt een netter/ beter woord voor kiezen met een lichtere lading..
De vraag is ; trilt het niet of word het niet gevoeld ? ( het laatste kan correct zijn )
is het per direct slecht en of gevaarlijk ? waarschijnlijk niet.. indirect zal het toch wat gevolgen kunnen hebben ( heb er al een voorbij zien komen )
Of ik het zelf eens gedaan heb ? Nee tuurlijk niet !! Ik laat mn banden vervangen en meteen balanceren en ja, ik sta daar zelf bij
Alleen weet ik wel dat ik wel eens met wassen/poetsen een loodje verlies, hiervan merk ik niets maar ik laat het wiel dan alsnog weer balanceren ( als ik het loodje niet gewoon weer op de plek kan plakken.. al ben ik er van overtuigd dat die 5 gram niet /nauwelijks uitmaakt )
Ik vind de mensen die het zonodig zelf moeten doen en niet balanceren dus simpel omdat ik er geen goeie reden voor zie, behalve besparen op een tientje en dus risico lopen.. daarbij roept iedereen altijd dat ze het spul in goeie staat willen houden en het prima verzorgd word.. ik heb daar mn eigen gedachtes over.
achteraan merk je sowieso niets van, al scheelt het 40 gram. wie zegt van wel geloof ik niet.Wat is de redenering daarachter?
En hoeveel kilometer rijden die circuitgasten per keer, of tussen twee bandenwissels, of twee onderhoudsmomenten? Da's niet te vergelijken. Leuk argument hoor, alleen jammer dat het geen argument is.
Je spreekt jezelf redelijk tegen.. het is retebelangrijk en onbegrijpelijk dat mensen het overslaan, maar als je een loodje verliest merk je er geen bal van.
Het is simpel, als je zelf je banden wisselt (wel op stippie letten) is dynamisch balanceren alsvast een gedoe, want daarvoor moet je speciaal weg en daarnaast doet het op een motor weinig. Statisch balanceren kan eventueel thuis, en mocht ik merken dat het nodig ging zijn ging ik er de spullen voor kopen. Ik merk gewoon helemaal niks, en ik ben echt geen figuur met totaal geen gevoel voor het apparaat, maar ik zie geen reden om dan extra spullen te kopen en er extra tijd aan te besteden.
Ik heb niet zo'n zin in de drogreden over hoe onveilig motorrijden toch al is, en alles moet permanent tip-top zijn en weet ik veel wat, als het geen merkbaar effect heeft, heeft het dat niet. En voor dat het gevaarlijk wordt, moet het eerst merkbaar zijn.
Tis wel grappig dat je vakmensen voor simpel uit maakt.
aan alle niet-simpelen : ga eens kijken op circuitdagen hoeveel banden er gewisseld worden, hoeveel daarvan er gebalanceerd worden , welke tempo sommigen daarvan rijden (echt gevaarlijke zotten zijn het, weten die niet dat dat gevaarlijk is ??? e) n vraag hen dan eens waarom ze ze niet balanceren.
en nog 1 voor alle niet-simpelen : voor je je versleten band er af haalt, test hem eerst eens op onbalans en laat dat hier eens weten ...
Waar verdraai ik jouw woorden?Je pikt het er precies zo uit dat het jou past
Namelijk? Dat ik zelf ook wel eens nadenk, ik plaats van hersenloos instructies opvolgen? Heb jij die magnetronstickers uit Amerika ook nodig? Geen beestjes in je magnetron proberen te drogen of wat is het...Zolang jij het houd op : als het geen merkbaar effect heeft, heeft het dat niet. weet ik genoeg.
Vloeistoffen verversen: natuurlijk gaat dat gewoon volgens schema, wat is dat voor rare vergelijking? Als vloeistoffen te oud worden kun plotseling remdruk verliezen door lucht in het systeem, dat is levensgevaarlijk. Een band zo ver oprijden dat het geen rubber meer is dat de weg raak is levensgevaarlijk. Dat is dat loodje ammenooitvanzelangzalzeleven niet. Hoe kom je er überhaupt bij dat ik normaal onderhoud allemaal zou overslaan? Hoe haal je het in je hoofd dat ik met alles living-on-the-edge risico's neem? De meerwaarde van dat verrekte loodje merk ik écht niet, het ís niet gevaarlijk, dus dat doe ik inderdaad niet. Het heeft geen zin om er telkens andere voorbeelden bij te halen, dat is gewoon bullshit.Hoef je dus je vloeistoffen ook niet te verversen ? en de band pas als de lek is ? Kom op man..
Heb een tijdje rond gelopen bij Rafael Sinke en na de race is de achterband soms wel een halve omwenteling gedraaid op de velg dus balanceren aan achterzijde heeft weinig nut.Bij een circuit fiets zou het dan juist vele malen belangrijker moeten zijn want daar ga je tot op of net over de grenzen van de banden en vering en kunnen van de rijder
130km/u ~ 36m/s
Omtrek voorband 1,85m
~19 toeren per seconde
Afstand loodje uit midden (17") ~ 20cm.
Omtrek afstand loodje 1,25m
Omtrek snelheid loodje 23,75m/s
Kracht (N) = (massa(kg) x snelheid(ms/)^2)/straal (m)
? = (0,025 x 23,75 x 23,75)/0,2
? = 70Nm?
Iemand die het wil dubbel checken? 25 gram bij 130km/u = 7kg onbalans?