Battery Guard vrfaag

29 dec 2021
67
56
Hallo iedereen,

Ik kwam op Amazon.nl dit tegen:

Battery-Guard Bluetooth-accubewaking via app, voor gebruik in de auto, motorfiets of camper, geschikt voor 6 V, 12 V en 24 V accu‘s, eenvoudige installatie, zwart, 40 x 25 x 20 mm


Vroeg me af, is dit iets wat handig kan zijn? Iemand ervaring ermee en beried deze te willen delen?

Let op, ik zoek een doodnormale antwoord op mijn vroeg en heb geen zin in allerlei oeverloze discussie of gereutel wat totaal net bij mijn vraag past/hoort! Ben alleen benieuwd of iemand deze tool gebruikt en wat zijn ervaringen mee zijn!

Bedankt!
 
Hallo iedereen,

Ik kwam op Amazon.nl dit tegen:

Battery-Guard Bluetooth-accubewaking via app, voor gebruik in de auto, motorfiets of camper, geschikt voor 6 V, 12 V en 24 V accu‘s, eenvoudige installatie, zwart, 40 x 25 x 20 mm


Vroeg me af, is dit iets wat handig kan zijn? Iemand ervaring ermee en beried deze te willen delen?

Let op, ik zoek een doodnormale antwoord op mijn vroeg en heb geen zin in allerlei oeverloze discussie of gereutel wat totaal net bij mijn vraag past/hoort! Ben alleen benieuwd of iemand deze tool gebruikt en wat zijn ervaringen mee zijn!

Bedankt!
Het is gewoon een multimeter die je via een app kan uitlezen. Zo high tech is dat niet. Als ze dat nog weten te verkloten zijn ze wel heel goed bezig geweest.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel stroom dat ding trekt in rust en of je niet gewoon beter eens in de zoveel tijd de multimeter erop kan zetten.
 
In rust kan de spanning prima zijn, spanning is ook niet alles en noets meer dan een leuke indicator. Als je accu langzaam slechter word merk je dat vaak wel tijdens het starten, als de accu defect raakt (kapot vriest o.i.d.) dan heb je misschien een iets eerdere waarschuwing dan dat je het merkt wanneer je hem wilt starten.

Je hebt meer aan een goede druppellader van bijvoorbeeld Ctek en ik zou die bijna 40 euro dus elders spenderen.
 
Hallo iedereen,

Ik kwam op Amazon.nl dit tegen:

Battery-Guard Bluetooth-accubewaking via app, voor gebruik in de auto, motorfiets of camper, geschikt voor 6 V, 12 V en 24 V accu‘s, eenvoudige installatie, zwart, 40 x 25 x 20 mm


Vroeg me af, is dit iets wat handig kan zijn? Iemand ervaring ermee en beried deze te willen delen?

Let op, ik zoek een doodnormale antwoord op mijn vroeg en heb geen zin in allerlei oeverloze discussie of gereutel wat totaal net bij mijn vraag past/hoort! Ben alleen benieuwd of iemand deze tool gebruikt en wat zijn ervaringen mee zijn!

Bedankt!
Klinkt lekker vriendelijk.
Je wilt alleen antwoorden die voldoen aan je verwachting.
 
dit is dus het commentaar waar ik NIET op zit te wachten! :(:(:(

onnodig offtopic commentaar.....
En dit zijn dan dingen waar je een topicreport over indient ?

Ik heb dingen gerangschikt vanaf 'weinig belangrijk' tot "top-prioriteit" maar ik ga daar echt niet nog een categorie onder plaatsen.
Als je 'niet bijster slimme' vragen wilt stellen op M-F...wees mijn gast, je bent waarachtig niet de eerste of enige, maar ga daar niet de moderator van dienst mee lastig vallen, anders ga ik op onderzoek uit of het niet gewoon spam voor je eigen zooi is en kets ik dit topic en jouw account ineens in de prullenbak.

Overigens, dit jaar werd ik door de gezamelijke leden wederom verkozen tot Moderator van je jaar, ik mag toch vast eind van dit jaar ook op jou stem rekenen ?
 
Het is een voltmeter met een sim module waardoor deze altijd stroom zal verbruiken. Als jij op jouw telefoon een blik op de conditie van je accu wil werpen wordt dat module wakker en seint de actuele spanning van de accu terug. Als je even wacht zie je de accuspanning dalen.
En wat hier boven, aan in jouw ogen nutteloze, informatie gegeven wordt geeft wel aan wat de verwachting van dat apparaat is.
 
Vroeg me af, is dit iets wat handig kan zijn?

Ja, als je vergeetachtig bent en je wil een waarschuwing als je accuvoltage zakt, zodat je een lader kan aansluiten, dan is het handig.
Mits die app een melding geeft wanneer dit gebeurt, als het alleen op oproep basis is heb je er niks aan en kan je dat geld beter in een nieuwe accu steken en gewoon jezelf aanleren de motor aan de lader te zetten zodra je m wegzet.
 
Ik kan me op zich wel een toepassing hiervoor bedenken.

Voor een tijd geleden heb ik wat problemen gehad met m'n auto. 3 dynamo's gesneuveld in korte tijd (1e ging veel te veel spanning geven, de andere 2 deden bij vlagen niks, bij vlagen normaal) de laatste (ander merk) is het magische wijs zonder een ander defect op te lossen blijven doen. Uiteraard had ik geen spanningsmeter op het dashboard, behalve door een ingewikkeld menu wat dan erg kort voor bleef staan. Daarbij had ik het in die periode best prettig gevonden om te kunnen zien wat de laadspanning was.

Zelfde met de Aprilia Pegaso waar ik laatst met elektra problemen aan het worstelen ben geweest. Had achteraf niks met de laadspanning te maken, maar was wel makkelijk geweest om dat tijdens de testrit direct te kunnen zien en dat dus uit te sluiten.

Maw, ik zie zeker wel toepassingen, maar niet om standaard op de motor te laten zitten.

Het is via bluetooth, als waarschuwing heb je er dus niks aan gezien je motor constant bij je in de buurt is. Dan moet je al naar de garage om het te checken, dus kun je net zo makkelijk de multimeter pakken.
 
Laatst bewerkt:
Het ding verbruikt 6-24mW.
24mW/12V=2mA
Een accu van 14Ah trekt hij dus in
14Ah/0,002A=7000h (uur) leeg
7000h/24=292 dagen.
Of je moet hem achter het contactslot aansluiten zodat hij het alleen doet (en stroom verbruikt) als je er bij staat. Je moet er toch bij in de buurt staan want hij werkt met Bluetooth.
Wel een grappig gadget.
Ik zou het voltmetertje van de Action kopen + een druppellader. (Maar dan zie je de spanning onderweg niet).
 
Het ding verbruikt 6-24mW.
24mW/12V=2mA
Een accu van 14Ah trekt hij dus in
14Ah/0,002A=7000h (uur) leeg
7000h/24=292 dagen.
Of je moet hem achter het contactslot aansluiten zodat hij het alleen doet (en stroom verbruikt) als je er bij staat. Je moet er toch bij in de buurt staan want hij werkt met Bluetooth.
Wel een grappig gadget.
Ik zou het voltmetertje van de Action kopen + een druppellader. (Maar dan zie je de spanning onderweg niet).
Wel leuk die watt=volt x amp berekeningen maar in de praktijk is die veel eerder leeg.
 
Wel leuk die watt=volt x amp berekeningen maar in de praktijk is die veel eerder leeg.
Ja, klopt, de zelfontlading van de accu is groter dan de stroom die dit dingetje trekt.
In de praktijk zal dit dingetje het probleem van een leeglopende accu verergeren, maar het negatieve effect valt wel mee.
Toch zou ik hem achter het contact hangen en niet rechtstreeks aan de accu.
 
Het ding verbruikt 6-24mW.
24mW/12V=2mA
Een accu van 14Ah trekt hij dus in
14Ah/0,002A=7000h (uur) leeg
7000h/24=292 dagen.
Of je moet hem achter het contactslot aansluiten zodat hij het alleen doet (en stroom verbruikt) als je er bij staat. Je moet er toch bij in de buurt staan want hij werkt met Bluetooth.
Wel een grappig gadget.
Ik zou het voltmetertje van de Action kopen + een druppellader. (Maar dan zie je de spanning onderweg niet).
Nou begint je accu bij 12,7 Ah als hij vol en in rust is en bij 12,2 Ah is hij 50% leeg en bij 11,6 Ah volledig ontladen.
Dus 0,5 Ah / 0,002 A = 250 h / 24 h = 10,4 dag. Met 10 dagen start je motor niet meer.
Gelukkig kan je accu monitor dat dan laten zien.
2vrtkq1.jpg
 
Klinkt lekker vriendelijk.
Je wilt alleen antwoorden die voldoen aan je verwachting.

Nee nee, je leest erg beroerd.

Geen off topic onzin vraag tie.
Das wat anders dan 'ik sta niet open voor negatieve feedback mbt mijn onderwerp.'


Ik zie wel dat ie snel op het pikkie getrapt is, maar ook dat is weer wat anders...

En trouwens, nu ga ik zelf ook offtopic, zit ie niet op te wachten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan