Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt als een zwerende vinger. Daarom balanceren, want je schudt alles kapot. Als je dat niet voelt moet je stoppen met motorrijden en traktor gaan rijden
raag hen dan eens waarom ze ze niet balanceren.
Bij een circuit fiets zou het dan juist vele malen belangrijker moeten zijn want daar ga je tot op of net over de grenzen van de banden en vering en kunnen van de rijder
? = 70Nm?
Listig om dit zo neer te kwakken, je weet nooit wat de echte nononono's uit gaan vreten.Jullie zijn allemaal knettergek.
Gewicht toevoegen aan onafgeveerd materiaal is zo 1978....
Hier is wat je veel beter kunt doen : je haalt gewicht weg precies tegenover de plek van onbalans.
Dit kun je bewerkstelligen door spaken of stukjes daarvan weg te dremelen ,of met de haakse slijper
of pneumatische boorhamer kleine of grote gaten in de velg o.i.d. te maken.
Het werkt fantastisch .
Onbalans voel je bij één snelheid en de veelvouden ervan. Het kan dus zijn dat je je onbalans bij 75 hebt , dan heb je als je tussen de 150 en 300 blijft geen last
Ik heb ook in de race gewerkt en alles, maar ook alles werd gebalanceerd.
Niet 70N?
hoeveel nut heeft dat achteraan als de band draait op de velg ... ? zelfs op mijn crossmobylette met een pk of 6-7 pk hebben we er last van !
Alleen werd in het ONK met standaard wielen gereden dus draaiende band.
Er zijn aftermarket wielen waarbij zitting voor de hiel van de band ruwer gemaakt is.
7kg onbalans op een motor met 140kg gewicht op dat wiel, lijkt mij dan een wieldruk variatie van +-5%. Kan me opzich best voorstellen dat het niet altijd opvalt. Sommige motoren hebben best flexibele voorvorken. En zijn ook niet altijd de motoren om hem regelmatig onderin te remmen (flex verminderen).
Totaal geen nut.. Ik had net banden van 19"x 335 te doen die overigens met die 450 PK gewoon op hun plaats blijven zittenhoeveel nut heeft dat achteraan als de band draait op de velg ... ? zelfs op mijn crossmobylette met een pk of 6-7 pk hebben we er last van !
Helaas kom je altijd "voorbij" die onbalans snelheid.... dus balanceren.dus enkel bij 75 en veelvouden ervan is er onbalans, bij al de andere snelheden niet ?
En al de niet-simpelen schreeuwen van de daken dat het voor je veiligheid is ... dus rijdt geen 75 of veelvoud en het is niet gevaarlijk ...
Bizar eigenlijk dat je daar niks van merkt..!Mijn beide velgen hebben 30 gram erop. Dat zou dan al 8,5kg worden. Lijkt me dat op het circuit bochten gerust met een 180km/u genomen worden.
180km/u ~ 50m/s
Omtrek voorband 1,85m
~27 toeren per seconde
Afstand loodje uit midden (17") ~ 20cm.
Omtrek afstand loodje 1,25m
Omtrek snelheid loodje 33,75m/s
Kracht (N) = (massa(kg) x snelheid(ms/)^2)/straal (m)
? = (0,030 x 33,75 x 33,75)/0,2
? = 170N
17kg..
Circuitfiets + rijder ~250kg. ~125kg per as ~13,5% wieldruk variatie..
Er zijn aftermarket wielen waarbij zitting voor de hiel van de band ruwer gemaakt is.
Waar verdraai ik jouw woorden?
Namelijk? Dat ik zelf ook wel eens nadenk, ik plaats van hersenloos instructies opvolgen? Heb jij die magnetronstickers uit Amerika ook nodig? Geen beestjes in je magnetron proberen te drogen of wat is het...
Vloeistoffen verversen: natuurlijk gaat dat gewoon volgens schema, wat is dat voor rare vergelijking? Als vloeistoffen te oud worden kun plotseling remdruk verliezen door lucht in het systeem, dat is levensgevaarlijk. Een band zo ver oprijden dat het geen rubber meer is dat de weg raak is levensgevaarlijk. Dat is dat loodje ammenooitvanzelangzalzeleven niet. Hoe kom je er überhaupt bij dat ik normaal onderhoud allemaal zou overslaan? Hoe haal je het in je hoofd dat ik met alles living-on-the-edge risico's neem? De meerwaarde van dat verrekte loodje merk ik écht niet, het ís niet gevaarlijk, dus dat doe ik inderdaad niet. Het heeft geen zin om er telkens andere voorbeelden bij te halen, dat is gewoon bullshit.
Alleen werd in het ONK met standaard wielen gereden dus draaiende band.
vermits bijna niemand die wielen heeft is dat weinig relevant.
Bizar eigenlijk dat je daar niks van merkt..!
Daar is dan ook wel aanleiding voor.Weet dat ze in de dragrace wereld korte parkertjes door de velgrand in de hiel van de band draaien om het slippen van de band tov de velg te voorkomen.
Wie begon er ook alweer over "simpelen"? Dat insinueert dat jij het dermate veel beter weet dat ik toch wel een goed onderbouwde reactie mag verwachten, waarin je aantoont dat er daadwerkelijk iets schort aan mijn observatiesMag ik het trouwens bijzonder vinden dat jij moeite hebt met mijn mening/opvatting maar zelf wel je eigen mening/opvatting er door dramt ?
Wie begon er ook alweer over "simpelen"? Dat insinueert dat jij het dermate veel beter weet dat ik toch wel een goed onderbouwde reactie mag verwachten, waarin je aantoont dat er daadwerkelijk iets schort aan mijn observaties
Maar ik vind het inderdaad simpelen, en heb zelfs uitgelegd waarom ik dat vind.
Dat jij er bij blijft dat er niets mis mee is om niet te balanceren insinueert dat jij het ook beter zou weten, helaas kwam er van jou kant geen onderbouwde uitleg.