Ron Polman
Rookie
- 6 aug 2017
- 5
- 7
Zo nu en dan heb ik nog wel eens ruzie met de Beeline. Twee kruispunten kort achter elkaar is nog wel eens rottig. Vandaag een groot kruispunt waar die aangaf dat ik op 115 m rechtsaf moest. Was dus het kleinere kruispunt er achter die ik door een bult in de weg nog niet gad gezien.
(Het metershoge HBM waar ik moest zijn viel me ook niet op)
Bekijk bijlage 1714514
Dat nieuwe pand van HBM is toch niet echt te missen volgens mij... Los van dat ik er elke dag langs rij op weg naar mijn werk.Zo nu en dan heb ik nog wel eens ruzie met de Beeline. Twee kruispunten kort achter elkaar is nog wel eens rottig. Vandaag een groot kruispunt waar die aangaf dat ik op 115 m rechtsaf moest. Was dus het kleinere kruispunt er achter die ik door een bult in de weg nog niet gad gezien.
(Het metershoge HBM waar ik moest zijn viel me ook niet op)
Bekijk bijlage 1714514
Ook bij een dubbele rotonde een tijdje terug was het lastig want geen idee hoe de Beeline telt.
Bekijk bijlage 1714515
db
Mee eensMaakt allemaal niet uit, die bochten zijn lekker op de motor. Die hele flauwe langs het weegje daar trouwens ook.
Een vraagje mbt die foto. In die bocht links onder in de hoek zat heel vroeger Britisch Leyland en later Engelvaart trikot. Is dat nu onbebouwd of zit er een ander bedrijf tegenwoordig? Ik vraag dit omdat ik vroeger bij Engelvaart gewerkt heb, 17 jaar geleden. Ben benieuwd wat er nu zit.
Bedankt voor deze recentie. Kan je me vertellen met welk programma/app/site je de routes in elkaar hebt geknutseld? Ik ben niet zo kapot van de Beeline-app, dat werkt gewoon niet zo handig. Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden. Ben benieuwd naar jouw ervaring.Gisteren teruggekomen van een 6 daagse door de Alpen van 3600 km, met alleen de Beeline. Hierbij een korte review.
Ik heb bakken ervaring met normale motor navigatie; Garmin én Tomtom, maar ik ga nooit meer terug. In al die KM’s ben ik slechts 3x fout gereden, waarvan twee keer na 100m keren weer op de goede route. Mijn eigen foutjes, zat niet op te letten. Ik weet zeker dat dit ook gebeurd was met een Tomtom.
De andere keer was op de snelweg met twee afslagen erg dicht achter elkaar. Lastig om dan de afstand te schatten. Kostte me ook slechts 3 minuten om weer op het goede pad te komen.
Wat verder opviel:
- Als de zon op het scherm valt, lijken de symbolen alleen maar sterker te reflecteren, waardoor het scherm nog beter zichtbaar wordt.
- LCD achtergrond verlichting gaat aan/uit op tijd, niet op licht. Tunnels dus even slecht zicht
- Gisteren 10 uur lang in moezon regen door Duitsland teruggereden en ik kan zeggen; hij is waterdicht.
Ik geef het ding een 9/10, zeker de beste koop van het afgelopen jaar!
Je kan dus rustig op vakantie met dit apparaat.
Kurviger heeft meerdere opties voor het formaat waarin je exporteert. Het maakt nogal wat uit welke je kiest. Ik kies zelf voor 'Track' met veel 'ondersteuningspunten'. Dat geeft mooie routes en wordt netjes geïmporteerd door Beeline. Heeft mij al een paar hele mooie ritten opgeleverd.Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden.
Ik deed het onderweg wel gewoon met de beeline app, maar ik moet daarbij zeggen dat mijn maatje ernaast zat met google maps op zijn telefoon. Dat maakte het wat makkelijker.Bedankt voor deze recentie. Kan je me vertellen met welk programma/app/site je de routes in elkaar hebt geknutseld? Ik ben niet zo kapot van de Beeline-app, dat werkt gewoon niet zo handig. Ik heb wat expirementen gedaan om met kurviger en routeyou GPX bestanden te maken, die ik dan naar Beeline ge-upload heb. Maar als gezegd, nog niet 100% tevreden. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Je aanname is juist: een route van iemand anders uploaden in de Beeline app is super gemakkelijk.Goedemorgen, ik overweeg ook om een beeline aan te schaffen. Het groepje waar ik altijd mee ga rijden is lekker van het ff op de kaart kijken en dan beetje op de gok de goede kant op gaandus lijkt me een handig hulpmiddel.
Ik vroeg me af hoe geeft de beeline een rotonde aan? Als je bijvoorbeeld de derde afrit moet hebben?
En als ik het goed begrijp (sorry ben een leek op dit gebied) kan je dus bijvoorbeeld een route die iemand al gemaakt heeft gewoon via de app gebruiken dan?
Aha duidelijk! Bedankt voor je snelle reactieJe aanname is juist: een route van iemand anders uploaden in de Beeline app is super gemakkelijk.
De Beeline laat je een cirkel zien met daarin een cijfer.
De 3e of 4e afslag geeft ie dus aan met een 3 of 4 in dat cirkeltje.
Bekijk bijlage 1716505
Hier zie je dat je over 3,8 km de (Engelse!!!) rotonde bij de 3e afslag moet verlaten.
Dus “driekwart”, en omdat dit een rotonde in Engeland is, naar rechts afbuigen.
Indeed zet je je linker knippert aan om daar de rotonde te verlaten.Aha duidelijk! Bedankt voor je snelle reactie
Maar uh een rotonde in Engeland verlaat je toch links?
Haha denk dat we het anders bekijken. Ik zou zeggen als ik t plaatje zie, derde afrit op de rotonde verlaat je rechtsaf dus daarom dat stipje op de rechterkant.Indeed zet je je linker knippert aan om daar de rotonde te verlaten.
Maar op hun roadmap is;
3e afslag <=> naar rechts.
In de rechts rijdende wereld geldt;
3e afslag <=> naar links.
Of praten we nu langs mekaar heen?
Haha denk dat we het anders bekijken. Ik zou zeggen als ik t plaatje zie, derde afrit op de rotonde verlaat je rechtsaf dus daarom dat stipje op de rechterkant.