Barrel doorverkopen?

Pilot

MF veteraan
2 mrt 2004
2.611
1
Chronia, Griekenland
Je leest van tijd tot tijd verhalen van mensen die een motor hebben waar werkelijk helemaal niets van wil kloppen.

Dan dit stuk, dan dat.
Kapitalen aan reparaties en het blijft huilen met de pet op.

Vaak eindigt zo'n verhaal met de opmerking dat de motor toch nog voor een leuke prijs verkocht is.

In zo'n geval zadel je dus willens en wetens een andere motorrijder op met een barrel (en als het een 'leuke prijs' was denk ik niet dat er bij gezegd is dat hij vaker wèl stuk is dan niet).

Wat doe jij met zo'n motor?
Neem je je verlies en verkoop je hem voor een zacht prijsje aan iemand die hem ondanks de gebreken toch wil hebben? (Dus je zegt gewoon dat het een barrel is)

Of hou je je mond en verkoop je hem aan een sukkel die wel de volle prijs op tafel legt omdat hij er de ballen verstand van heeft?


(Ik heb zo'n geval gehad, ik heb hem gratis weggegeven aan iemand die het ermee wilde proberen)
 
Zoveel gevallen, zoveel verhalen, zoveel mogelijkheden.

Maar kans ik groot dat ik hem in onderdelen zou verkopen en zo alleen op de motor (bv) mijn verlies nemen.
 
Gewoon eerlijk zijn en niet te duur van de hand doen.
Als je de bedonderd staan ze toch binnen no time weer bij je aan de deur.
Dus je schiet er niets mee op
 
ik zeg slopen en de onderdelen apart verkopen.(levert vaak nog meer op ook) als je hem namelijk eerlijk verkoopt voor een schappelijke prijs gaat hij waarschijnlijk naar een handelaar die minder eerlijk is en hem met een beetje oplappen weer voor het volle pont verkoopt. verkoop je hem voor het volle pont dan zou ik dat zeker niet op een forum of op andere manier melden want daar zijn de meeste motorijders niet van gediend.
 
ik zeg slopen en de onderdelen apart verkopen.(levert vaak nog meer op ook) als je hem namelijk eerlijk verkoopt voor een schappelijke prijs gaat hij waarschijnlijk naar een handelaar die minder eerlijk is en hem met een beetje oplappen weer voor het volle pont verkoopt. verkoop je hem voor het volle pont dan zou ik dat zeker niet op een forum of op andere manier melden want daar zijn de meeste motorijders niet van gediend.

:^ Zo heb ik mijn 2e soes 400 ook verkocht! Leverde meer op dan straatwaarde zoals ie erbij stond!
 
of erbij vermelden dat dat ding gaar is of idd onderdelen.

zou zelf ook niet genaaid willen worden dus naai ook geen andere.
 
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen iemand een barrel aan te smeren tegen een te hoge prijs. Ik zou er dus gewoon eerlijk over zijn.
 
Als ik een auto of motor verkoop vertel ik ALTIJD wat er bij mijn weten aan mankeert.
Mocht er nóg iets aan mankeren dan heb ik dat echt niet geweten.
Verder heeft de koper natuurlijk zelf ook een onderzoeksplicht dus als ie er weinig tot geen verstand van heeft is het aan te raden iemand mee te nemen die dat wel heeft.

Zelf zorg ik er iig voor dat ik iedereen recht in de ogen kan kijken.
Ik geloof in eerlijkheid en die overtuiging is niet voor een paar rotcenten te koop.
 
Ik zou hem slopen en totaal reviseren en er wat leuks van maken, slijptol erin, wat ijzerwerk tegen aan lassen, plakbandje hier en daar. Ach dan heb je weer wat pret gehad.

Ik zou eerlijk zijn en hem als barrel verkopen. Voor de hobbyist, want je speelt met het leven van een eventuele beginnende motor rijder.
 
Ik had mijn eerste motor gekregen, een Honda VT 500, van iemand die een iets grotere gekocht had. De motor heeft met mij erop 160 km gereden, 2 ritten, verder alleen maar pannen. Toen in de kroeg een vriend zei het barrel wel over te willen nemen voor €80 vond ik het allang goed. Dat hij en een betere vriend er zonder er wat aan te doen toch op gaan lopen raggen en dan de boel in de soep draaien om het hok vervolgens naar de sloop te brengen, daar kan ik niks aan doen.
 
Een barrel verkoop ik niet particulier...

Ik verkoop alleen goed spul, de verantwoording voor het doorverkopen van mijn barrel ligt bij een dealer. (die er waarschijnlijk toch al weinig voor gaf).

ow, ik heb geprobeerd om m'n Ducati via MF te verkopen.
Deze had net een grote beurt gehad, en zou volgens de Ducati dealer "er weer tegenaan kunnen".

telt dit ook? :o
 
Laatst bewerkt:
Toch,

wat je ook vaak ziet gebeuren is een motorfiets met een kwaaltje wat zo een twee drie niet gevonden kan worden. De eigenaar is het na veel rekeningen zat, verkoopt het ding en de motor gaat naar iemand die het kwaaltje wel vindt.
Vervolgens heeft de nieuwe eigenaar voor een prikkie een fiets gekocht waarvan veel onderdeeltjes preventief vervangen zijn.

Dit verschijnsel zie je overigens erg vaak met auto's. Je hebt een auto die "niet lekker schakelt". Je laat de bak reviseren door een universele garage (€1500,-) maar de kwaal blijft. Vervolgens verkoop je de auto met de opmerking dat hij niet lekker schakelt en de nieuwe eigenaar laat de bedieningsstangen vervangen door een officiële dealer en rijdt nog jarenlang met veel plezier. Met gereviseerde bak en hoge korting...


Maw: als de verkoper de kwaaltjes er bij vermeld, is er imho niets mis mee. De koper neemt bewust een hoog risico en met wat geluk heeft hij een goed fiets voor weinig.





P.s. Ik ben er zelf ook weleens "ingestonken". Ik had een Suzuki GS400E gekocht die "met te weinig olie gereden had." Na een paar honderd kilometer waren de krukaslagers duidelijk hoorbaar aan het andere eind van de straat. ;( .
Ik heb hem doorverkocht met de mededeling dat het blokje stuk was.
 
Laatst bewerkt:
Had eens een barrel te koop staan. Werkte langs geen kanten en er bleven inderdaad maar defecten opduiken ongeacht hoeveel maal die bij de garage op garantie was teruggegaan voor herstelling. Ik wou van die motor af dus wat heb ik gedaan. Heb die te koop gezet en op het moment dat er een koper was heb ik de motor opnieuw naar de garage gebracht om "alles in orde te brengen dat niet in orde was". Heb aan haar (jawel) gezegd dat ze die daar kon gaan afhalen en dat deed ze ook. Resultaat: enige defecten komen ten laste van de dealer. Hoewel garantie niet kon worden overgedragen had zij dus een "verhaalsmogelijkheid" (in Belgie kan je je voor productgebreken wenden niet tot de verkoper maar tot de originele verkoper). Aangezien zij die dealer ook nog bleek te kennen was ik dus schuldvrij.
 
Als je geen verstand van auto's hebt , koop je er een bij een garage waar je er een jaar garantie bij hebt en niet particulier. Zo denk ik er ook over bij een motor. Geen verstand van? koop er dan een bij een goede dealer. Als je dan toch problemen hebt kun je terug vallen op de afspraken die je gemaakt hebt met de verkoper en er vanuit gaan dat ze er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Als je een motor bekijkt haal je de kappen er roch even af om erachter te kijken?
Als je rijd laat je het stuur los om te kijken of die koers houd?
Heeft het lakwerk of onderdelen krassen wat kan duiden op een valpartij?
Loopt de motor stationair goed?
Komt de verkoper vertrouwd over?
Als die dit niet doet is 1 + 1 toch 2? Niet kopen dus...

Misschien is dit een beetje kort door de bocht, maar in de praktijk werkt het wel zo.
 
Er zal hier niemand komen posten dat ze willens en wetens ouwe, slecht functionerende barrels doorverkopen zonder te vertellen wat er allemaal aan mankeert.... Dus snap je vraag wel, maar je zult nu alleen maar mensen krijgen die vertellen hoe eerlijk ze wel niet zijn en 't er altijd keurig bij vertellen, aangezien anders 't halve forum over ze heen valt.

(heb mijn schademotor 3 jaar terug ingeruild bij een motorzaak voor een andere en die weer in goede staat ingeruild bij een volgende motorzaak 2 jr geleden, aangezien ik garantie wel prettig vind....)
 
Als je geen verstand van auto's hebt , koop je er een bij een garage waar je er een jaar garantie bij hebt en niet particulier. Zo denk ik er ook over bij een motor. Geen verstand van? koop er dan een bij een goede dealer. Als je dan toch problemen hebt kun je terug vallen op de afspraken die je gemaakt hebt met de verkoper en er vanuit gaan dat ze er alles aan doen om het probleem op te lossen.

Als je een motor bekijkt haal je de kappen er roch even af om erachter te kijken?
Als je rijd laat je het stuur los om te kijken of die koers houd?
Heeft het lakwerk of onderdelen krassen wat kan duiden op een valpartij?
Loopt de motor stationair goed?
Komt de verkoper vertrouwd over?
Als die dit niet doet is 1 + 1 toch 2? Niet kopen dus...

Misschien is dit een beetje kort door de bocht, maar in de praktijk werkt het wel zo.

2 van mn (inmiddels ex) motoren komen bij een dealer vandaan, en heb alleen maar gezeik met die dingen gehad. o.a slecht afgeleverd.

Bij een dealer kopen betekend echt niet automatisch dat het goed zit :/
 
Ik behandel mensen zoals ik zelf graag behandeld wil worden, dus ben er eerlijk in. Wanneer het een barrel betreft, zou ik m in onderdelen verkopen. Levert meestal meer op.
 
1 van de redenen waarom ik liever een nieuwe motor zou kopen. Dat weet je tenminste 99 procent zeker dat er niets mis mee is. Geen zin in gezeik binnen 50km rijden en dan onverwachts voor problemen komen te staan.
 
Ik heb juist weer een hekel aan die mensen die iets kopen en vervolgens gaan lopen zeiken over gebreken. Als je iets duurs koopt zoals een motor ben je gewoon goed dom bezig als je verkoop praatjes als zoete koek aanneemt.

Ik vind dat de koper zelf een onderzoek moet doen naar de staat van een motor. Heb je interesse in een motor van meer dan €2.000,-- dan laat je die voor 100 euri nakijken door een dealer die er verstand van heeft.

Doe je een impuls aankoop en je hebt er later spijt van dan moet je daar een les uit trekken voor de volgende keer. :Y


Mosseltje wordt moe van al die mensen die te dom zijn om voor zich zelf te zorgen. :)



Ik ben wel van mening dat je gewoon de waarheid moet vertellen over de status van je motor als je die verkoopt. Mensen expres oplichten is in mijn ogen een big no no.
 
Eerlijk zijn natuurlijk, we zijn allemaal motorrijders!

En anders zelf helemaal opknappen en dan pas verkopen, of inderdaad in onderdelen.
 
mijne terug verkocht aan de dealer en het verschil afgeschreven als verlies, ik zou ook niet een brik in mijn maag gesplitst willen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan