Beginmotor..?

Swift22

Rookie
17 nov 2006
15
0
Nieuwerkerk aan den ijssel
Hey MF-ers

Ik ben ( als het meezit :9 ) bijna in het bezit van het motorrijbewijs.. natuurlijk wil ik zo snel mogelijk een motor. Ik ben al een tijdje aan het orrienteren, maar je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.. en ik denk dat meerdere beginnende rijders met dezelfde vraag zitten.. :?
Wat is nu een leuke begin motor??? :] Zit ook nog een beetje met het geld.. Ben van plan om rond tussen de 1500 en 2500 euro uit te geven.. Zat zelf een beetje te twijfelen aan een Kawa GPZ 500 of een Honda CBR 600f.

Groeten Rob
 
Naar mijn idee kan je het beste beginnen op een nette 500 of 600cc rechtopfiets. Dus GS00, CB500, ER5, CB600, Bandit600/650, SV650.. dat soort machines! Kuipwerk is duur dus daar wil je écht niet mee vallen, vandaar ook bovenstaande kuiploze fietsen!

Succes
 
Als het gaat om de keuze GPZ vs CBR moet je zowiezo de CBR nemen! Dan liever niet een hurricane maar een F2, want de techniek in deze fietsen is gewoon een generatie verder dan die in de GPZ. De laatste is wel een stuk goedkoper, maar als je zoals je zegt bereid bent 2500 euro op tafel te leggen, zou ik het wel weten... :Y
 
Niet gelijk met een VMax beginnen :N
full
 
CB500 *O* :+

maar aangezien je eigen voorstellen, ben je denk ik opzoek naar iets sportiever, en incl kuipwerk.. Dan zou ik naar een cbr600f opzoek gaan :Y
 
Ik ben ( als het meezit :9 ) bijna in het bezit van het motorrijbewijs.. natuurlijk wil ik zo snel mogelijk een motor. Ik ben al een tijdje aan het orrienteren, maar je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.. en ik denk dat meerdere beginnende rijders met dezelfde vraag zitten.. :?
Klopt :Y *klik*
Wat is nu een leuke begin motor??? :] Zit ook nog een beetje met het geld.. Ben van plan om rond tussen de 1500 en 2500 euro uit te geven.. Zat zelf een beetje te twijfelen aan een Kawa GPZ 500 of een Honda CBR 600f.
Nog een tip: Motorrijden voor Beginners :]
 
Ik heb een GPZ 500 s te koop staan. Hij is alleen te goedkoop voor je ;)
 
ik zou gewoon voor een cbr 600 gaan.Het is per persoon verschillend waar iemand op begint.
Ik had als eerste motor een gsx-r 600 en heb na negen maanden een R1 gekocht,terwijl er ook genoeg mensen zijn die op een 250cc beginnen en daarna pas een 600 ofzo kopen.
Je moet gewoon op allebei ff een proefrit maken,dan weet je het snel genoeg. succes !
 
Hé naam en plaatsgenoot, welkom op het forum !
Als je besluit een CBR te willen hoef je het dorp eigenlijk niet eens uit, moet je alleen je budget een ietsiepietsie oprekken 8-)
 
Ik ben als het goed is ook over 3 weekjes klaar als het allemaal in 1 keer wil lukken en ben ook beetje aan het rondkijken.
Vind die beginnersmotoren die hier worden genoemt ook allemaal wel leuk maar eigenlijk zoek ik toch meer iets wat neigt naar een cruiser omdat me dat meer ligt qua motor denk ik. Ben vrij rustig en hoef niet met 100 plat door de bocht dan neem ik wel even de subaru van mijn broer wel zo veilig :+ voor mij en de rest in mijn omgeving.

Normaal zou je zeggen een virago om mee te beginnen maar dat vind ik het dan weer allemaal net niet.
Ik weet wel dat het verstandiger is om misschien eerst een goedkoop barrel te kopen maar heb liever toch meteen iets betrouwbaars en wat ik wat langer plezier van heb. Moet er ook wel beetje lekker mee kunnen rijden op de snelweg (120 niet harder)om toch ook wel zo nu en dan wat woon werk verkeer te doen maar heb ook atlijd mijn vertrouwde autotje achter de hand.
Heb een budget van ongeveer 3500 tot 4500 eurotjes ter beschikking voor de motor.
Zelf ben ik qua looks weg van de Yamaha Dragstar, Honda Super Magna, Honda Shadow C / ACE alleen wat is aan te raden of iets anders leuks in die trand graag wel met cardan ben wel een poetseerd maar niet zon smeerderd :P .
 
Hey MF-ers

Ik ben ( als het meezit :9 ) bijna in het bezit van het motorrijbewijs.. natuurlijk wil ik zo snel mogelijk een motor. Ik ben al een tijdje aan het orrienteren, maar je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.. en ik denk dat meerdere beginnende rijders met dezelfde vraag zitten.. :?
Wat is nu een leuke begin motor??? :] Zit ook nog een beetje met het geld.. Ben van plan om rond tussen de 1500 en 2500 euro uit te geven.. Zat zelf een beetje te twijfelen aan een Kawa GPZ 500 of een Honda CBR 600f.

Groeten Rob

Suzuki GS500 !! Goedkoop en degelijk.
Een GS500 halen dus... Dan hou je nog geld over voor een mooi pak en helm. :Y
 
Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen (qua categorie 'beginners-motoren') met;
- Yamaha YX600 Radian
- Honda CB500
- Suzuki GSF400 Bandit

Het zijn stuk voor stuk lekker wendbare motoren met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Gezien jouw budget zul je eerder moeten afgaan wat het aanbod. Ga vooral veel proefrijden. En geef je oren en ogen goed de kost als je een tweedehandsje gaat bezichtigen. Bovendien moet je ook overwegen waarvoor je de motor gaat gebruiken. Veel snelweg of juist veel in de stad? Ga je vaak toeren met een duo achterop of moet je veel bagage meenemen? Dat bepaald uiteraard ook de keuze van het type motor.
In ieder geval veel plezier met de aanschaf van jouw motor!
 
Ik heb super ervaringen met mijn GPX 600 R uit 1993
Lekkere gooi en smijt motor voor weinig.

zodoende denk ik dat de gpz welke je te koop is aangeboden cker geen onoverdenkbare optie is.

2 dingen weet je cker met een GPX/GPZ: weinig onderhoud en het zijn motoren die qua snelheid nog goed meekomen met de iets nieuwere motoren.

+ ze zijn niet te duur voor hetgeen je krijgt.

In ieder geval welkom en suc6 met het vinden/zoeken van een mooie beginnersmotor.

Ride with the wind en dan niet of change
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan