Bandit topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben eigenlijk ook niet zo logo-geil, 'less is more' als je het mij vraagt, wel netjes hoe ie de wiseco logo's eruit heeft gefreesd en Yosi erin!

Is die ketting nou een k*t-excuus om geen bigbore erin te schroeven ;)?
Je moet alleen wel je carter ook gaan bewerken, dat word ook wat lastig met de dremel thuis... :+
Nee, hoeft niet. Hij heeft een 1340... tja, dan zeg je ook zowat. Tot 1216 hoef je geen gekke toeren uit te halen, vandaar dat je die ook relatief veel ziet. Overigens moet je dan wel zelf je cilinders even opboren :+ Nieuwe bank is alleen maar duurder...
Lock-up clutch ziet er wel erg gaaf uit ja.. wat doet zon ding eigenlijk extra? als ie op toeren komt zet ie hem vast da ie niet meer kan slippen in zn powerband ofzo?
Vergrendeld inderdaad je koppeling zodra hij op toeren komt, gaat letterlijk op slot dus kan niet meer slippen. Niet nodig als je geen extreme toeren uithaalt, aan de andere kant... Dan kunnen er wel menselijke koppelingsveren in :P
 
Oeh, ik heb een idee, wacht ff

Needles%20dynojet.jpg

Needles%20dynojet%2B1.jpg

Needles%20dynojet%2B2.jpg

Needles%20dynojet%2B3.jpg


Ah, dat denkt makkelijker :+

  • +3 is wat ik had voordat ik besloot er nog eens naar te kijken :X Veel te rijk dus, verbaast me eigenlijk dat ik er nog 1:15 mee kon halen :P Verklaart het stotteren bij het wegrijden (is nu ook weg) en het irritante stotteren onder halve belasting op snelwegsnelheden.
  • +2 nog niet geprobeerd
  • +1 heb ik nu... Mooi direct... tot 7.000 toeren. Dan niet zozeer een dipje, maar een gapend gat in de begroting.
  • 0 had ik hiervoor... dat was eigenlijk best wel behoorlijk goed, alleen pakte het gas wat vertraagd op.

+meer = rijker overigens, heb geen armere instellingen geprobeerd nog. Was't overzicht op een gegeven moment een beetje kwijt, nu kan ik hetsystematisch aanpakken :P

Tenminste... zodra die sneeuw weer weg is :+ Nu rijden tot daar aan toe, nu planken om te kijken of je afstelling klopt is een beetje pushing it. Bovendien wordt dat ding voor geen meter warm nu :+
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn die roze ringetjes :P?
Ik kan het clipje, groen en wit nog wel plaatsen... ringetjes ken ik niet :+
 
Nee, hoeft niet. Hij heeft een 1340... tja, dan zeg je ook zowat. Tot 1216 hoef je geen gekke toeren uit te halen, vandaar dat je die ook relatief veel ziet. Overigens moet je dan wel zelf je cilinders even opboren :+ Nieuwe bank is alleen maar duurder...Vergrendeld inderdaad je koppeling zodra hij op toeren komt, gaat letterlijk op slot dus kan niet meer slippen. Niet nodig als je geen extreme toeren uithaalt, aan de andere kant... Dan kunnen er wel menselijke koppelingsveren in :P
Ja ok, 1216 dan kun je ook je blok laten opboren dacht ik, maar tis wel weer wat centen...
1340 is ook wel erg rigoureus :Y

Vraag me met zon koppeling wel af wat ie doet als je met flink wat toeren en slippende koppeling optrekt, maar dan zul je wel de vergrendeling opentrekken zeker.. lullig als het ineens vastslaat en je met je rug op het asfalt ligt ;)
 
Ja ok, 1216 dan kun je ook je blok laten opboren dacht ik, maar tis wel weer wat centen...
1340 is ook wel erg rigoureus :Y

Vraag me met zon koppeling wel af wat ie doet als je met flink wat toeren en slippende koppeling optrekt, maar dan zul je wel de vergrendeling opentrekken zeker.. lullig als het ineens vastslaat en je met je rug op het asfalt ligt ;)
Beetje afhankelijk van hoe je hem af stelt... meestal gaat ie bij zo'n 6000 toeren op slot (centrifugaal), je moet best wel leren optrekken als dat een probleem is op een 1000+ :P
 
Beetje afhankelijk van hoe je hem af stelt... meestal gaat ie bij zo'n 6000 toeren op slot (centrifugaal), je moet best wel leren optrekken als dat een probleem is op een 1000+ :P
Hmm das best apart dan! dus zodra je koppeling maar iets aangrijpt boven de 6K slaat hij dan gewoon vast... Tis maar wat je fijn vind :+
 
Ben ik nou gek of was het als volledige set een stuk nuttiger geweest? :+ Ik zag em al een stuk eerder en vond het wel interessant... maar toen bedacht ik me dat ie helemaal niet op m'n motor past. MkII only dus :)

Mwah... valt wel mee. Alleen het rek is typegebonden. Dus je kan prima voldoende gebruikte koffers erbij kopen... En ik heb nu alleen het rek nog over dus een prijsje kunnen we er wel van maken :) . Ik moet dat spul gewoon kwijt. ligt in de weg en neemt veel ruimte in beslag
 
Hmm das best apart dan! dus zodra je koppeling maar iets aangrijpt boven de 6K slaat hij dan gewoon vast... Tis maar wat je fijn vind :+
Je hebt verschillende soorten, ik weet er ook het fijne niet van. Je hebt ze die letterlijk op slot gaan, je hebt ze ook die die koppeling gewoon idioot hard aan gaan drukken. Laatste is waarschijnlijk handiger inderdaad. Aan de andere kant... Trek jij met 6000tpm op? Schakelen kan ook zonder koppeling, en als je dan toch al aan het racen bent is dat nog sneller ook...
 
Hallo mensen, ik had een vraagje. Heeft iemand wel eens met een ander kontje gereden, of andere kappen oid.

ik vind namelijk zelf de bandit kont minder mooi dan veel andere, en zat dus te denken aan een ander kontje. Nou betekent dat vaak een ander subframe etc etc, omdat de meeste een R6/R1 kontje willen.
Nou zat ik even te kijken, maar in deze 3 subframes (FZ6-firestorm-GT) lijken de lijnen erg veel op die van een bandit subframe. Zou het dan niet mogelijk zijn (met natuurlijk wat ijzer) om deze kappen op een bandit subframe te krijgen ?

Even ter verduidelijking:
http://motoride.sk/motodb/pic/Suzuki-Bandit600N-04.jpg
Zie lijnen v/h subframe bandit.

Fazer 600
http://www.fazerplaza.nl/fazer2/com...ge/product/Yamaha_Fazer_600_48d3a555e6bb8.jpg

VTR1000 Firestorm
http://www.xaraxone.com/FeaturedArt/ps/assets/images/Honda_Firestorm.jpg

Hyosung GT
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2005models/2005-Hyosung-GT650b.jpg
 
Laatst bewerkt:
alles is mogenlijk, ik vraag me af waarom je niet een kontje inc.subframe van een andere motor erop zou zetten?
lijkt mij makkelijker en de kans dat je een nieuw zitje aan moet schaffen/meten is toch al vrij groot.
als je een beetje kan lassen is het waarschijnlijk nog sneller ook( tenzij je een alu subframe wilt gebruiken.)

edit:
vind je 3 voorbeelden niet echt een verbetering trouwens :P
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk wel mooier en makkelijker voor de kap montage, maar het is niet terug te draaien. Of althans, niet makkelijk.

Als je de kappen zou aanpassen (dmv stripjes etc) zodat deze goed gemonteerd zijn. Dan zou je deze ook makkelijk kunnen demonteren en weer voor ori kappen gaan.

En of het beter oogt, tja dat is smaak.

Misschien volgend jaar maar eens een beetje passen (enig probleem, waar kan je kappen passen ?!) en even me a'spatbord netjes maken.
 
Het is natuurlijk wel mooier en makkelijker voor de kap montage, maar het is niet terug te draaien. Of althans, niet makkelijk.

Als je de kappen zou aanpassen (dmv stripjes etc) zodat deze goed gemonteerd zijn. Dan zou je deze ook makkelijk kunnen demonteren en weer voor ori kappen gaan.

En of het beter oogt, tja dat is smaak.

Misschien volgend jaar maar eens een beetje passen (enig probleem, waar kan je kappen passen ?!) en even me a'spatbord netjes maken.
Je moet ook nog zien dat je een zadel weer netjes aan laat sluiten op je tank, dat maak je ook niet zomaar weer ongedaan gok ik.
En ik zou inderdaad wel ff verder zoeken naar nog meer opties ;)
 
Ik ben al enkele weken het hele internet aan het afzoeken naar dit sierplaatje voor mijn Bandit 1200 Kult.
Ondertussen ben ik het wel al op verschillende foto's tegengekomen, dus het moet ergens verkrijgbaar zijn.
Ik heb wel al van deze plaatjes gevonden zonder de gleufjes, met het suzuki logo en met de tekst 'Bandit' .
Maar ik zoek dezelfde als op de foto:
Naamloos.jpg

Wie ooo wie ???
 
Ik ben al enkele weken het hele internet aan het afzoeken naar dit sierplaatje voor mijn Bandit 1200 Kult.
Ondertussen ben ik het wel al op verschillende foto's tegengekomen, dus het moet ergens verkrijgbaar zijn.
Ik heb wel al van deze plaatjes gevonden zonder de gleufjes, met het suzuki logo en met de tekst 'Bandit' .
Maar ik zoek dezelfde als op de foto:
[afbeelding]
Wie ooo wie ???
Elke staalboer met een lasersnijder kan ze voor je maken ;)
Ff een kartonmodel maken, maten op papier en buigen kun je zelf wel met een dun alu plaatje..
 
Elke staalboer met een lasersnijder kan ze voor je maken ;)
Ff een kartonmodel maken, maten op papier en buigen kun je zelf wel met een dun alu plaatje..

Dat is inderdaad zo. Maar ik ben al op 2 plaatsen prijs gaan vragen om dit uit te snijden met een lasercutter, en ik viel bijna van mijn stoel toen ik de prijs hoorde.
Volgens mij moet dat ergens verkrijgbaar zijn, want ik ben al verschillende foto's van verschillende moto's tegengekomen op het net, met identiek hetzelfde plaatje.
 
Zo daar ben ik weer. Inmiddels weer volledig hersteld en volgende week ga ik weer aan de slag.
Heeft toch 4 weken geduurd voordat ik weer een beetje mobiel was.
Motor is total loss verklaard en opgehaald door Boonstra. Iemand nog onderdelen nodig?: http://link.marktplaats.nl/401636346

Nu is het verzekeringsgeld en de rechtszaak tegen de vrouw die mij aanreed afwachten en dan opzoek naar iets anders.
 
Zo daar ben ik weer. Inmiddels weer volledig hersteld en volgende week ga ik weer aan de slag.
Heeft toch 4 weken geduurd voordat ik weer een beetje mobiel was.
Motor is total loss verklaard en opgehaald door Boonstra. Iemand nog onderdelen nodig?: http://link.marktplaats.nl/401636346

Nu is het verzekeringsgeld en de rechtszaak tegen de vrouw die mij aanreed afwachten en dan opzoek naar iets anders.

top dat je weer volledig hersteld bent!
 
Dan zet ik em hier nog wel in de tuin :+ Of voor m'n verzameling of zo...


That reminds me, ik moet m'n 1200 blok nog weer in elkaar zetten zodat pa en ma daar niks meer over te zeuren hebben en ie in 1 deel in de tuin kan :+

Ligt nu nog ietwat over de garage verspreid... Mooi klusje voor morgen :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan