Beeline GPS apparaat

Ja, ik vond dat ook een ideaal ding. Alleen jammer dat je er geen GPX of route uit myDrive op kon inladen, want dan had ik 'm nog steeds gehad.
Dat is de reden dat ik een Beeline erbij (naast de Vio) wil kopen.
Om gedownloade routes te rijden en ik niet zoń grote kast op mijn stuur wil maar iets minimalistisch.
 
Na de laatste tour door Zeeland, waarbij ik de gpx-data daarvan via mijn foon naar de Beeline gebruikte,
heb ik besloten om (voorlopig) de 550 erbij te houden.
Soms is de weg nèt wat te complex aangelegd om,
met alleen een richtpijl en meters tot volgende beweging,
foutvrij te volgen.
Misschien mis ik nog de ervaring om met alleen de info van de Beeline foutvrije routes te kunnen doen.

Offf…. Hier komt weer de verdomde perfectionist om de hoek kijken die zo’n moeite heeft met foutjes. De motormaten die hun smartphones op het stuur gemonteerd hadden waren immer óók een paar keer fout gereden met dezelfde tour…
 
Ik overweeg om de Beeline moto aan te schaffen. Nu heb ik de app op mijn telefoon geïnstalleerd om de navigatie uit te proberen.
weet iemand hoe je een bestaande GPX route kan aanpassen?
ik wil bijvoorbeeld beginnen bij het dichts bijzijnde punt ipv eerst naar de begin route te moeten rijden.

Alvast bedankt!
 
Soms is de weg nèt wat te complex aangelegd om,
met alleen een richtpijl en meters tot volgende beweging,
foutvrij te volgen.

laatst van Gouda naar Middelburg gereden met de Beeline, ja het ging enkel fout (want te complex) in Rotterdam. Maar ik noem het eerder wat omrijden…..
 
laatst van Gouda naar Middelburg gereden met de Beeline, ja het ging enkel fout (want te complex) in Rotterdam. Maar ik noem het eerder wat omrijden…..
Daar benoem je het juist:
“wat omrijden”.
Als je ergens op tijd moet zijn, en je bent aan de late kant,
dan is omrijden vervelend.
Maar in bijna alle andere gevallen…
Nou en? Ben je wat langer aan het hobbyen.
😊
 
Ik overweeg om de Beeline moto aan te schaffen. Nu heb ik de app op mijn telefoon geïnstalleerd om de navigatie uit te proberen.
weet iemand hoe je een bestaande GPX route kan aanpassen?
ik wil bijvoorbeeld beginnen bij het dichts bijzijnde punt ipv eerst naar de begin route te moeten rijden.

Alvast bedankt!
Volgens mij pakt hij je route gewoon als je ergens anders op de route start.
 
Heb er ook 1 binnen. Had even moeite met het importeren van GPX bestanden, maar dat kwam door een andere Navi app op mijn telefoon. Die verwijderd en ik moet zeggen dat de app van beeline zeer strak in elkaar zit en makkelijk werkt.

Ga morgen tussen de buien door even proberen hoe het werkt. Het ziet er vooralsnog zeer strak uit op de motor.

tempImageUZTTui.jpg
 
Heb er ook 1 binnen. Had even moeite met het importeren van GPX bestanden, maar dat kwam door een andere Navi app op mijn telefoon. Die verwijderd en ik moet zeggen dat de app van beeline zeer strak in elkaar zit en makkelijk werkt.

Ga morgen tussen de buien door even proberen hoe het werkt. Het ziet er vooralsnog zeer strak uit op de motor.

Bekijk bijlage 1662876
En rechts op de foto een TomTom Rider zo te zien?
 
Okay, vandaag dan. Net getest; willekeurige plek in onbekende woonwijk van zoetermeer als bestemming gegeven. Zonder problemen ernaartoe gereden.
Ook even getest wat er gebeurd als je fout rijdt. Het heeft mijn voorkeur de automatisch herberekenen uit te zetten, zodat je ziet dat je fout zit( zwart gekleurde pijl). Indien je toch door wil is het eenvoudig op te lossen door de onderste knop even in te drukken.
Zeer tevreden mee tot nu toe. Binnenkort snelweg effe proberen.
 

Bijlagen

  • F4526B3A-1009-4EE3-AA4A-72856A51A449.jpeg
    F4526B3A-1009-4EE3-AA4A-72856A51A449.jpeg
    342,9 KB · Weergaven: 30
Vandaag geen iPhone maar Beeline app gebruikt om naar huis te rijden. Wat rare routedingetjes tegengekomen. Op de N11 richting Rotterdam gaat hij er niet bij Woerden af maar wil rechtdoor rijden. Rotonde wordt niet aangegeven. Van Woerden naar de A12 rotonde wordt niet aangegeven. Hier in de wijk alle eenrichtingsverkeer kent hij niet. Op zich raar want Beeline gebruikt Google dus ik ga er vanuit onderliggend ook Google maps en die kent kent, net zoals TomTom, Apple, Waze / Google wel het eenrichtingsverkeer. Gebruikt Beeline dan een oude (gratis) variant ofzo? Dus toch wel een paar zaken die ik raar vind en volgens mij niet nodig zijn. Ik weet nog niet of ik de Beeline zou kopen.
 
Staat ie niet op de fietsstand? Je hebt ook Beeline voor op de fiets...
Nee hij staat op motorstand. Vreemd hè. Ik kijk nu op de kaart en daar zie ik wel eenrichtingsverkeer hier in de wijk. Moet morgen of overmorgen toch nog ff weg. Gaan we nog een keer proberen.
 
De rotonde op de eerste plaat werd niet gezien. De afslag op de tweede plaat werd niet gezien en ik werd in de richting van de pijl gestuurd. Dan ga je naar Utrecht ipv Rotterdam. De rotonde op de tweede plaat werd ook niet gezien.
 

Bijlagen

  • 9F39AEF4-3A54-4E06-8776-6B0CD2E0CA83.jpeg
    9F39AEF4-3A54-4E06-8776-6B0CD2E0CA83.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 13
  • B21978FC-A40A-40ED-AAAB-259E96BDCC92.jpeg
    B21978FC-A40A-40ED-AAAB-259E96BDCC92.jpeg
    103,3 KB · Weergaven: 13
Ik kan die twee plekken eventueel wel een keer checken met mijn Beeline. Ik woon in de buurt.

Wel gewoon de laatste versie (3.0.2602)?
 
Ik heb de app op mijn iPhone gebruikt. Vandaag gedownload. Niet de fysieke Beeline dus. Versie is idd 3.0.2602
Ik heb ook een keer gereden met alleen de app en die doet inderdaad vreemd en onduidelijk.
Komt volgens mij doordat er geen apparaat aan is gekoppeld…
Met Beeline zou het beter moeten zijn is mij verteld.
 
Ben benieuwd of anderen dit ook hebben. Voor het gevoel moet ik nu 200 euro uitgeven om te testen of het werkt. Vind het idee nog steeds erg leuk en aangezien ik naked ga rijden vind ik het minimalistische best wel interessant
 
Terug
Bovenaan Onderaan