Beginmotor..?

In navolgiong op alles wat er al geschreven is(had niet de tijd genomen om topic te lezen)

de cbr is idd qua techniek iets verder wat dus inhoud dat je minder onderhoud zelf kan plegen.

en in jouw prijsklasse zou ik zeggen zoek ns naar een ZXR400 is ook geen lelijke motor.

of een er5/er6 zijn relatief goedkoop voor hun bouwjaar
 
Verhaal...

Zelf ben ik qua looks weg van de Yamaha Dragstar, Honda Super Magna, Honda Shadow C / ACE alleen wat is aan te raden of iets anders leuks in die trand graag wel met cardan ben wel een poetseerd maar niet zon smeerderd :P .

Een Suzuki VX 800 ? cardan, 61 PK, relatief goedkoop, niemand wil ze hebben...

(Ik wél ! geleur met die kettingen ben ik wel zat, en NEE, die van mij is niet te koop)

Kijk maar eens op MP of Speurders bij motoren, zoeken op cardan.

Grtzzz Simon. 8-)
 
in echt staat nog een hele leuke gs500e heb er op proefgereden en aan gedacht hem te kopen. Is toch een yamahe xj600s diversion geworden ook een leuke motor om te beginnen verder nog een honda cb500 ofzo......
 
Die VX 800 zien er nog best leuk uit zeker als ze ook cardan hebben. Scheelt toch een hoop onderhoud. Hoe rijden ze verder? Is wel iets minder cruiser maar toch wel het overwegen waard zijn ook best wel goedkoop. Nog meer aanraders?
 
Hey Rob,

Als ik het mag zeggen, Honda Dominator (NX 250). :]
Hier ben ik ook mee begonnen en nooit spijt van gehad.
Je denkt, nouja een 250cc, maar het is meer als zat!!! :Y
Lekker spelen & leren voor weinig geld!
*D
 
Een yamaha xj600s diversion schijnt een zeer goeie beginnersfiets te zijn :Y (ook als 'niet beginners' fiets een leuke motor trouwens :) )
 
Zo dat zijn aardig wat adviezen.. :} Super.. bedankt hiervoor

Ik heb nog een beetje rondgekeken en het wordt denk toch een cbr.. ( zie bijlage ) wel trouwens het budget maar wat opgeschroeft ;)


Laat ik nou net een mooie in de aanbieding hebben ;) :+ en nog in je budget ook *O* *O*
 
Nou kijk is aan.. ben wel weer aan het twijfelen gebracht de afgelopen anderhalf uur de strijd gaat tussen een cbr en een kawa za6r.. het wordt je best lastig gemaakt.. maar kan je die link even sturen.. ben nog niet zo goed in het opzoeken op MF |(
 
Nou kijk is aan.. ben wel weer aan het twijfelen gebracht de afgelopen anderhalf uur de strijd gaat tussen een cbr en een kawa za6r.. het wordt je best lastig gemaakt.. maar kan je die link even sturen.. ben nog niet zo goed in het opzoeken op MF |(


Momentje: hij staat op marktplaats, misschien is het iets voor je....

je hebt (hot)mail ;)
 
Dat is niet duur voor de prijs van het geld.. toch?
Ligt wel lekker in het budget.. ziet er nog goed uit *D

maar wat kan je verwachten na die km-stand.. in de zin aankomende van reparaties en beurten enzo
 
Dat is niet duur voor de prijs van het geld.. toch?
Ligt wel lekker in het budget.. ziet er nog goed uit *D

maar wat kan je verwachten na die km-stand.. in de zin aankomende van reparaties en beurten enzo

das de vraagprijs he ;)

De laatste keer dat ik hem voor onderhoud wegbracht werd me verteld dat hij nog in goed conditie was en makkelijk nog een keer hetzelfde kon lopen. Maar mocht je serieuze interesse hebben dan kom je maar een keer kijken (misschien met iemand die er verstand van heeft) Je bent welkom. Oja; velgen moet je even bedenken als wit :P . En de MF sticker zit er al op.......wat wil je nog meer *O* *O*

Misschien kan iemand hier ook iets zinnigs zeggen over de km stand ?? 63500....
De hondakwaal; de spanningsregelaar, is al vervangen 1000 km geleden ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest zelf behoorlijk wennen aan de kuip. Maar het levert je wel een sportievere motor op :) en de wil lag ook bij een sportieve motor dus je leert er toch wel mee rijden als je wilt.

dan nog 2e keuze.

Meteen zwaar en begrensen of een lichte begin fiets ?

zwaar kan je achteraf onbegrensd plezier van hebben dus bijv. meer als 3 jaar mee rijden en dan pas overstappen.

of eerder switchen nadat je zwaar mag.
 
Ik moest zelf behoorlijk wennen aan de kuip. Maar het levert je wel een sportievere motor op :) en de wil lag ook bij een sportieve motor dus je leert er toch wel mee rijden als je wilt.

dan nog 2e keuze.

Meteen zwaar en begrensen of een lichte begin fiets ?

zwaar kan je achteraf onbegrensd plezier van hebben dus bijv. meer als 3 jaar mee rijden en dan pas overstappen.

of eerder switchen nadat je zwaar mag.


Hij is 22 dus mag zwaar.........denk ik........
 
klopt.. ik mag.. bijna zwaar rijden. Ben nog bezig met het papiertje

geef me nog een paar weekies dan istie er :]

Ik hou de fiets dus nog ffies in gedachte.. totdat ik er zelf op mag :9
 
@Mover: Ik zag in een ander topic dat jij je motor bij van Vuuren Motoren hebt gekocht. Nu ben ik op zoek naar mijn eerste motor en ik heb daar een mooie motor gezien maar vroeg me af wat jouw ervaring is met van Vuuren??? Veel plezier van de motor gehad en hoe was de service??

Hoor graag van je!!

Je kan me ook altijd mailen op: hhrulez@hotmail.com
 
ik snap dat je beter met een motor kan beginnen zonder kuip en/of al te veel kappen...
maar, waarom zou je als beginnend motorrijder met minder pk rijden?!

je bepaald toch zelf hoeveel gas je geeft?!

ik koop liever een motor waar ik over 10 jaar nog steeds plezier mee heb (bij wijze van spreken) dan dat ik over een jaar een nieuwe motor wil omdat ik dan pk's (tbv het rijplezier) te kort kom... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan