bandenspanning 2.5/2.9 oke??

jeff limburg

MF'er
16 feb 2012
92
0
parkstad
is het okee als ik mijn bandenspanning op 2.5 en 2.9 hou?
heb michelin road pilot 2 banden op en yamaha fz6 en ben geen snelweg monster haha.
 
Doe het wel een beetje rustig aan (normaal rijden). Asfalt is nog koud en je banden komen ook nog niet echt lekker op temperatuur nou.

Met een wat lagere bandenspanning heb je sneller wat meer temperatuur in je banden, maar dan nog werkt 't asfalt nú nog niet echt mee.....
 
Volgens Michelin én Yamaha is dat inderdaad de juiste bandenspanning, ja ;)

EN @ Hierboven: Waarom zou je er onder gaan zitten?
omdat je op het circuit met een lagere spanning rijdt omdat je banden daar zeikheet worden, en het dus op de openbare weg ook best wel stoer is..

bijkomend voordeel is dat je dan weer een topic kan starten waarin je kan zeggen dat je met 2000 km je banden opgerookt hebt.
 
Wat een vreemd advies.
2.5 en 2.9 is precies goed.

En wie denkt dat ie op de openbare weg zijn banden zo warm kan rijden dat dat teveel is; mag mij uitleggen hoe hij/zij dat doet.
Tja we kennen onze vriend natuurlijk niet, maar een berijder van 50 kilo en veel secundaire wegen heeft wel een andere belasting dan een snelwegridder van 100 kilo met daar nog eens een duo bij. ;)

Dus laten we van die andere tienden'bar ook geen drama maken. :+
 
Laatst bewerkt:
omdat je op het circuit met een lagere spanning rijdt omdat je banden daar zeikheet worden, en het dus op de openbare weg ook best wel stoer is..

bijkomend voordeel is dat je dan weer een topic kan starten waarin je kan zeggen dat je met 2000 km je banden opgerookt hebt.

*kuch*

Ik rij op straat ook gewoon met 2.5/2.9, en doe nog steeds maar 3000km met een achterband. :+
 
Klopt. Met name Michelins zijn best gevoelig voor de juiste bandenspanning. Ga je er maar even onder zitten dan voelen ze al snel erg beweeglijk aan.

Dat ervaar ik met de Pilot Power 2ct ook inderdaad, maar na een paar kilometer zijn ze al dusdanig opgewarmd dat ze perfect aanvoelen. Ik rijd op 2,3 en 2,5. Veel grip, slijten mooi rond af en heb niet het idee dat ze overmatig slijten met na 5000 km nog 2,5 mm over. (gezien rijstijl dan)
 
Post maar eens een foto van je schoonmoeder :+
full
 
Ook ik rij 2.5 en 2.9 in mijn MPR's. Ik heb op advies van de banden boer een tijdje hieronder gereden, maar had het idee dat mijn fiets meer zwabberde in de bochten, nu met 2.5 en 2.9 perfect sturende fiets.
Het is trouwens altijd het beste de bandenspanning aan te houden die de fabrikant van je fiets opgeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan