Beetje advies voor nieuwe motor aub

10 jul 2016
26
0
Stekene
Dag iedereen, heb juist mijn rijbewijs van de moto gehaald, de A dus eindelijk kan ik beginnen zoeken
Ik heb al veel rondgekeke en heb al wa modellen in mijn hoofd qua beginnerswijs, heb wel al met ee varadero 125cc gereden maar niet zo lang en al eventjes geleden.
Ik ben van plan om mijn moto meer dan mijn auto te gebruiken uiteindelijk en ja meeste van mijn baan is snelweg en zeker een 70kms per dag, 35kms heen en terug enz en in het weekend misschien wa meer of juist niet
Mijn droom moto sinds kleins zijn oftewel naar cbr 600rr en de kawa z750 maar ik weet dat die een beetje aan de zwaardere kan liggen dus zal met wat lichter beginnen, in de rijschool zelf oefenden we met een ktm duke 690 dus ik zoek ongeveer in de range nu

Dit zijn paar modellen dat in mijn hoofd schieten en ook van wat zelf zoeken dat ik heb gedaan

KAwasaki ninja 300
Kawasaki z300
Honda CB 500 F
Yamaha MT 07
Kawasaki ER6 F & N

Heb ook wat vrienden die mij een supermotard aanraden maar ik weet het niet, altijd snelweg ofja meeste van de tijd weet ik niet als dat zo handig is en qua modellen vind ik de ducati hypermotard 796 een van de beste opties dan wat denke jullie hiervan?

Andere opties wil ik ook bekijken maar qua uiterlijk ga ik zeker liever voor sport en naked stijl supermotards sluit ik niet uit zal ook natuurlijk alles testen voor dat ik er eentje aankoop, wat denken jullie hiervan? Enige andere motos waar ik naar kan kijken?

Vriendelijk bedankt op voorhand en aangenaam kennismaking!
 
Als je vooral veel snelweg rijdt zou ik sowieso niet voor een supermotard en liever ook niet voor een naked gaan. Uit jouw rijtje past de ER6F dan het meeste bij wat je wil gaan doen denk ik.
 
Ahh oke zal dan keer zoeken
Heb ook van de r6 en de zx6r gehoord da er in zouden passen, wat denken jullie hiervan? De cbr 600rr is zeker iets te zwaar? Paar pktjes toch of maakt dat niet uit?
 
r6 en zx6r zijn niet 35kw te krijgen. er zijn een hoop 25kw modellen op de markt van het oude rijbewijs maar daar houd het ook wel bij op.

De motor moet 35kw zijn en mag origineel niet meer dan 70kw hebben. alles daar onder mag terug geschroefd worden.
een CBR650F mag dus ook. persoonlijk heb ik een CBR500R erg fijne motor zeer geschikt voor snelweg kilometers.
 
r6 en zx6r zijn niet 35kw te krijgen. er zijn een hoop 25kw modellen op de markt van het oude rijbewijs maar daar houd het ook wel bij op.

De motor moet 35kw zijn en mag origineel niet meer dan 70kw hebben. alles daar onder mag terug geschroefd worden.
een CBR650F mag dus ook. persoonlijk heb ik een CBR500R erg fijne motor zeer geschikt voor snelweg kilometers.


OP heeft zijn A rijbewijs dus hoeft niet persee meet 35kw te rijden.


@OP

Ik zou in jouw geval de lichtere klasses misschien nog wel aanraden.
Als beginner heb je aan het vermogen van een 300cc genoeg, met veel snelwegkilometers kun je bestt veel geld besparen op brandstof en ze zijn zeer licht en leuk om mee te rijden.
 
Oke, zal dan misschien toch de ninja 300 halen en dan sparen voor een zwaardere en terwijl al beginnen leren met iets lichter (misschien ook leuker om alles dan mee te maken zekers van lichter naar zwaarder ipv direct naar zwaar te gaan haha)
Hartelijk dank voor jullie hulp, als ik hem heb zal ik wel een postje openen ;)
 
Zou gewoon meteen voor een zware motor gaan als je de optie hebt.
Die lichtere motoren gaan snel vervelen denk ik. Vooral op de snelweg.
 
Je had dit beter in Algemeen kunnen zetten. Krijg je veel meer antwoord op je vraag ;). Ik zou zeggen MT07. Heerlijke motor en loopt echt een stuk fijner dan een ER6N.
 
Ahh oke, zag dat er stond over nieuwe/beginner motorrijder dus dacht van ja hier is het dan haha heb me vergist dus

Bij ieder bericht zie je rechtsboven 3 vakjes (jouw eigen berichten 4) . Als je het driehoekje aanklikt krijg je een scherm waar je aan aanvraag kan doen om te verplaatsen naar "algemeen". Dit driehoekje kan je ook gebruiken als je je eigen ergens enorm aan stoort.
 
Op gsm lukt dit niet blijkbaar en heb per ongeluk dan een noeuwe post gemaakt. My bad.. zal keer checken op de laptop om dat aante passen morgen als het lukt
 
Dat gaat vast goed komen. De moddertorren hier zijn de beroersten niet. :')


Al kan je daar een heel topic over vol lullen. :X
 
Oke, het is me gelukt, nu nog wachten tot het verzet wordt haha
Mijn keuze van motos zit nu tussen de
YZF R3
Ninja 300
CBR 500R
Alleen de cbr zit wa hoger in cc's maar qua pks zit het ongeveer samen met de ninja en r3 zouden een van de deze goed zijn om ermee te beginnen?
 
Oke, het is me gelukt, nu nog wachten tot het verzet wordt haha
Mijn keuze van motos zit nu tussen de
YZF R3
Ninja 300
CBR 500R
Alleen de cbr zit wa hoger in cc's maar qua pks zit het ongeveer samen met de ninja en r3 zouden een van de deze goed zijn om ermee te beginnen?

Ze zijn allemaal prima om met te beginnen.
Leren rijden kun je op elke fiets, dat went allemaal snel genoeg.
Gewoon kiezen welke jij de mooiste vind en jij het beste vind rijden.
 
OP heeft zijn A rijbewijs dus hoeft niet persee meet 35kw te rijden.


@OP

Ik zou in jouw geval de lichtere klasses misschien nog wel aanraden.
Als beginner heb je aan het vermogen van een 300cc genoeg, met veel snelwegkilometers kun je bestt veel geld besparen op brandstof en ze zijn zeer licht en leuk om mee te rijden.


Hier heb ik stomweg overheen gelezen sorry |(
 
Oke, 1 van die 3 zal het dan worden, denk toch dat het als het komt tussen de r3 en ninja 300 zal worden. Zie wel da de r3 wat aan de duurdere kant is want hij is niet zo lang uit als ik correct ben hry scheelt wel een goei 1000e tussen die 2 van prijsverschil. Zal zien als ik proefrittenckan doen of ze eventueel elk voor 1 dag huren en voelen welke ik het beste vind
Dank jullie voor jullie reacties :D
 
Ik zou juist eerder naar de CBR 500 kijken.
heeft misschien hetzelfde vermogen als de 300cc's versies,
maar daardoor hoef je op autostrade waarschijnlijk wat minder toeren te draaien om 120 te rijden...

ik durft gokken dat het koppel op zo'n 500 ook wat groter is dan op de 300 versies?

cbr 300R = 30pk @8500rpm en 27nm @7250rpm
cbr 500r = 46pk @8500rpm en 43nm @7000rpm
yzf 3r = 41pk @10750rpm en 28nm @ 8000rpm

en net voor dat koppel alleen zou ik de cbr 500 kiezen...
 
Het is verstandig om op 300cc te rijden. Leer je goed bochten te maken en je rijd jezelf niet zo snel te pletter. Enkel is de kans wel groot dat je na een paar weken verveeld raakt met de kracht van zo'n machine. Ik heb zelf een ER6n, die was op het begin, paar maanden lang, naar mijn beleving erg sterk. Echter nu na ruim een jaar ben ik al op zoek naar een sterkere motor omdat het me niet meer die kriebel geeft (los van het feit dat ik er nog erg veel op kan leren weliswaar).

Kortom, ER6n kopen? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan